;
coinex

پای حذف آپشن به خودرو اطلس هم رسید؛ حذف سانروف از اطلس G سایپا

همین امروز لیست قیمت‌های جدید محصولات سایپا منتشر شد که در میان آنها نام خودروی اطلس هم دیده می‌شود. اما چیزی که در این لیست جلب توجه می‌کند حذف سانروف از اطلس G سایپا آن‌هم بدون تغییر قیمت است.

در حالی که در کاتالوگ این خودرو آپشن سانروف به عنوان یکی از امکانات استاندارد تیپ G در نظر گرفته شده بود، در لیست جدید قیمت ارائه شده توسط سایپا، سانروف از اطلس G حذف شده است. این مسئله اطمینانی ندارد و چرا سایپا این آپشن را حذف کرده و مهم‌تر از همه، با حذف آن چرا قیمت نهایی خودرو کاهش نیافته است، ابهاماتی را به همراه دارد. قبل از این، قیمت نهایی این خودرو ۴۰۶,۶۱۵,۰۰۰ تومان اعلام شده بود و این تغییر در امکانات آن هنوز به تغییر در قیمت منجر نشده است.

بیشتر بخوانید: قیمت کارخانه محصولات سایپا دی 1402 ؛ [+جدول]

دلیل حذف سانروف از اطلس G سایپا

اطلس، نمونه جدید تولیدات گروه خودروسازی سایپا، به زودی وارد بازار خواهد شد. این خودرو ابتدا به چهار تیپ مختلف ارائه می‌شد و نسخه اولیه آن که برای عرضه در بازار در نظر گرفته شده بود، تیپ G نام داشت. مشتریان این خودرو از طریق سامانه عرضه خودروهای داخلی خریداری کردند، اما تحویل خودرو به سال بعد موکول شد. در همین حین، مشخص شد که در برنامه تولید انبوه این هاچبک، مشکلاتی به وجود آمده و برنامه تولید با تأخیر مواجه شده است.

زیر پوشش موتور اطلس G، یک پیشرانه با ظرفیت ۱.۵ لیتر و سیستم تنفس طبیعی با کد M15-GSI مستقر است. این موتور قدرتمند توانایی تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور نهایی را دارد. انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از طریق جعبه دنده دستی با پنج سرعت انجام می‌شود و با بهره‌مندی از بهبودهای فنی، مصرف سوخت کاهش یافته و حداکثر گشتاور در دورهای پایین‌تر در محدوده قدرتی بهبود یافته است.

در نسخه G یا همان نسخه کامل از مدل اطلس، تجهیزات متنوعی چون دو کیسه هوا، داخلی با تریم از چرم مصنوعی و پارچه، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، آینه‌های برقی قابل تاشو، سنسور نور، سنسور TPMS، سامانه کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی، سنسور و دوربین پارک عقب، نمایشگر تعویض دنده و امکانات دیگر فراوان در دسترس هستند. ابتدا برنامه این بود که این نسخه از اطلس سانروف داشته باشد، اما در حال حاضر، سایپا این امکان را حذف کرده است.

تاکنون دلایل حذف سانروف از نسخه تولیدی اطلس G هنوز روشن نشده‌اند، اما احتمالاً در آینده این امکان وجود دارد که این آپشن به این تیپ اضافه شود. این نشان می‌دهد که ممکن است در آینده اطلس G با و بدون سانروف به بازار عرضه شود. باید منتظر بمانیم تا واکنش سایپا نسبت به انتشار این موضوع در رسانه‌ها روشن شود و ببینیم چرا این شرکت با حذف سانروف، قیمت خودرو را کاهش نداده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی حذف سانروف از اطلس G سایپا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    این عین نامردیه.
    حراست سایپا کجاس؟
    دزدی از این واضح تر؟
    لازم باشه میریزیم بیرون شرکت سایپا را به آتش میکشیم

    پاسخ

    سایپای دزد
    مردم رو دیوونه کرده اید
    لعنت بر پدر مادر تون

    پاسخ

    خبر چرتو پرت منتشر نکنین لطفا!

    پاسخ

    بابا این چه وضعیه
    مردم رو دیوونه کردن
    واقعیت داره سانروف اطلس g حذف شده

    پاسخ

    هیچ کسی نظارت نداره هرکی هرکی شده اولش قراربود قیمتش ۳۰میلیون گرونتر از کوییک باشه بعد لیست قیمت اومد دیدیم ۱۵۰میلیون گرون تره الانم که پول واریز کردیم میگن سانروف قراره حذف بشه !!!! این کلاهبرداریه تو روز روشن پول ماشین باسانروف بگیرن بعد بگن بدون سانروف میدیم

    پاسخ