;
coinex

تعرفه واردات خودروهای برقی رسماً اعلام شد؛ از 1 تا 26 درصد سود بازرگانی

با پیگیری‌های وزارت صمت، تعرفه واردات خودروهای برقی بدون محدودیت‌های سابق اعلام شد. گفتنی‌ست سود بازرگانی واردات از 1 تا 26 درصد است.

بالاخره رسماً تعرفه واردات خودروهای برقی مشخص شد. طبق این خبر، حالا دیگر برای واردات خودروهای لوکس و گران‌قیمت از برندهایی نظیر BMW، مرسدس بنز و دیگر خودرهای لوکس محدودیتی وجود ندارد؛ زیرا سقف ارزی برداشته شده است. اما نکته‌ای که وجود دارد، محدودیت واردات خودروهای آمریکایی ست که همچنان به عنوان یکی از بزرگترین محدودیت‌های واردات شناخته می‌شود. پس واردکنندگان نمی‌توانند به سراغ خودروهای الکتریکی آمریکایی بروند اما دستشان در وارد کردن دیگر خودروهای برقی از برندهای غیر آمریکایی باز است.

بیشتر بخوانید: طرح فروش 11 خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه آغاز شد [+جزئیات]

جزئیات تعرفه واردات خودروهای برقی

وزارت صمت 3 نوع تعرفه واردات برای خودروهای الکتریکی مطابق با جدول زیر درنظر گرفته است:

گروه خودرویی تعرفه
خودروهای برقی کمتر از ۲۰ هزار یورو ۱ درصد
خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو ۱۱ درصد
خودروهای برقی بیش از ۳۰ هزار یورو ۲۶ درصد

با وجود اینکه واردکنندگان مجاز به واردات خودروهای برقی از تمامی کشورها هستند، اما هنوز محدودیت واردات خودروهای آمریکایی در حوزه برقی پابرجاست. در حالت کلی، هیچ‌کس نمی‌تواند در هیچ حوزه‌ای از ایالات متحده آمریکا، کالایی وارد کشور کند.

اما افرادی که تمایل به واردات خودروهای لوکس دارند، می‌توانند از خودروهای الکترکی اروپایی نظیر برندهای مطرحی همچون مرسدس بنز، BMW و خودروهای ژاپنی نظیر تویوتا و لکسوس و غیره خودرو وارد کنند. بنابر این خبر در آینده شاهد حضور خودروهای الکتریکی لوکس و گران قیمت در خاک کشورمان خواهیم بود.

جزئیات تعرفه واردات خودروهای برقی

احتمال آن بسیار است که خودروهایی مانند ب ام و i7، مرسدس بنز EQS و محصولات این چنینی در دوره جدید واردات خودرو پا به جاده‌ای ایران بگذارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا می‌توانیم به زودی شاهد حضور پررنگ خودروهای برقی در سطح کشور باشیم؟ لطفاً نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر