;
coinex

شرایط جدید صدور گواهینامه موتورسیکلت [+جزئیات]

هیئت وزیران به تازگی شرایط جدید صدور گواهینامه موتورسیکلت را اعلام کردند. طبق مصوبه جدید، افراد با 16 سال هم می‌توانند برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت اقدام کنند.

در مصوبه جدید هیئت دولت آمده است که شرایط جدید صدور گواهینامه موتورسیکلت متقاضیان با حداقل سن 16 سال نیز می‌توانند برای دریافت این گواهینامه اقدام کنند. موتورسیکلت حالا به یک وسیله برای امرار معاش تبدیل شده و افرادی زیادی به خصوص در کلانشهرهایی مثل تهران از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند. میزان مشاغلی هم که وابسته به موتورسیکلت است روزبه‌روز افزایش می‌یابند. پس برای اینکه بتوان در این مشاغل فعالیت کرد می‌بایست گواهینامه موتورسیکلت را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: جریمه نمره منفی گواهینامه چیست و چگونه پاک می شود؟

شرایط جدید صدور گواهینامه موتورسیکلت اعلام شد

با اعلام هیئست وزیران، افراد دارای 16 سال سن نیز می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند. اما به دلیل ایجاد زیرساخت‌های لازم، این رویه احتمالاً تا سال دیگر اجرایی نشود.

ثبت نام برای دریافت گواهینامه نیز به صورت کاملاً آنلاین است که در راستای برنامه‌های دولت الکترونیک انجام می‌گیرد.

در ادامه ابلاغیه هیئت وزیران را مشاهده می‌کنید:

2 روز پیش نیر انسیه خزغلی، مشاور رئیس جمهور در امور زنان اعلام کرد که پیگیر صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان هستیم.

وی بیان کرد که باید شغل‌های منعطفی برای زنان ایجاد شود و همچنین امتیازاتی نیز درنظر گرفته شود که بتوانند مسئولیت‌های خانواده نیز هم برسند. ظاهراً قوانینی در حال شکل‌گیری است که به واسطه آن زنان می‌توانند فعالیت‌هایی نزدیک به مردان انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ به نظر شما چرا باید تأمین زیرساخت ش سال به طول انجامد؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر