;
coinex

شرایط ثبت نام وام مسکن ؛ [+مدارک ثبت نام وام مسکن]

دریافت وام مسکن به خصوص برای جوانان تبدیل به یک معضل بزرگ شده است. از این رو برآن شدیم تا شرایط ثبت نام وام مسکن را به طور کامل توضیح دهیم. در ادامه مطلب با جزئیات خبر همراه ما باشید.

دولت برای خانه‌دار کردن افراد جامعه به خصوص جوانان، وام مسکن را درنظر گرفته است که هرساله مبلغ آن تغییر کرده و شرایط و مدارک وام مسکن نیز را تغییر یا مواردی را به آن می‌افزاید. جدای از اینکه دریافت وام مسکن کاری بسیار سخت خواهد بود، هنوز افرادی هستند که نحوه ثبت نام وام مسکن را نیاموخته و نمی‌دانند که چگونه باید درخواست خود را ثبت کنند. در این مطلب قصد داریم ضمن آموزش مراحل ثبت نام وام مسکن، شرایط ثبت نام وام مسکن را نیز به طور کامل برای شما نوضیح دهیم.

بیشتر بخوانید: چطور وام ودیعه مسکن بگیریم ؛ مراحل دریافت وام اجاره مسکن

نحوه و شرایط ثبت نام وام مسکن

متقاضیان دریافت وام مسکن ابتدا باید شرایط لازم و مدارک مورد نیاز جهت ثبت ‌نام آن را دارا باشند. پس از آماده نمودن این موارد، می‌بایست به صورت آنلاین و یا به بانک مورد نظر مراجعه نموده و مدارک خود را تحویل دهید. در مرحله پس از انجام مراحل، مبلغ وام مسکن به حساب شما واریز خواهد شد.

روش های ثبت نام وام مسکن

ثبت نام وام مسکن به دو صورت حضوری و غیرحضوری (آنلاین) است که در پایین به شرح هردو روش می‌پردازیم.

  1. ثبت نام تسهیلات مسکن به صورت حضوری: در این روش فرد متقاضی باید به شعبه بانک مراجعه کرده و تمامی مدارک خود را به کارمند باجه تسهیلات تحویل دهد. سپس وی مدارک را بررسی و در صورت تأیید برای شما پرونده تشکیل و در صف انتظار پرداخت قرار می‌گیرید.
  2. ثبت نام تسهیلات مسکن به روش آنلاین: در این روش ابتدا باید به سامانه بانک مورد نظر مراجعه و بر روی بخش درخواست تسهیلات کلیک یا تپ کنید. در این مراحله مدارک خواسته شده را وارد و کد احراز ارسال شده به شماره همراه خود را در محل مورد نظر وارد می‌کنید. در مرحله آخر نیز نوع و محل دریافت وام مسکن تعیین و مراحل را ثبت می‌کنید.
نحوه و شرایط ثبت نام وام مسکن
نحوه و شرایط ثبت نام وام مسکن

شرایط دریافت وام مسکن

اولین لازمه دریافت وام مسکن داشتن حساب بانکی در بانک مدنظر است. هر بانک برای اعطای وام مسکن به متقاضیان، شرایط خاص خود را دارد و اگر فردی مشمول دریافت آن نشود، مراحل ثبت نام را نمی‌تواند ادامه دهد. اما درکل اکثر بانکها شرایط الزامی زیر را برای پرداخت وام مسکن اتخاذ می‌کنند:

  • حداقل 18 سال سن برای افرادی که به دنبال وام خرد هستند
  • فرد متقاضی نباید هیچگونه چک برگشتی و بدهی وام داشته باشد
  • فرد متقاضی نباید معوقات بانکی داشته باشد

برای دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲ باید حساب پس‌انداز در بانک مورد نظر داشته باشید. البته امکان خرید اوراق ممتاز وام خرید مسکن در بانک‌ها نیز وجود دارد.

درآمد شخص متقاضی وام خرید مسکن با مبلغ اقساط تناسب کافی را داشته باشد. در حقیقت بانک‌ها و موسسات مالی به میزان درآمد افراد در تعیین سقف وام اعطایی نگاه می‌کنند.

برای اطلاع دقیق‌تر از شرایط مورد نیاز به سایت بانک مورد نظر خود برای دریافت وام مراجعه کنید.

نحوه و شرایط ثبت نام وام مسکن

مدارک لازم برای ثبت نام وام مسکن

اما می‌رسیم به یکی دیگر موارد لازم برای دریافت تسهیلات مسکن؛ برای ادامه و تکمیل مراحل درخواست وام مسکن می‌بایست مدارک زیر را تهیه کنید:

  1. اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات آن
  2. اصل کارت هوشمند ملی و کپی پشت و روی آن
  3. اصل شناسنامه و کارت ملی هوشمند ضامن وام
  4. گواهی اشتغال به کار و آخرین فیش حقوقی ضامن
  5. اصل و کپی سند ملک (در این مورد باید ضوابط بانک مورد نظر رعایت شود)
  6. اصل و کپی پروانه ساختمان (سال ساخت و قدمت بنا باید مشخص باشد)
  7. کارت پایان خدمت سربازی برای متقاضیان آقا

مبلغ وام مسکن نیز ممکن در بانکها مبالغ متفاوتی داشته باشد؛ لذا ابتدا مشخص کنید که چه مبلغی مورد نیازتان است و پس از آن بانک مورد نظر را انتخاب کنید. در مورد شرایط ضامن فرد متقاضی وام نیز باید شرایط بانک عامل را مطالعه کنید. در این مورد نیز تفاوتی بین بانکها وجود دارد ممکن است یک بانک فقط یک نفر ضامن لازم داشته باشد، اما دیده شده که در برخی بانکها تا سه نفر ضامن نیز مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید:

آیا شما تابحال وام مسکن دریافت کرده‌اید؟ لطفاً تجریبات خود در این خصوص را با ما با اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر