;
coinex

تکنولوژی Wi-Fi 7 با حداکثر سرعت 46 گیگابیت بر ثانیه از راه رسید

تشکیلات بین‌المللی Wi-Fi Alliance به‌صورت رسمی استاندارد جدید Wi-Fi 7 را معرفی کرد. تکنولوژی Wi-Fi 7 از فناوری وای‌فای با ارائه نرخ تأخیر کمتر و سرعت انتقال بهبود یافته، به ویژه برای دستگاه‌های واقعیت ترکیبی و پخش محتوا با کیفیت 8K مناسب است.

در حالی که Wi-Fi 6E به عنوان گامی ارتقاء‌یافته از Wi-Fi 6 با قابلیت پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز در نظر گرفته می‌شود، فناوری Wi-Fi 7 با بهبودهای چشمگیرتری به میدان وارد می‌شود. از نظر سرعت، Wi-Fi 6E حداکثر سرعت انتقال حدود 9 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند، در حالی که Wi-Fi 7 توانایی انتقال اطلاعات با سرعت حداکثر 46 گیگابیت بر ثانیه را داراست، که پنج برابر بیشتر از نسل فعلی خود است.

بیشتر بخوانید: بسته‌های جدید اینترنتی با قیمت جدید عرضه خواهند شد

تکنولوژی Wi-Fi 7 با حداکثر سرعت 46 گیگابیت بر ثانیه

تکنولوژی Wi-Fi 7 نه تنها به سرعت بیشتری نیاز ندارد، بلکه در کانال‌های 320 مگاهرتز فعالیت می‌کند. این ویژگی، همراه با استفاده از باند 6 گیگاهرتز، باعث می‌شود تا اختلال و ازدحام در شبکه به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یابد.

وسایل هوشمند با استفاده از فناوری Wi-Fi 7 قادر به ارسال و دریافت همزمان داده‌ها از طریق چندین لینک با فرکانس‌های متفاوت هستند که این ویژگی منجر به افزایش سرعت انتقال و کاهش تأخیر می‌شود. همچنین، با بهره‌مندی از فناوری 4K QAM، حجم بیشتری از داده‌ها به‌طور همزمان منتقل می‌شوند. این فناوری امکان انتقال داده‌های بسیار بیشتر در زمان کمتر را برای دستگاه‌ها فراهم می‌کند، به‌ویژه در استریم با وضوح بالاتر از 4K. پیشرفت‌های گنجانده شده همچنین در زمینه بازی‌های آنلاین و دستگاه‌های واقعیت مجازی مانند اپل ویژن پرو، که به طور عمومی به پهنای باند بیشتری نیاز دارند، به کاربران امکان تجربه بهتری را می‌دهد.

با توجه به اینکه روترهای اولیه با سازگاری استاندارد جدید به تازگی معرفی شده‌اند، قطعاً زمانی طول می‌کشد تا Wi-Fi 7 به واقعیت برای اکثر افراد تبدیل شود. با این حال، بر اساس گفته‌ها، اپل در آینده نزدیک قرار است از Wi-Fi 7 در برخی از دستگاه‌های خود استفاده کند و آیفون 16 پرو به عنوان اولین دستگاه‌هایی خواهد بود که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. تحلیلگر صنعت فناوری، جف پو، چند ماه پیش اعلام کرده بود که آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس اولین دستگاه‌های اپل خواهند بود که از Wi-Fi 7 پشتیبانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ارائه تکنولوژی Wi-Fi 7 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    درود
    حرف مفتی بیش نیست
    wifi همه گوشی ها یکی هستن من تا حالا بالای 10 مگ ندیدم.

    پاسخ