;
coinex

نیروهای مسلح ایران به دنبال توسعه هوش مصنوعی در زمینه های مختلف است

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خبر از توسعه هوش مصنوعی در این سازمان داد تا بتوانند حجم اطلاعات، تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های هوایی را در سریعترین و بهترین شکل ممنکن انجام دهند.

از زمان پیشرفت سرسام‌آور تکنولوژی هوش مصنوعی که عمرش به یک سال هم نمی‌رسد، ایران و کشورهای دیگر به فکر بگارگیری و توسعه هوش مصنوعی در تمامی بخش‌های داخلی هستند تا بتوانند در ارائه خدمات موفق‌تر ظاهر شوند.

هوش مصنوعی حالا دیگر صرفاً یک تکنولوژی برای سرگرمی نیست و ابعاد وسیع‌تری پیدا کرده و در بطن جامعه نفوذ پیدا کرده است. تاکنون چندین بار شاهد استفاده از این تکنولوژی در کشورمان بوده‌ایم. حال که AI راهی سریع و مطمئن برای رسیدن به هدف شده، نیروهای مسلح نیز آماده به کارگیری از آن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: در رویداد هوش مصنوعی، محصول و اختراع مطرح شد؛ برای مهاجرت، اختراع ثبت نکنید

توسعه هوش مصنوعی در نیروهای مسلح

امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه هوش مصنوعی در صنایع کشورمان بیان کرد: «ما چون با حجم انبوعی از داده‌ها شامل تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های هوایی مواجه هستیم راه گریزی نداریم به جز توجه به هوش مصنوعی. برای پردازش تصاویر ماهواره‌ای که در یک بازه 3 ساله از دریای خزر و حوزه آبریز هیرمند گرفته شده است، تنها راهی که می‌تواند ما را به سرعت به نتیجه برساند هوش مصنوعی است.»

وی ادامه داد:

الان پروژه‌های متعددی در زمینه هوش مصنوعی در حال کار است که سرعت ما را در پردازش و تحلیل‌ها را بالا می‌برد و ارائه خروجی‌های مناسب در حوزه تحلیل‌های مکانی به ویژه با هوش مصنوعی جلو می‌رود. در منطقه رتبه خوبی داریم زیرا دانشمندان ما در این زمینه منحصر به فرد هستند و حتی در بسیاری از مراجع معتبر دنیا دانشمندان ایرانی در حال کار هستند و خروجی‌هایشان مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بکارگیری هوش مصنوعی در نیروهای مسلح چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر