;
coinex

اندروید 15 ویجت‌ها را به صفحه قفل بازمی‌گرداند

اندروید به عنوان پر استفاده‌ترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند در جهان است و بیش از 70 درصد افرادی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، کاربر اندروید هستند. هنوز کار اندروید 14 با گوشی‌های که به تدریج آن را دریافت نمی‌کنند تمام نشده، که شایعاتی در مورد اندروید 15 شنیده می‌شود.

طبق گزارش معتبر میشال رحمان از وبسایت android authority، گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با بازگشت احتمالی ویجت‌های صفحه قفل مطرح شده است. رحمان با بررسی کد موجود در اندروید 14 QPR2 بتا 3، منابعی را کشف کرد که به پشتیبانی ویجت در صفحه قفل اشاره  و به احیای احتمالی اندروید 15 اشاره می‌کردند که به نظر می‌رسد، ویجت‌های قفل صفحه ممکن است شانس دومی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: قابلیت های مخفی در گوشی های اندرویدی ؛ معرفی ترفندهای جالبی که باید از آنها استفاده کنید!

معرفی ویجت‌های صفحه قفل در اندروید 15

ادغام با ویژگی موجود “At a Glance” یا یک ویژگی جدید”فضای اشتراکی” یکی از تغییراتی است که احتمالا در اندروید 15 با آن مواجه خواهیم شد. رحمان این فضای مشترک را به عنوان یک منطقه مجزا تصور می‌کند که احتمالاً با کشیدن انگشت از راست به چپ روی صفحه قفل قابل دسترسی است. در این فضا، کاربران می‌توانند چندین ویجت را سازماندهی کرده و اضافه کنند که مشابه نمای امروزی iOS است.

اندروید 15 ویجت‌ها را به صفحه قفل بازمی‌گرداند

علاوه بر این در گزارشی که رحمان ارائه کرده بود بر اهمیت دسته KEYGUARD به عنوان یک ویجت تاکید داشت. KEYGUARD یا کیگارد دسته‌ای بود که در اندروید 4.2 Jelly Bean معرفی شد اما به ندرت مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ چراکه یک دهه از عدم پشتیبانی صفحه قفل از نمایش ویجت‌ها می‌گذرد.

به همین دلیل بازگرداندن ویجت‌های صفحه قفل در واقع چندان جای تعجب ندارد و در واقع  این یک ویژگی برجسته در اندروید 4.2 Jelly Bean که دیگر در اندروید 5.0 Lollipop خبری نبود. به نظر می‌رسد ادغام ویجت‌ها توسط اپل در صفحه قفل آیفون در iOS 16، توسعه‌دهندگان اندروید را به فکر بازگرداندن این ویژگی واداشته‌ است.

گوگل در حال بررسی ایده ترکیب ویجت‌ها در نسخه‌های صفحه قفل اندرویدهایی است که در آینده رونمایی خواهند شد.  با این حال، ظاهر نهایی و اینکه آیا بخشی از اندروید 15 خواهد بود، نامشخص است.

بیشتر بخوانید: 

به نظر شما در اندروید 15 چه ویژگی‌های کاربردی لحاظ خواهد شد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر