;
coinex

دعوا بر سر قیمت‌گذاری خودرو همچنان ادامه دارد؛ شورای رقابت همچنان یکی از بازیگران اصلی

هفته گذشته خبری مبنی بر کناره‌گیری شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو منتشر و مقرر شد که تنها نقش نظارتی در این مورد داشته باشد.

پس از انتشار این خبر بحث‌ها بین رسانه‌ای که در این حوزه فعالیت می‌کنند داغ شد و اینطور تصور شد که دیگر شورای رقابت در بحث عرضه و قیمت‌گذاری خودرو تصمیم‌گیرنده نیست.

بیشتر بخوانید: خداحافظی شورای رقابت با قیمت‌گذاری خودرو؛ چالش جدید وزارت صمت!

به گزارش تکراتو به نقل از سایت آخرین خودرو؛ دادجوی توکلی برای شفاف‌سازی این موضوع بیان کرد: « وظایف و اختیارات شورای رقابت بر اساس قانون قابل واگذاری و یا کنار کشیدن نیست. این بازار بازاری انحصاری است و همانند گذشته دستورالعمل 543 و فرمول قیمت گذاری و نحوه محاسبه آن در بحث خودرو حاکم خواهد بود. صرفا جهت تسریع فرآیند های اجرایی، نقش تنظیم گری فنی کمی پر رنگ تر شده است. یعنی نهایتا هیچ تغییری در نقش تنظیم گری شورای رقابت و نحوه محاسبه قیمت خودرو نداشته ایم.»

توکلی با اشاره به محاسبه قیمت خودرو گفت: « «تا به امروز هم سازمان حمایت بود که محاسبه قیمت خودرو ها را انجام می داد و از حالا به بعد هم همین سازمان این کار را انجام می دهد. در واقع اصلاحاتی در روند داشته ایم که فرآیند ها تسریع شود و کلیت موضوع و نقش تنظیم گری شورای رقابت همچنان کما فی السابق ادامه دارد.»

وی درباره‌ی نقشی که شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو دارد گفت: «گاها به اشتباه تصور می شود شورای رقابت محاسبه قیمت را انجام می دهد اما این درست نیست. شورای رقابت اجازه قیمت گذاری را ندارد اما دستورالعمل های در رابطه با آن را تنظیم می کند.»

وی همچنین درباره‌ی عرضه خودروهای داخلی با قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار گفت: «هرگونه عرضه خودرو خارج از مصوبه 543 شورای رقابت تخلف است.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی کناره‌گیری شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر