coinex
راهنمای خرید تکراتو

طرح‌های ورزشگاه جدید عربستان با فناوری پیشرفته ؛ میزبان جدید ستاره‌های فوتبال [+عکس]

عربستان سعودی که سعی دارد پول فروش نفت را در جهت ترقی و پیشرفت کشورش صرف کند، اینبار تصمیم گرفته ورزشگاه جدید با تمام امکانات بسازد. به این ترتیب میزبان جدید ستاره‌های فوتبال ورزشگاه جدید عربستان با فناوری پیشرفته خواهد بود.

اخباری منتشر شده که نشان می‌دهند ورزشگاه جدید عربستان برای جمعیت 45 هزار نفری طراحی شده است. این استادیوم فوق مدرن که قرار است زمین اصلی تیم النصر باشد، دیوارهای ال‌ای‌دی و با سقف ریلی، بالای یک صخره 200 متری و نزدیک به شهر ریاض ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اختلال شدید اینترنت 1 بهمن 1402 ؛ اطلاعیه شرکت ارتباطات زیرساخت

عربستان سعودی پس از کنار رفتن استرالیا از میزبانی جام جهانی، عهده‌دار میزبانی جام جهانی فوتبال در 2034 خواهد بود. البته این اولین بار نیست که این کشور در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند، بلکه پیش‌تر نیز با صرف هزینه‌های سنگین در گلف، بوکس، فوتبال و ورزش‌های دیگر سعی کرده تا به یکی از قطب‌های ورزشی تبدیل شود.

طرح‌های ورزشگاه جدید عربستان با فناوری پیشرفته ؛ میزبان جدید ستاره‌های فوتبال [+عکس]

این کشور طی یک سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در زمینه فوتبال انجام داده و فوتبالیست‌های معروف و فوق‌العاده‌ای همچون رونالدو، بنزما، نیمار، مانه و برخی بازکنان دیگر به خدمت گرفته که رنگ و بوی حرفه‌ای به لیگ برتر عربستان سعودی بخشیده‌اند.

ورزشگاه جدید عربستان که قرار است به افتخار ولیعهد متجددش بن سلمان نامگذاری شود، طراحی نوآورانه‌ای دارد که می‌تواند در کمترین زمان تبدیل به عرصه‌ای برای برگزاری رشته‌های مختلف ورزشی شود.

طرح‌های ورزشگاه جدید عربستان با فناوری پیشرفته ؛ میزبان جدید ستاره‌های فوتبال [+عکس]

از ویژگی‌های منحصر به فرد این استادیوم، می‌توان به طراحی کف، سقف و دیوارهای بالایی که قابلیت تاشو و جمع‌شدن دارند، اشاره کرد. این امکان را به وجود می‌آورد که یک طرف از آن باز شود و منظره جذابی از قسمت پایینی شهر، مثل یک پارک آبی، به چشم بخورد.

نمای بیرونی استادیوم و برخی از دیوارهای داخلی و سقف آن به طول 1.5 کیلومتر با صفحه‌های نمایشی پوشانده شده است که قطعا تجربه‌‌ی متفاوتی برای تماشاگران فراهم خواهد کرد.

یکی از تکنولوژی‌های نمایشی و جذابی که به استادیوم جدید اضافه خواهد شد، فناوری پیشرفته کنترل آب و هواست. این فناوری با ایجاد یک دریاچه خنک‌کننده متناسب با محیط زیست، مستقیماً زیر استادیوم قرار می‌گیرد و این امکان را به وجود می‌آورد که رویدادها و مسابقات در طول سال بدون مصرف انرژی زیاد برگزار شوند. این فناوری با جمع‌آوری آب باران از استادیوم و پمپاژ آن، منطقه اطراف را به یک دیوار یخی تبدیل کرده و هوای وارد شده به سیستم تهویه مطبوع مرکزی را خنک می‌کند.

طرح‌های ورزشگاه جدید عربستان با فناوری پیشرفته ؛ میزبان جدید ستاره‌های فوتبال [+عکس]

معماران این ورزشگاه، سابقه‌ی درخشانی در احداث چندین ورزشگاه المپیک و همچنین ورزشگاه تاتنهام لندن دارند. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان، به‌عنوان مالک این پروژه بزرگ، مدیریت محیط‌هایی با ارزش حدود 554.6 میلیارد دلار از ثروت حاکمیتی عربستان را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، اعلام شده است که این ورزشگاه جدید به‌عنوان ورزشگاه خانگی تیم‌های النصر و الهلال در شهر ریاض خدمت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی احداث ورزشگاه جدید عربستان با فناوری‌های پیشرفته چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر