;
coinex

واریزی های کارت به کارت هم مشمول مالیات می شود

می‌دانیم که سال 1403، سال مالیات‌ است و دولت برنامه‌ای فشرده برای آن تدارک دیده است. در همین راستا، ظاهراً قرار است واریزی های کارت به کارت هم مشمول مالیات شود.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که همه واریزی‌ها به حساب‌های تجاری ازجمله واریزی های کارت به کارت نیز در سال 1403 مشمول مالیات می‌شوند. طبق قانون مالیات سال آینده، واریزی‌هایی مانند درگاه‌های پرداخت الکترونیک، ساتنا، پایا، کارت به کارت، دستگاه‌های کارت‌خوان و غیره به حساب تجاری به عنوان فروش تلقی شده و مالیات برای آن حساب درنظر گرفته خواهد شد.

پیش‌تر گفته بودیم که سال 1403، سال مالیات‌هاست و دولت برنامه‌ای ویژه برای افزایش مالیات در سطح‌های دیگر جامعه درنظر گرفته است. البته ناگفته نماند که این طرح مالیاتی فعلاً به حساب‌های تجاری معطوف شده، اما امکان اجرایی شدن در حساب‌های غیرتجاری نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: صاحبین خودروهای گران قیمت تا پایان بهمن ماه باید مالیات خود را بپردازند

واریزی های کارت به کارت مشمول مالیات می‌شود

سازمان امور مالیاتی گفته است که هر نوع واریزی به حساب‌های تجاری ازجمله کارت به کارت به عنوان فروش تلقی شده و مشمول مالیات می‌شود. در اطلاعیه این سازمان اشاره شده است که همه واریزی‌ها از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، کارت به کارت، دستگاه‌های کارت‌خوان، پایا، ساتنا و غیره به عنوان فروش تلقیی شده و مبنی محاسبات مالیات در نظر گرفته می‌شود.

این سازمان از همه پرداخت‌کنندگان می‌خواهد که فقط مبالغ فعالیت‌های اقتصادی و تجاری را به حساب‌های مذکور واریز کنند.واریزی های کارت به کارت مشمول مالیات می‌شود

همچنین محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:

بدیهی است حساب‌های بانکی غیرتجاری نیز به صورت مستمر پایش شده و چنانچه مبالغی بابت فعالیت‌های تجاری به آن واریز شود درآمد کتمان شده تلقی و مشمول مالیات و جرائم متعلقه خواهد شد.

تمرکز دولت ایران بر اخذ مالیات، پس از تحریم‌ها و دشوار شدن فروش و برگشت پول نفت افزایش قابل توجهی داشته است. این موضوع در لایحه بودجه 1403 به صراحت مشحص شده و برنامه‌های دولت برای افزایش مالیات‌های در سطوح مختلف نیز درج شده است. حال باید دید که در اینده کارت به کارت در حساب‌های شخصی نیز به مشمول مالیات خواهد شد یا خیر؟ البته با اوضاع فعلی این قضیه دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص اخذ مالیات از خدماتی همچون کارت به کارت چیست؟ آیا حساب‌های عادی و شخصی نیز مشمول مالیات خواهند شد؟ لطفاً نقزه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر