;
coinex

سرقت اسناد مایکروسافت توسط هکرهای روسی ؛ هک ایمیل مدیران مایکروسافت

شرکت مایکروسافت از حمله هکرهای روسی به سایتش در تاریخ  12 ژانویه 2024 خبر داد. او اعلام کرده که سرقت اسناد مایکروسافت توسط هکرهای روسی محرز است و در این حمله سایبری برخی از اسناد و ایمیل مدیران و کارمندان این شرکت ربوده شده‌اند.
گروه بررسی‌کننده خطرات احتمالی مایکروسافت که مدام در حال بررسی سایت‌های هکری روسی است اعلام کرده که گروه روسی «میدنایت بلیزارد» این حملات را ترتیب داده است. «میدنایت بلیزارد» موفق شده به بخشی از ایمیل‌ها و حساب‌های بخش امنیت سایبری و مدیریت تیم این شرکت دست پیدا کند.

بیشتربخوانید: متا دسترسی نوجوانان را به محتوای ناخواسته در پلتفرم‌های اجتماعی خود محدود می‌کند

سرقت اسناد مایکروسافت توسط هکرهای روسی

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که هکرهای روسی قصد داشته‌اند تا با این حمله متوجه شوند که این شرکت آمریکایی چقدر از فعالیت‌های آنان آگاه است. البته در ادامه مایکروسافت اعلام کرده که این حمله از تاریخ نوامبر 2023 میلادی با روشی که اصطلاحا به اسپری کردن معروف است عملیات خود را آغاز کرده‌اند.

اسپری کردن یا (password spray attack) نوعی حمله سایبری است که در این روش هکرها با اعداد ساده‌ای مانند 12345 رمز عبور کاربران را پیش‌بینی می‌کنند. گرچه این روش زمان‌بر است اما به هرحال اعلام شده گروه هکری «میدنایت بلیزارد» این روش را برای نفوذ به مایکروسافت انتخاب کرده است.

در ولاگ رسمی مایکروسافت آمده: تا به امروز از آنکه عامل هکری به حوزه‌های مربوط به مشتری، سیستم‌های تولید، کد منبع یا سیستم‌های هوش مصنوعی دسترسی داشته، هیچ شواهدی به دست نیامده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دسامبر 2023 قانون جدیدی وضع که چنین شرکت‌هایی وظیفه دارند زمانی که مورد حمله سابری قرار گرفتند میزان خسارت و اطلاعات بدست آمده از واقعه را ظرف چهار روز برای دولت شرح دهند. به نظر می‌رسد اعلام مایکروسافت نیز در جهت پیروی از این قانون است. به هرحال تاکنون سفارت روسیه واکنشی نسبت به این اظهارات نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سرقت اسناد مایکروسافت توسط هکرهای روسی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر