;
coinex

واردات خودرو برای جانبازان از بهمن ماه آزاد شد

مهدی ضیغمی در حاشیه افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان، در جمع خبرنگاران واردات خودرو برای جانبازان ، آزاد اعلام کرد و گفت که گروهای نامبرده می‌توانند از بهمن ماه خودرو وارد کنند.

مهدی ضیغمی در حاشیه افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان ضمن اشاره به اینکه بررسی‌های لازم برای واردات خودرو توسط جانبازارن انجام شده افزود: «جانبازان می‌توانند هم از طریق شرکت‌های معرفی شده و هم خودروهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها وجود دارد خودرو وارد کنند که 10 تا 15 روز آینده برای اطلاع آن‌ها در سامانه بارگذاری می‌شوند.»

بیشتر بخوانید: رونمایی از 198 تاکسی برقی جدید تهران ؛ طرح نوسازی 1000 دستگاه تاکسی تا آخر سال

واردات خودرو برای جانبازان آزاد شد

او افزود: «چابهار ظرفیت قابل توجهی دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای تجارت با هند و پاکستان استفاده کرد. نمایشگاه فعلی نیز با حضور 110 شرکت و بیش از 140 تاجر خارجی برگزار شده است.»

ضعیمی ضمن  اشاره به مذاکرات انجام شده  مربوط به تجارت آزاد با پاکستان، گفت: «امسال قرارداد تجارت آزاد با سوریه و اوراسیا امضا شده و ونزوئلا و پاکستان هم در برنامه‌های بعدی برقراری تجارت آزاد هستند.»

او در ادامه با پرداختن به آخرین وضعیت واردات خودرو توسط جانبازان افزود: «در این زمینه توافق شده و به مرحله آخر رسیدیم که بحث بارگذاری سامانه‌ای است. جانبازان  هم می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده خودرو وارد کنند و هم خودروهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها وجود دارد که 10 تا 15 روز آینده برای اطلاع آن‌ها در سامانه بارگذاری می‌شوند. اولویت اول هم جانبازارن بالای 75 درصد هستند که می‌توانند خودروی مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کنند که یا خودشان وارد کنند یا به شرکت‌هایی که خودرو وارد می‌کنند، مجوز دهند.»

او همچنین در ادامه ملی کردن پلاک خودروهای مناطق آزاد را عاملی برای متعادل کردن بازار عنوان کرد و گفت: «البته همچنان واردات خودروهای آمریکایی ممنوع است و این جزو قوانین بوده و هست.»

معاون وزیر صمت وجود دلالان را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: «از طرف دیگر با ورود خودروهای افرادی که در سامانه بودند به بازار آزاد هم، ممکن است خودرو تا حدودی گران شود. تا زمانی که عرضه به حد مطلوب نرسیده از این وضعیت گریزی نیست. اما همه این ابزار کمک می‌کند تعادلی در بازار ایجاد شود.»

نظر شما در مورد آزاد شدن واردات خودرو برای جانبازان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    منظورشون از اولویت بندی چیه!؟؟؟؟؟خودروی داخلی ک نیس که براساس ظرفیت محدود تولیدی بخوان خودرو بدن.اینا وارداتین و اینکه الان جانبازان همشون سنشون تو دهه شصت و بالاتره و بر هیچ اساسی این اولویت بندی جایز نیس

    پاسخ