coinex
راهنمای خرید تکراتو

رییس مرکز ملی هوا: تولید و شماره‌گذاری خودروهای دیزلی یورو ۴ از سال 1403 ممنوع خواهد شد

با اعلام رئیس مرکز ملی هوا، تولید و شماره‌گذاری خودروهای دیزلی یورو ۴ از سال آینده ممنوع خواهد شد. البته این خودروها با داشتن یک قطعه مهم می‌توانند فعالیت کنند. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

تولید و شماره‌گذاری خودروهای دیزلی یورو ۴ بدون فیلتر جاذبه دوده در سال 1403 ممنوع خواهد شد. این تصمیم توسط رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست به سمع و نظر رسیده و معلوم است که اگر این فیلتر درون خودروهای ذکر شده وجود داشته باشد، امکان فعالیت خواهند داشت. ایران به تازگی به استاندارد یورو 5 رسیده درصورتی که در کشورهای دیگر استاندارد یورو 6 نیز درحال فراموشی است.

بیشتر بخوانید: پای حذف آپشن به خودرو اطلس هم رسید؛ حذف سانروف از اطلس G سایپا

تولید و شماره‌گذاری خودروهای دیزلی یورو ۴ ممنوع شد

روز گذشته سخنگوی دولت از اصلاح آیین‌نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌های موضوع ماده دو قانون هوای پاک در هیئت دولت خبر داد.

در رابطه با جزئیات این ماده قانونی، داریوش گل‌علیزاده؛ رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت:

ملاک شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، خودروهای داخلی و خودروهای دیزلی استاندارد سوخت یورو ۵ است که با تصویب ماده ۴ آیین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک به یورو ۶ ارتقا پیدا می‌کند.

تولید و شماره‌گذاری خودروهای دیزلی یورو ۴ ممنوع شد

وی ادامه داد: «برای موتورسیکلت هم، الان ملاک شماره‌گذاری یورو ۴ است اما از سال ۱۴۰۴ به استاندارد یورو ۵ ارتقا پیدا می‌کند.»

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد:

یک اتفاق خیلی خوبی که افتاد، این بود که تولید خودروهای دیزلی یورو ۴ بدون فیلتر جاذبه دوده حذف شد. پیش‌تر به این صورت بود که به صورت کارخانه‌ای این فیلتر نصب نمی‌شد و صاحبان خودروها این سیستم را از مدار خارج می‌کردند. همچنین تکنولوژی این خودروهای یورو ۴ نیز بسیار قدیمی بود. بر اساس تصمیم هیئت دولت، از ابتدای سال ۱۴۰۳ شماره‌گذاری آنها ممنوع می‌شود.

گل‌علیزاده تأکید کرد: «وزارت نفت اعلام کرده است که از ابتدای سال ۱۴۰۶ کلیه سوخت‌های تولیدی منطبق بر استاندارد یورو ۵ خواهد بود. امیدوارم بتوانیم تا آن زمان خودروهای داخلی‌مان را نیز با سوخت استاندارد داخل کشور هماهنگ کنیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا شما هم با ممنوعیت تولید و فروش این خودروها موافق هستید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر