;
coinex

برای حفاظت از اطلاعات کاربران در فضای مجازی خلاءهای قانونی وجود دارد

یک نماینده مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور متقاضی تصویب لایحه حفاظت از اطلاعات کاربران در فضای مجازی شد. در ادامه مطلب با تکراتو همراه ما باشید.

توانگر نماینده مجس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نسبت به خلاء قانونی درخصوص نشت اطلاعات کاربران در فضای مجازی، کسب و کارها و پلتفرم‌های آنلاین هشدار داد. بدین صورت در حالت کلی موضوع حفاظت از اطلاعات کاربران در فضای مجازی مطرح شده است که خصوصاً از چند ماه اخیر و با وجود حملات هکری متنوع بیشتر نمود پیدا کرده است.

باید قبول کنیم که ایران دربرابر جرائم سایبری ضعیف است و سیستم‌های امنیتی کشور توانایی مقابله با این جرائم را ندارد. پس باید ترتیبی اتخاذ شود تا امنیت کاربران در فضای مجازی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: صدور گواهینامه بدون آزمون در فضای مجازی ، ادعای کذبی است

به فکر افزایش حفاظت از اطلاعات کاربران در فضای مجازی باشید

مجتبی توانگر، نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت خلأ قانونی در خصوص نشت اطلاعات کاربران در کسب‌وکارها و پلتفرم‌های آنلاین هشدار داد. در بخشی از این نامه آمده است:

«در یک‌ سال اخیر به طور مکرر هک و نشت اطلاعات کاربران از سامانه‌های دولتی و کسب‌وکارهای دیجیتالی بخش غیردولتی در تیتر اخبار قرار گرفته است. این داده و اطلاعات حریم خصوصی کاربران بوده و به واسطه دیجیتالی‌شدن فرآیندهای کسب‌وکار حتی حاوی اطلاعات سلامت، رفتار و اسرار خانودگی و شخصی کاربران است و افشای آن‌ها و دسترسی تبهکاران به این اطلاعات نه تنها حیثیت مردم عزیز را تهدید می‌کند بلکه موجبات خسارات جانی، مادی و معنوی علیه ایشان می‌شود.»

توانگر: «در حال حاضر هیچ‌یک از قوانین موجود قابلیت حل این مسأله را نداشته و خلأ‌ قانونی برای مسئولیت سنگین حفظ این امانت مردم و پاسخ‌گویی اشخاصی که دسترسی به این داده‌ها دارند قطعاً وجود دارد.»

به فکر افزایش حفاظت از اطلاعات کاربران در فضای مجازی باشید

توانگر در این نامه به وضعیت لایحه حمایت و حفاظت از داده‌های کاربران اشاره کرده و نوشته است:

با وجود این‌که کارگروه اقتصاد دیجیتال دارای اختیارات اصل ۱۳۸ و ۱۲۷ قانون اساسی است و به‌جهت اهمیت جرایم علیه داده و اطلاعات باید با فوریت به مجلس ارائه می‌شد ظاهرا با درخواست مغایر قانون یکی از وزرا، مجدداً به کمیسیون قضایی و حقوقی دولت ارجاع شده که این تعلل، کشور و داده‌های مردم را دچار آسیب جدی کرده است.

او پس از اشاره به بندهایی از این لایحه از ابراهیم رئیسی درخواست کرده که این لایحه هرچه زودتر به تصویب دولت برسد و به مجلس تقدیم شود:

«مستدعی است دستور مقتضی برای طی تشریفات قانونی و تعجیل در تقدیم لایحه به مجلس صادر شود تا داده‌ها و حریم خصوصی مردم بیش از این مورد تهدید و آسیب قرار نگیرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا دولت فکری به حال افزاش امنیت کابران در فضای کسب و کارها و سیستم های امنیتی می‌کند؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر