;
coinex

الجی از اولین تلویزیون شفاف جهان با نمایشگر OLED 4K رونمایی کرد

الجی که چندی پیش سریع‌ترین نمایشگر اولد جهان با نرخ نوسازی خارق‌العاده را معرفی کرده بود، اکنون از اولین تلویزیون شفاف جهان با نمایشگر OLED 4K رونمایی کرد.

الجی که چندی پیش سریع‌ترین نمایشگر اولد جهان با نرخ نوسازی خارق‌العاده 480 هرتز را معرفی کرده کرده بود، اکنون از اولین تلویزیون شفاف جهان با نمایشگر OLED 4K بی‌سیم پرده برداشته است. از جمله ویژگی های جذاب این تلویزیون صفحه کنترلی است که در پایه پشتی آن قرار گرفنه،شما فقط با بالا بردن این قسمت  می توتنید این تلویزیون را به یک تلویزیون OLED معمولی تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره نمایشگاه CES 2024 ؛ منتظر چه گجت‌ها و تکنولوژی‌هایی باشیم؟

اولین تلویزیون شفاف جهان 77 اینچی است و همچنین 4K وضوح دارد.سیستم انتقال صدا و تصویر این تلویزیون بدون سیم انجام می‌شود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم صفحه کنترل این تلویزیون در پایه پشتی آن به شکل جعبه‌ای تعبیه شده که به شما این امکان را می‌دهد با استفاده از ریموت کنترل بالا بیاید و از تلویزیون شفاف به یک نمایشگر معمولی تبدیل شود.

براساس گزارش ورج، ال‌جی در آستانه نمایشگاه CES 2024 تلویزیون از شفاف ترین تلویزیون جهان با عنوان OLED Signature T پرده برداشته است. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به رابط webOS اشاره کرد که برای این صفحه‌ نمایش بهینه شده است.

همچنین این تلویزیون از پردازنده جدید Alpha 11 AI ال‌جی با عملکرد چهار برابر تراشه‌های نسل قبلی بهره می‌برد. الجی اعلام کرده که  این پردازنده 70 درصد عملکرد گرافیکی بهتر و 30 درصد سرعت پردازش بالاتری ارائه می‌دهد.

اولین تلویزیون شفاف جهان مجهز به فناوری Zero Connect Box است. این فناوری اولین بار در سال 2023 در  تلویزیون M3 OLED قرار گرفت. این فناوری صدا و تصویر را به‌صورت بی‌سیم به تلویزیون ارسال می‌کند و شما برای استفاده از دستگاه‌های پخش ویدیو و کنسول‌های بازی خود را باید به‌جای تلویزیون به این جعبه وصل کنید.

بلندگوهایی که در پایه این تلویزیون قرار دارند صدا را باکیفیت مطلوب پخش می‌کنند. به علاوه پس زمینه‌هایی برای این تلویزیون طراحی شده، که در صورت استفاده شفافیت این نمایشگر را بیشتر مشخص می‌کند.

شفاف‌ترین تلویزیون جهان مانند هر محصول دیگری نقاط ضعفی هم دارد؛ طبق بررسی‌های انجام شده کیفیت تصویر در هنگام استفاده از صفحه کنترل کاهش می‌یابد و تلویزیون OLED T در زمان استفاده از این صفحه، با تلویزیون‌های OLED معمولی ال‌جی مانند سری G برابری نمی‌کند. یکی دیگر از عوامل کاهش کیفیت تصویر این نمایشگر نبودن فناوری Micro Lens Array در آن است.

ال‌جی قصد دارد تلویزیون Signature OLED T را در سال 2024 عرضه کند؛ گرچه قیمت نهایی این محصول هنوز اعلام نشده اما با توجه به قیمت تلویزیون OLED رول‌شونده که 100 هزار دلار به فروش رسید، یا OLED بی‌سیم ۷۷ اینچی سال گذشته که ۴۹۹۹.۹۹ دلار قیمت داشت، انتظار می‌رود این تلویزیون نیز قیمت بسیار بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اولین تلویزیون شفاف جهان  چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر