;
coinex

پرتاب موفق ماهواره ثریا به مدار 750 کیلومتری زمین ؛ رکوردی جدید در ارتفاع پرتاب ماهواره در ایران

امروز صبح ماهواره ثریا که حمل آن بر عهده ماهواره‌بر قائم بود موفق شد به 750 کیلیومتری زمین برسد. این پرتاب موفقیت آمیز رکورد جدیدی را در ارتفاع پرتاب ماهواره ایران به ثبت رساند.

در ساعات گذشته  ماهواره بر قائم 100 کیلوگرمی ماهواره ثریا 50 کیلوگرمی را به 750 کیلومتری زمین رساند. ثریا که یک ماهواره سنجش از راه دور است توانست موفقیت جدیدی را  در ارتفاع پرتاب ماهواره برای ایران به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: کنترل تشنج مقاوم به درمان دارویی با اولین جراحی کاشت الکترود در مغز کودکان

ماهواره ثریا یک ماهواره سنج از راه دور و ماهواره های تحقیقاتی SRI که توسط پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده در حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از مقامات و مسئولان کشوری و لشکری به مدار زمین فرستاده شد.

قائم یک ماهواره بر 100 کیلوگرمی است که توانایی حمل بار تا 80 کیلیوگرم را دارد. او صبح امروز توانست ماهواره ثریا 50 کیلوگرمی را به مدار زمین ببرد. قائم اولین ماهواره‌بر سه مرحله‌ای سوخت جامد ساخت ایران است که با همکاری نیروی هوافضای سپاه تهیه شده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ثریا، این موضوع را رکوردی جدید در ارتفاع پرتاب ماهواره در ایران اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پرتاب ماهواره ثریا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر