;
coinex

متا دسترسی نوجوانان را به محتوای ناخواسته در پلتفرم‌های اجتماعی خود محدود می‌کند

متا در بروز رسانی جدیدش دسترسی نوجوانان را به محتوای ناخواسته در پلتفرم‌های اجتماعی خود محدود می‌کند. به نظر می‌رسد ابزارهایی که متا سعی دارد با استفاده از ابزارهای نظارت والدین به آنها در کنترل بیشتر فرزندانشان کمک کند.

متا بسیاری از ویژگی‌های جدید خود را به طور خاص برای نوجوانان در زمان استفاده از برنامه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر طراحی کرده است. از ابزارهای نظارت والدین گرفته تا ویژگی‌های بیشتر حریم خصوصی. به نظر می‌رسد متا قصد دارد دسترسی نوجوانان را به تعاملات و محتوای ناخواسته در پلتفرم‌های اجتماعی خود محدود کند.

بیشتر بخوانید: نقض حق اختراع به ضرر اپل تمام شد؛ ورود اپل واچ ممنوع!

امروز، غول اجتماعی یک ویژگی جدید دیگر را نیز معرفی کرد که دسترسی به هیچ محتوایی را محدود نمی‌کند، بلکه به نوجوانان یادآوری می‌کند که وقت آن است که به رختخواب بروند. این ویژگی جدید که اصطلاحاً «تار زدن‌های شبانه» نام دارد، مدیریت زمان را برای نوجوانان و خانواده‌هایی که در برنامه‌های متا وقت می‌گذرانند آسان‌تر می‌کند.

این اولین بار است که  متا به دسته بزرگی از کاربران توصیه می‌کند که صرف زمان برای برنامه‌هایش در زمانی که باید بخوابند، ناسالم است. تلنگرهای جدید شبانه طوری طراحی شده‌اند تا به نوجوانانی که بیش از 10 دقیقه را در مکان‌هایی مانند Reels یا Direct Messages اواخر شب در اینستاگرام سپری می‌کنند، تلنگر بزند.

تلنگرهای شبانه با یادآوری اینکه دیر شده، نوجوانان تشویق می‌کند برنامه را ببندند. بدیهی است که در بسیاری از موارد این اتفاق نمی‌افتد، اما حداقل متا در تلاش است تا نوجوانان را متقاعد کند که کار درست را انجام دهند. شاید برخی به هشدار “زمان استراحت” توجه کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی محدودیت‌های جدید متا که در پلتفرم‌های اجتماعی اعمال کرده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر