;
coinex

گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس 7 اولترا (Find X7 Ultra) با دو دوربین پریسکوپ معرفی شد

گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس 7 اولترا رسما معرفی شد. در این گوشی هوشمند برای اولین بار در صنعت اسمارتفون‌ها از دو دوربین تله فوتو پریسکوپ استفاده شده است.

بالاخره پس از ماه‌ها تبلیغ و افشاگری، اوپو از گوشی مورد انتظار OPPO Find X7 Ultra رونمایی کرد. این گوشی به ادعای شرکت سازنده از قوی‌ترین و بهترین سیستم دوربین در میان گوشی‌های دیگر بازار برخوردار است که با پیشرفت‌های سخت‌افزاری و سیستم اختصاصی HyperTone اوپو، تصاویر با کیفیت و خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌کند. در ادامه به بررسی دقیق کلیه مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت اوپو فایند ایکس 7 اولترا می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قیمت و مشخصات اوپو فایند ایکس 7 اولترا

گوشی اوپو Find X7 Ultra در طراحی کاملا مشابه نسخه پایه یعنی Find X7 است. این گوشی در پنل پشتی از یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل بزرگ برخوردار است که داخل آن چهار لنز مجزا و مارک Hasselblad قرار گرفته است. قاب این گوشی از فلز ساخته شده و دکمه‌های تنظیم صدا و پاور را در سمت راست خود و نوار لغزنده هشدار سه قسمتی را در سمت چپ خود جای داده است.

اوپو فایند ایکس 7 اولترا

در پنل جلویی فایند X7 اولترا یک صفحه نمایش خمیده 6.82 اینچی با وضوح QHD+ و نرخ نوسازی متغیر از 1 تا 120 هرتز به کار گرفته شده است. این نمایشگر حداکثر روشنایی 1600 نیت را ارائه می‌دهد و با پشتیبانی از فناوری LTPO تصاویر را واضح، صاف و با کیفیت نشان می‌دهد. همچنین در این پنل فناوری کاهش نور (PWM) 2160 هرتزی اعمال شده و فناوری ProXDR نیز با افزایش محدوده دینامیکی، عکس‌های HDR را برجسته می‌کند. در قسمت مرکزی بالای این پنل یک سوراخ وجود دارد که میزبان دوربین سلفی است و یک اسکنر اثر انگشت نیز داخل نمایشگر تعبیه شده است.

با گذر از طراحی زیبا و نمایشگر با کیفیت اوپو فایند ایکس 7 اولترا به سراغ بخش تصویربرداری می‌رویم که در واقع ویژگی برجسته این گوشی محسوب می‌شود و بدجور در بازار سر و صدا به پا کرده است.

اوپو فایند ایکس 7 اولترا

سیستم دوربین این گوشی از چهار لنز 50 مگاپیکسلی مجزا با موتور تصویر HyperTone تشکیل شده است. دو عدد از این لنزها، دوربین‌های زوم پریسکوپ هستند که فواصل کانونی اپتیکال مختلف را پوشش می‌دهند. دوربین اصلی با سنسور 1 اینچی نسل دوم سونی LYT-900، دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر OIS عکس‌های دقیق و واضحی را به ثبت می‌رساند. از سوی دیگر در دوربین فوق عریض از سنسور 50 مگاپیکسلی سونی LYT-600 استفاده شده که کار آن در عکاسی ماکرو و مناظر تعریف کردنی است.

اوپو فایند ایکس 7 اولترا
اوپو فایند ایکس 7 اولترا

همان‌طور که گفته شد، فایند X7 Ultra از دوربین‌های پریسکوپ دوگانه برخوردار است. یکی از آنها با سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX890 زوم پریسکوپ 3 برابر با فاصله فوکوس 25 سانتی‌متر را ارائه می‌دهد. دیگری با سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX858 و زوم 6 برابر، هم برای تصاویر تله ماکرو مناسب است و هم به ثبت جزئیات دقیق کمک می‌کند. به طور کلی سیستم دوربین این گوشی از چهار ویژگی پیشرفته و منحصر به فرد برخوردار است:

  1. موتور تصویر HyperTone: موتور تصویر هایپرتون OPPO ثبت تصاویر با ظاهر طبیعی و بدون افت کیفیت را تضمین می‌کند.
  2. زوم بدون وقفه: محدوده زوم فایند ایکس 7 اولترا از 14 میلی‌متر شروع می‌شود و به 270 میلی‌متر می‌رسد.
  3. حالت پرتره هاسلبالد: اوپو با همکاری Hasselblad یک حالت پرتره را ایجاد کرده که در چهار فاصله کانونی مختلف عکس می‌گیرد و بوکه را با دقت فراوان تولید می‌کند.
  4. حالت مستر هاسلبابد: Master Mode هاسلبالد با کنترل‌های پیشرفته‌ای که دارد عکاسی درجه یک را برای کاربران این اسمارتفون به ارمغان می‌آورد.

این گوشی هوشمند در بخش سخت افزار به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز شده و از حداکثر 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های اوپو فایند X7 Ultra می‌توان به باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 100 واتی SUPERVOOC (شارژ کامل در کمتر از 30 دقیقه)، تراشه امنیتی اختصاصی، رابط کاربری ColorOS 14 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14، NFC، وایفای 7 و بلوتوث 5.4 اشاره کرد.

اوپو فایند ایکس 7 اولترا

فایند X7 اولترا در رنگ‌های آبی، قهوه‌ای و مشکی با تناژ دو رنگی و روکش چرم وگان وارد بازار خواهد شد. نحوه قیمت‌گذاری این گوشی به شرح زیر خواهد بود:

  • نسخه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 5999 یوان (معادل 845 دلار)
  • نسخه 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 6499 یوان (معادل 915 دلار)
  • نسخه 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 6999 یوان (معادل 985 دلار)

در جال حاضر پیش فروش و رزرو این دستگاه در چین آغاز شده و فروش نهایی آن از تاریخ 12 ژانویه (22 دی 1402) شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس 7 اولترا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر