coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی پوکو X6 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب به بررسی پوکو X6 می‌پردازیم و با نگاهی به مشخصات و امکانات این گوشی، ارزش خرید این میان رده جذاب را ارزیابی می‌کنیم.

پوکو X6 جدیدترین گوشی از سری پوکو ایکس است که نسبت به سری قبل یعنی پوکو ایکس 5 تغییرات قابل توجهی داشته و علاوه بر این، اقتصادی‌ترین گوشی مجهز به نمایشگر دالبی ویژن در بازار محسوب می‌شود.

از جمله مشخصات پوکو X6 می‌توان به نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و قابلیت پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10+ اشاره کرد. نمایشگر این گوشی همان طراحی نسبتاً سنتی پوکو را دارد که برای حفاظت در برابر آب و خاک، گواهینامه IP54 را کسب کرده است.

اسنپدراگون 7s نسل 2 قلب این گوشی است و برخلاف آنچه از اسم این چیپ‌ست به نظر می‌رسد، سرعت آن در حد اسنپدراگون 7+ نسل 2 نیست. پیکربندی پایه پوکو X6 شامل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 است که پیکربندی خیلی خوبی محسوب می‌شود.

از نظر دوربین هم شاهد پیاده‌سازی چند آپگرید در پوکو X5 هستیم. پشت این گوشی یک دوربین 64 مگاپیکسلی با سیستم لرزشگیر و یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی به همراه یک ماکروی 2 مگاپیکسلی قرار دارد. این گوشی هم قابلیت ضبط ویدیوی 4K را دارد.

در ادامه مطلب بررسی پوکو X6 را از جنبه‌های مختلف به صورت مفصل‌تر ادامه می‌دهیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی پوکو X6

سری پوکو ایکس با یک جعبه مشکی با برچسب زرد رنگ به دست کاربران می‌رسد. در جعبه پوکو X6 یک شارژر 67 واتی با یک کابل تبدیل USB-A به C و یک قاب سیلیکونی شفاف قرار دارد. روی نمایشگر پوکو X6 یک لایه محافظ باریک قرار دارد که اگر نگران خش افتادن روی صفحه هستید، می‌توانید آن را نگه دارید؛ اما این لایه، اثر انگشت را کاملاً به خود جذب می‌کند.

بررسی پوکو X6
بررسی پوکو X6

در مجموع، بررسی Poco X6 نشان می‌دهد که این گوشی از نظر نمایشگر، چیپ‌ست، دوربین و شارژ سریع نسبت به قبل تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی دارد. در جدول زیر، مشخصات فنی پوکو X6 را مشاهده می‌کنید و در ادامه مطلب هم بررسی پوکو X6 را از زوایای مختلف ادامه می‌دهیم.

بررسی پوکو X6 مشخصات فنی پوکو ایکس 6
طراحی و ساختار
  • 161.2 × 74.3 × 8 میلی‌متر
  • وزن 181 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پنل پشت و فریم پلاستیکی
  • دو سیم کارته (نانو سیم و dual stand-by)
  • IP54، مقاوم در برابر پاشش آب و گردوغبار
  • رنگ بندی مشکی، سفید، آبی
نمایشگر
  • AMOLED با 68 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، دالبی ویژن، حداکثر روشنایی 1800 نیت
  •  6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 89.7 درصد
  • رزولوشن 2712×1220 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 446 ppi
نرم‌افزار
  • اندروید 13 با MIUI 14، قابل ارتقاء به اندروید 14 و HyperOS
تراشه
  • کوالکام اسنپدراگون 7s نسل 2 (4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای  (4 هسته 2.40 گیگاهرتزی کورتکس A78 و 4 هسته 1.95 گیگاهرتزی کورتکس A55)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 710
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه 512 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 64 مگاپیکسل، لنز واید 25 میلی‌متری، دیافراگم f/1.8، لرزشگیر OIS و PDAF
  • 8 مگاپیکسل، اولتراواید با پوشش 118 درجه و دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل ماکرو، با دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما، HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30/60 فریم بر ثانیه، gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 16 مگاپیکسلی واید، با دیافراگم f/2.5
  • HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض با ظرفیت 5100 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 67 وات، شارژ 100% در مدت 44 دقیقه (طبق تبلیغات کمپانی)
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو باند، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.2، A2DP ،LE
  • NFC (بسته به بازار/منطقه)
  • رادیو مشخص نشده
  • GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
  • USB Type-C 2.0، OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب نما
قیمت پوکو ایکس 6 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 300 یورو

بررسی پوکو X6 از نظر طراحی

نقد و بررسی پوکو ایکس 6 را با نگاهی به طراحی این گوشی شروع می‌کنیم که یک طراحی متمایز با بلاک دوربین بزرگ و لوگوی پوکو است. پوکو X6 یک گوشی متقارن با پنل تخت و قابی تخت است. این گوشی یک لایه گوریلا گلس ویکتوس، یک فریم پلاستیکی محکم با رویه‌ای مات دارد و برای قسمت پشت آن هم از پلاستیک براق استفاده شده است.

بررسی پوکو X6

رنگ‌های پوکو ایکس 6 شامل مشکی، آبی و سفید هستند. مدل‌های مشکی و آبی این گوشی به دلیل رنگ یک‌دست و براق بودن، شبیه آینه هستند و اثر انگشت روی این گوشی‌ها به شدت جذب می‌شود. زیر اولین لایه از مدل سفید رنگ این گوشی، یک بافت مرمری قرار دارد که هم باعث متفاوت‌تر شدن این مدل شده و هم لک انگشت روی آن چندان قابل مشاهده نیست.

بلاک دوربین مستطیل شکل به همراه لوگوی پوکو، به نوعی برای گوشی‌های این برند تبدیل به یک نشان تجاری شده است. همانطور که در جدول مشخصات فنی پوکو ایکس 6 اشاره شده، این گوشی برای حفاظت در برابر پاشیدن آب و گل دارای گواهینامه IP54 است که نشان دهنده مقاومت آن در برابر پاشیدن آب سنگین از همه جهات است.

در قسمت جلوی پوکو X6 یک پنل 6.67 اینچی AMOLED با یک پانچ هول کوچک در قسمت مرکزی بالای آن قرار دارد که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی زیر آن نصب شده است. نمایشگر Poco X6 حاشیه‌های باریکی دارد به همراه یک خروجی کوچک برای پخش صدا در بالای آن، که نقش اسپیکر را هم بازی می‌کند.

زیر نمایشگر هم یک حسگر اثرانگشت نصب شده که عملکردی سریع و مطمئن دارد.

همانطور که در جدول مشخصات فنی Poco X6 اشاره شده، این گوشی دارای یک حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی است.

بررسی پوکو X6

سرتاسر فریم گوشی پلاستیکی است و سمت چپ آن چیز خاصی قرار ندارد. در سمت راست گوشی، دکمه تنظیم صدا و پاور قرار دارند.

یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری، یک بلستر مادون قرمز، یک میکروفون و دومین خروجی اسپیکر بالایی، در بالای گوشی قرار دارند.

پایین گوشی هم سینی سیم کارت، میکروفون اصلی، پورت USB-C و اسپیکر دوم قرار دارد.

پوکو X6 حدود 5 میلی‌متر کوتاه‌تر، 2 میلی‌متر باریک‌تر و 8 گرم سبک‌تر از پوکو X5 است در حالی که اندازه نمایشگر این دو گوشی برابر است. احتمالاً دلیل این تفاوت، باریک‌تر بودن حاشیه‌های نمایشگر Poco X6 است.

همانطور که قبلاً اشاره شد، پوکو X6 طراحی شیشه‌ای و لغزنده‌ای دارد اما طراحی فریم آن به صورتی است که از سرخوردن گوشی جلوگیری می‌کند. با این حال، این گوشی اثر انگشت را کاملاً به خود جذب می‌کند و احتمالاً به همین دلیل، بیشتر کاربران از این گوشی با قاب استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی پوکو X6 از نظر نمایشگر

نقد و بررسی Poco X6 را با بررسی مشخصات نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات فنی پوکو X6 مشاهده می‌کنید، این گوشی دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 1220×2712 پیکسل است که از نرخ نوسازی 120 هرتز، دالبی ویژن و اچ‌دی‌آر 10+ پشتیبانی کرده و برای حفاظت از آن، از یک لایه گلس ویکتوس استفاده شده است.

بررسی پوکو X6

طبق آنچه در برگه رسمی مشخصات Poco X6 اشاره شده، اوج روشنایی این گوشی به 1800 نیت می‌رسد. حداقل سطح روشنایی نمایشگر این گوشی هم 2.3 نیت است.

بررسی گوشی پوکو ایکس 6 نشان می‌دهد که این گوشی از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و تنظیمات رنگی آن شامل Vivid (پیش‌فرض، DCI-P3)، Saturated (همان DCI-P3 با افزایش سطح اشباع رنگ‌ها) و Standard (sRGB) هستند که می‌توانید دمای رنگ هر حالت را به صورت دقیق تنظیم کنید.

یک بخش اختصاصی هم وجود دارد که در آن می‌توانید طیف رنگی را انتخاب کرده و رنگ‌ها، سطح اشباع، فام رنگ، کنتراست و گاما را به صورت دقیق تنظیم کنید.

حداکثر نرخ نوسازی نمایشگر پوکو X6 هم 120 هرتز است و 2 حالت برای نرخ نوسازی دارد؛ یعنی حالت اختصاصی (امکان انتخاب بین حداکثر نرخ 120 یا 60 هرتز) و پیش‌فرض (تنظیم خودکار).

همچنین، این نمایشگر از نرخ نوسازی 30، 60، 90 و 120 هرتز ثابت پشتیبانی می‌کند.

نرخ نوسازی تطبیق پذیر همانطور که انتظار می‌رود کار می‌کند؛ یعنی هنگام نمایش محتوای ثابت، به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند. برای استریمینگ و رابط کاربری هم از همین نرخ استفاده می‌شود.

معمولاً فقط برای نمایشگر همیشه روشن از نرخ 30 هرتز استفاده می‌شود.

بررسی پوکو X6 نشان می‌دهد که نمایشگر این گوشی از Widevine L1 DRM پشتیبانی می‌کند و استریمینگ فول اچ‌دی با پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 هم برای پلتفرم‌های محبوب از جمله نت‌فلیکس پشتیبانی می‌شود.

بررسی پوکو X6 از نظر باتری و ماندگاری شارژ

پوکو X6 یک باتری 5100 میلی‌آمپرساعتی دارد که نسبت به پوکو X5 با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، ارتقای قابل توجهی نداشته و در تست استفاده اکتیو از نظر ماندگاری شارژ، در حد متوسط قرار دارد.

بررسی پوکو X6

سرعت شارژ Poco X6 به 67 وات می‌رسد و یک شارژر 67 واتی هم همراه این گوشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

شارژر پوکو ایکس 6 این گوشی را ظرف 15 دقیقه 47 درصد، ظرف 30 دقیقه 78 درصد و ظرف 48 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌کند. برای افزایش طول عمر باتری هم می‌توانید از سیستم شارژ بهینه‌سازی شده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی پوکو X6 از نظر صدا و اسپیکرها

بررسی گوشی Poco X6 نشان می‌دهد که این گوشی هم دو اسپیکر دارد که در قسمت‌های بالا و پایین و پشت توری‌های مخصوص نصب شده‌اند. اسپیکر بالایی، نقش earpiece (پخش صدای مخاطب هنگام مکالمه) را هم دارد و به همین دلیل یک خروجی دیگر رو به جلو هم برای آن نصب شده است.

بررسی پوکو X6

مثل همیشه، اسپیکر بالایی نسبت به پایینی صدای کمتری دارد و تمرکز این اسپیکر، بیشتر فرکانس‌های سطح بالا است؛ اما پوکو X6 به دلیل داشتن 2 خروجی، صدایی متعادل دارد. اسپیکرهای گوشی از تکنولوژی دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند که در حالت پیش‌فرض فعال است.

پوکو X6 در تست‌های بلندی صدا به امتیاز «خوب» دست پیدا کرده و کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. وکال‌ها در این گوشی بسیار عالی هستند، فرکانس‌های بالا به خوبی ارایه شده و بیس خوبی در صدای این گوشی وجود دارد.

غیرفعال کردن دالبی اتموس تفاوت کمی ایجاد می‌کند و باعث تولید صدایی کمی غنی‌تر با سطح توازن کمتر می‌شود.

بررسی پوکو X6 از نظر نرم‌افزار

در این قسمت از بررسی پوکو X6 نگاهی به نرم‌افزار و سیستم‌عامل این گوشی داریم. همانطور که در جدول مشخصات فنی پوکو ایکس 6 مشاهده می‌کنید، این گوشی با رابط کاربری MIUI 14 که روی اندروید 13 پیاده‌سازی شده، به دست کاربران می‌رسد. در واقع به این پوسته، MIUI 14 برای پوکو گفته می‌شود اما بین MIUI 14 اصلی و این نسخه، تفاوت زیادی وجود ندارد و تنها تفاوتی که در نگاه اول به چشم می‌خورد، سبک آیکن‌ها است.

بررسی پوکو X6

برخلاف پوکو X6 Pro که از همان ابتدا با HyperOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، ایکس 6 معمولی این پوسته را از طریق یک آپدیت دریافت می‌کند که جزء سه سال آپدیت اصلی و چهار سال آپدیت امنیتی وعده داده شده توسط پوکو محسوب می‌شود.

از جمله امکانات مهم MIUI 14 می‌توان به قابلیت تشخیص متن در اپلیکیشن گالری، مدیریت دستگاه‌های هوشمند شیائومی از طریق Smart Devices، بزرگ‌تر بودن فولدرهای صفحه اصلی، امکان حذف بیشتر اپلیکیشن‌های سیستمی و بهینه‌سازی چشمگیر مصرف سی‌پی‌یو، جی‌پی‌یو و حافظه اشاره کرد.

صفحه اصلی، اپلیکیشن‌های اخیر و تنظیمات کلی تغییری ندارند. کشوی اپلیکیشن هم در حالت پیش‌فرض فعال است و امکان غیرفعال کردن آن در گوشی‌های پوکو وجود ندارد. در پایین صفحه، برای دسترسی راحت‌تر یک نوار جستجو قرار دارد و برای پیمایش سریع‌تر، اپلیکیشن‌های اختصاصی و از پیش تنظیم شده‌ای وجود دارند.

تفکیک بین سایه اعلان‌ها و مرکز کنترل در حالت پیش‌فرض فعال است و کار کردن با آن راحت‌تر است. البته امکان برگرداندن این تنظیمات به حالت و طراحی قدیمی وجود دارد. در این نسخه حداکثر می‌توانید دو اپلیکیشن را همزمان باز نگه دارید.

نوار کناری، هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های پخش ویدیو مثل یوتیوب تبدیل به جعبه ابزار ویدیو می‌شود که علاوه بر همه قابلیت‌های نوار کناری، شامل میانبرهایی برای اسکرین شات، ضبط تصویر صفحه و غیره است.

تم‌ها هم مثل همیشه در این نسخه از MIUI حضور دارند و می‌توانید تم‌های جدید را از تم استور دانلود کنید که قابلیت تغییر دادن والپیپرها، زنگ صدا، آیکن سیستم و حتی سبک نمایشگر همیشه روشن را دارند.

هنگام دریافت اعلان‌های جدید، جلوه Notification فعال شده اما به غیر از انتخاب چند رنگ خاص و گزینه ‘Starlight’ قابلیت‌های زیادی برای شخصی‌سازی وجود ندارند.

MIUI یک اپلیکیشن Security از پیش نصب شده دارد که علاوه بر شناسایی بدافزارها، خیلی از تنظیمات حریم خصوصی و اپلیکیشن‌ها را در یک نقطه برای شما سرجمع می‌کند. این اپلیکیشن قابلیت مدیریت لیست‌های سیاه، مدیریت یا محدودیت استفاده از داده‌ها، تنظیم رفتار باتری و آزادسازی مقداری از فضای رم را فراهم می‌کند.

در مجموع، MIUI 14 از نظر تجربیات کاربری نسبت به نسخه 13 تغییر چشمگیری نداشته؛ اما مثل همیشه قابل تنظیم و روان است. همچنین، شیائومی به بازخوردهای لمسی هم توجه ویژه‌ای داشته و موتور بازخوردهای لمسی این گوشی عملکردی سریع، دقیق و قوی دارد.

در این نسخه از MIUI هم تبلیغات وجود دارند اما می‌توانید آنها را در تنظیمات اپلیکیشنی که تبلیغات نمایش می‌دهد، غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بررسی پوکو X6 از نظر عملکرد

نقد و بررسی پوکو X6 را با نگاهی به عملکرد این گوشی ادامه می‌دهیم که اولین گوشی ساخته شده با چیپ‌ست اسنپدراگون 7s نسل 2 است. این چیپ‌ست بر اساس فرایند 4 نانومتری طراحی شده و کمی از اسنپدراگون 6 نسل 1 سریع‌تر است. البته، این پلتفرم به اندازه 7+ نسل 2 یا حتی 7 نسل 1 سریع نیست، اما نسبت به اسنپدراگون 695 داخل پوکو ایکس 5 یک آپگرید محسوب می‌شود.

بررسی پوکو X6

جزئیات این تراشه و جی‌پی‌یوی آن را در جدول مشخصات پوکو ایکس 6 مشاهده می‌کنید.

این تراشه از حافظه LPDRR5 با فرکانس 3200 مگاهرتز و همچنین از تکنولوژی کوئیک شارژ 4+ و USB-C 3.1 پشتیبانی می‌کند. پیکربندی حافظه پوکو ایکس 6 هم شامل 8 گیگابایت رم/ 256 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم/ 512 گیگابایت حافظه داخلی است.

نتایج تست‌های بنچمارک نشان می‌دهد که با وجود قدیمی بودن هسته‌های پردازنده پوکو X6، این پردازنده عملکرد و قدرت بسیار خوبی دارد.

جی‌پی‌یوی Poco X6 برای یک گوشی میان رده خوب است و انتظار می‌رود که بیشتر بازی‌ها را به خوبی اجرا کند.

در تست AnTuTu، گوشی پوکو X6 حدوداً در سطح پوکو X5 و ریلمی 11 پرو+ قرار دارد. برتری پوکو X6 پرو در نسخه 10 تست کاملاً مشهود است و به نظر می‌رسد که این گوشی می‌تواند لقب “پرچمدار کُش” را تصاحب کند.

در نهایت، در تست پایداری هم این گوشی عملکرد خوبی از خود نشان داده و در مجموع، بررسی پوکو X6 و نتایج تست‌های بنچمارک نشان می‌دهند که این گوشی به عنوان یک میان رده اقتصادی، عملکرد بسیار خوبی دارد.

بررسی پوکو X6 از نظر دوربین

بررسی پوکو ایکس 6 را با نگاهی به سیستم دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات پوکو X6 مشاهده می‌کنید، این گوشی دارای یک لنز 64 مگاپیکسلی اصلی با فیلتر Quad-Bayer، یک حسگر 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک حسگر 2 مگاپیکسلی برای دوربین ماکرو با فوکوس ثابت در فاصله 4 سانتی‌متری است.

بررسی پوکو X6

برای دوربین جلو هم از یک حسگر 16 مگاپیکسلی با فیلتر Quad-Bayer و فوکوس ثابت استفاده شده است.

اپلیکیشن دوربین پوکو ایکس 6 هم کمابیش شبیه به سایر گوشی‌های MIUI است. مثلاً می‌توانید با کشیدن تصویر به پهلو، حالت عکاسی را تغییر دهید یا با ضربه زدن روی گزینه مربوطه، به حالت دلخواه جابجا شوید.

در یک سمت نمایاب، دکمه تغییر حالت فلاش، دکمه HDR و گزینه مربوط به گوگل لنز قرار دارد. یک منوی همبرگری هم با گزینه‌هایی مثل تنظیم نسبت ابعاد، تایمر خودکار، خطوط راهنما، دکمه ماکرو و همچنین میانبری به تنظیمات، در این اپلیکیشن وجود دارد.

در سمت دیگر، دکمه زوم اپلیکیشن دوربین وجود دارد. یک حالت Pro قدرتمند هم در اپلیکیشن دوربین وجود دارد که می‌توانید پارامترهای عکاسی را به صورت دقیق در آن تنظیم کنید. می‌توانید یکی از تنظیمات آماده سطح توازن سفیدی تصویر را انتخاب کنید یا با استفاده از یک اسلایدر مخصوص، دمای نور را تنظیم کنید. یک اسلایدر هم برای فوکوس دستی وجود دارد به همراه قابلیت تنظیم سرعت شاتر و کنترل ISO که محدوده‌های آن، بستگی به دوربین مورد استفاده – یعنی اصلی یا اولتراواید – دارد.

حالت شب هم برای دوربین‌های اصلی و اولتراواید قابل انتخاب است.

کیفیت عکاسی در نور روز

بررسی گوشی پوکو X6 را با نگاهی به کیفیت عکس‌های این گوشی ادامه می‌دهیم. دوربین Poco x6 در حالت پیش‌فرض عکس‌های 16 مگاپیکسلی باکیفیتی ثبت می‌کند که رنگ‌هایی واقع گرایانه، محدوده پویای کافی و نویز کمی دارند. دوربین زوم 2x گوشی هم عکس‌هایی باکیفیت و جزئیات زیاد با کنتراست بسیار خوب و محدوده پویای مناسب ایجاد می‌کند. نویز تصویر این دوربین کم و رنگ‌های آن شاداب اما کمی گرم هستند.

بررسی پوکو X6

عکس‌های 64 مگاپیکسلی گوشی خیلی خوب نیستند و جزئیاتی متوسط و نویز زیادی دارند.

تصاویر پرتره 16 مگاپیکسلی گوشی هم کیفیت مطلوبی دارند. در این حالت، تفکیک سوژه از تصویر و محو شدن پس زمینه به خوبی انجام می‌شود. کمی نویز در تصویر مشاهده می‌شود و سطح توازن سفیدی رنگ‌ها معمولی است اما با در نظر گرفتن قیمت پوکو ایکس 6 این موضوع کاملاً قابل قبول است.

دوربین اولتراواید گوشی هم عکس‌های 8 مگاپیکسلی خوبی با جزئیات کافی، زاویه دید بسیار عریض، رنگ‌هایی زیبا و سطح نویز قابل قبول ثبت می‌کند و محدوده پویای این دوربین هم خوب است.

عکس‌های گوشی گاهی اوقات بیش از حد نورپردازی می‌شوند و این تنها انتقادی است که می‌توان به دوربین این گوشی وارد کرد.

بررسی پوکو ایکس 6 نشان می‌دهد که کیفیت عکس‌های ماکروی 2 مگاپیکسلی این گوشی خوب و دارای رنگ‌های زیبا و جزئیات کافی هستند. گاهی اوقات، این عکس‌ها پرنویز به نظر می‌رسند و گاهی خیر!

عکس‌های دوربین سلفی پوکو x6 هم از نظر نورپردازی و پردازش سوژه، رنگ و محدوده پویا کیفیت مطلوبی دارند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

کیفیت عکاسی در نور کم

پوکو X6 هم از حالت شب خودکار پشتیبانی می‌کند که در حالت پیش‌فرض فعال است و این یعنی خود گوشی تصمیم می‌گیرد که چه موقع حالت شب را فعال کند و معمولاً در بیشتر مواقع، برای دوربین اصلی و اولتراواید از این حالت استفاده می‌شود.

کیفیت عکس‌های دوربین اصلی در این حالت متوسط است – جزئیات تصویر از آنچه انتظار می‌رود کمتر است، نویز قابل مشاهده‌ای در تصویر وجود دارد و رنگ‌ها قوی هستند؛ اما می‌توان ته رنگ قرمز را در تصاویر دید. نورپردازی عکس‌ها و محدوده پویا هم خوب است.

گزینه 2x، شب‌ها زوم دیجیتال را فعال می‌کند و عکس‌های دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی گوشی هم خوب هستند – خوش رنگ، با جزئیات قابل قبول و محدوده پویای وسیع.

ضبط ویدیو

همانطور که در جدول مشخصات پوکو ایکس 6 اشاره شده، دوربین اصلی این گوشی قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین اولترا واید و ماکروی گوشی هم به ترتیب از قابلیت ضبط ویدیوهای 1080 پیکسلی و 720 پیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. همچنین، دوربین‌های اصلی و سلفی گوشی قابلیت ضبط ویدیوهای 1080 پیکسلی را با نرخ 60 فریم در ثانیه دارند.

برای دوربین‌های اصلی و اولتراواید گوشی از سیستم لرزشگیر الکترونیک همیشه روشن استفاده می‌شود اما برای دوربین سلفی و ماکرو خیر.

ویدیوهای 4k دوربین اصلی در نور روز کیفیت بسیار خوبی دارند – با جزئیات زیاد، نویز کم، رنگ‌هایی دقیق، محدوده پویای خوب و کنتراست زیاد.

ویدیوهای زوم 2x با افزایش مقیاس فیلم‌های اصلی به دست می‌آیند.

کیفیت ویدیوهای 4K گوشی در نور کم، ناامید کننده است – با جزئیات کم، نویز زیاد، محدوده پویای کم و ته رنگ قرمز. سیستم لرزشگیر EIS هم برای همه رزولوشن‌ها و نرخ‌های فریم دوربین اصلی، عملکرد بسیار خوبی دارد.

کیفیت ویدیوهای دوربین سلفی در هر دو حالت روز و شب بسیار خوب است و EIS برای این دوربین‌ها به خوبی کار می‌کند.

دوربین سلفی پوکو X6 هم کلیپ‌های 1080 پیکسلی با جزئیات خوب، نویز کم و رنگ‌هایی دقیق ثبت می‌کند. محدوده پویای این دوربین هم بالاتر از سطح متوسط است. متأسفانه، این دوربین EIS ندارد.

بررسی پوکو X6 از نظر محصولات رقیب

پس از بررسی Poco X6 در این بخش نگاهی به محصولات رقیب و قابل جایگزینی برای این گوشی داریم. قیمت پوکو X6 از 300 یورو شروع می‌شود که قیمت بسیار خوبی است. این گوشی، از نظر نمایشگر در این سطح قیمت بهترین است و با داشتن طراحی شیک و مشخصات فنی قوی، می‌تواند گزینه بسیار جذابی باشد.

بررسی پوکو X6

اولین رقیب poco x6، شیائومی ردمی نوت 13 پرو است که مشخصاتی شبیه به مشخصات Poco X6 دارد؛ اما با دوربین 200 مگاپیکسلی. با توجه به اینکه قیمت این گوشی، 100 یورو بیشتر از قیمت Poco X6 است، احتمالاً پوکو x6 برای بیشتر کاربران گزینه جذاب‌تری خواهد بود.

قیمت گلکسی A54، به قیمت پوکو ایکس 6 نزدیک‌تر است. این گوشی کاملاً ضد آب است و دوربین بهتر و سرعت مشابهی دارد؛ اما سرعت شارژ گلکسی کمتر است، بدون شارژر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و نمایشگر OLED قوی ندارد.

گزینه بعدی، موتو جی 84 با رابط کاربری مرتب‌تر، گواهینامه IP54، نمایشگر OLED باکیفیت و دوربین‌هایی حرفه‌ای‌تر است. همچنین، این گوشی با وجود داشتن قیمت کمتر، ماندگاری شارژ طولانی‌تر، رادیو FM و یک اسلات کارت microSD هم دارد.

در نهایت، می‌توان گوگل پیکسل 6a را در نظر گرفت که قیمتی مناسب‌تر، گواهینامه IP67، سخت‌افزاری سریع و دوربین‌هایی بسیار باکیفیت دارد. البته نمایشگر این گوشی، 60 هرتزی است.

جمع‌بندی

در این مطلب، با بررسی پوکو X6 با شما بودیم که تقریباً از همه جهات – از جمله طراحی، نمایشگر، باتری، سرعت شارژ، اسپیکرها، عملکرد، دوربین و حتی نرم‌افزار – نسبت به پوکو x5 ارتقاء پیدا کرده و نسبت به قیمت آن، امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی پوکو X6، نمایشگر OLED این گوشی با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی دالبی ویژن و همچنین سرعت شارژ 67 واتی آن است.

دوربین‌های Poco x6 هم در نور روز کیفیت تصویر خوبی دارند؛ اما کیفیت تصویر این گوشی در نور کم، چندان خوب نیست. همچنین انتظار می‌رفت که این گوشی هم مثل پوکو X6 پرو از همان ابتدا با سیستم‌عامل HyperOS در اختیار کاربران قرار بگیرد.

در مجموع، بررسی پوکو X6 نشان می‌دهد که این گوشی یک محصول قوی با امکانات و قیمتی رقابتی است و به همین دلیل با وجود نقطه ضعف‌هایی که اشاره شد، می‌توان خرید آن را با اطمینان توصیه کرد.

سوالات پرتکرار

قیمت پوکو X6 چقدر است؟

قیمت Poco X6 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 300 یورو است.

آیا پوکو X6 ارزش خرید دارد؟

بررسی پوکو X6 نشان می‌دهد که این گوشی یک محصول قوی با امکانات و قیمت رقابتی است و به همین دلیل با وجود نقطه ضعف‌هایی مثل کیفیت معمولی دوربین آن، می‌توان خرید این گوشی را با اطمینان توصیه کرد.

نسخه اندروید پوکو ایکس 6 چیست؟

این گوشی با رابط کاربری MIUI 14 که روی اندروید 13 پیاده‌سازی شده، به دست کاربران می‌رسد.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی پوکو X6 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر