coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی پوکو X6 Pro ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب به بررسی پوکو X6 Pro می‌پردازیم که یک گوشی میان‌رده مجهز به نمایشگری باکیفیت، پردازنده‌ای قوی و یک دوربین 64 مگاپیکسلی است.

به تازگی شاهد رونمایی از چند گوشی پوکو بودیم که پوکو ایکس 6 پرو، بهترین مدل از این سری بود. جدیدترین گوشی از سری ایکس پرو، مجهز به چیپ‌ست قدرتمند، نمایشگر OLED روشن، قابلیت شارژ سریع و سیستم‌عامل جدید HyperOS است.

با توجه به ابهامات و پیچیدگی‌های موجود در زمینه نام‌گذاری و دسترس‌پذیری محصولات شیائومی، لازم به ذکر است که مشخصات پوکو ایکس 6 پرو ، شباهت بسیار زیادی به ردمی K70E دارد که فقط برای چین عرضه شده بود. البته، بعضی از مشخصات این گوشی به X6 معمولی هم شباهت دارند و اشتراکاتی هم با سری ردمی نوت 13 دارد.

در این مطلب، به بررسی پوکو X6 Pro می‌پردازیم و شما را با همه مشخصات و ویژگی‌های این گوشی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی پوکو X6 Pro

Poco X6 Pro با یک جعبه معمولی با طراحی مشکی و زرد به دست کاربران می‌رسد که به غیر از خود گوشی، یک قاب سیلیکونی نرم، یک شارژر 67 واتی و یک کابل تبدیل USB-A به C داخل آن قرار دارد.

بررسی پوکو X6 Pro
بررسی پوکو X6 Pro

بررسی پوکو ایکس 6 پرو نشان می‌دهد که این گوشی هم با نمایشگر OLED با حداکثر روشنایی 1200 نیت، قابلیت پشتیبانی از دالبی ویژن و میانگین رزولوشن بیشتر ساخته شده است. همچنین، این گوشی مجهز به چیپ‌ست دایمنسیتی 8300 اولترا، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و رابط کاربری MIUI به دست کاربران می‌رسد.

در عین حال، بررسی پوکو X6 Pro نشان می‌دهد که سیستم دوربین این گوشی چندان هیجان انگیز و خاص نیست و شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، به همراه دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی است. جدول زیر، مشخصات پوکو ایکس 6 پرو را نشان می‌دهد و در ادامه مطلب، نقد و بررسی Poco X6 Pro را از زوایای مختلف ادامه می‌دهیم.

بررسی پوکو X6 Pro مشخصات فنی پوکو ایکس 6 پرو
طراحی و ساختار
  • 8.3×74.3×160.5 میلی‌متر
  • وزن 186 یا 190 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشت پلاستیکی یا چرم مصنوعی
  • دو سیم کارته (نانو سیم و dual stand-by)
  • گواهی IP54 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • رنگ بندی مشکی، زرد، خاکستری
نمایشگر
  • AMOLED، قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، +HDR10، دالبی ویژن، روشنایی 1800 نیت (پیک)
  •  6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 90.1 درصد
  • رزولوشن 2712×1220 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 446 ppi
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با HyperOS
تراشه
  • مدیاتک دایمنسییتی 8300 اولترا (4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای 3.35 گیگاهرتزی (1+3+4 هسته)
  • پردازنده گرافیکی Mali- G615-MC6
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه 512 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 64 مگاپیکسل، لنز واید 25 میلی‌متری، دیافراگم f/1.7، لرزشگیر OIS و PDAF
  • 8 مگاپیکسل، اولتراواید با پوشش 120 درجه و دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • فلشLED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4K با نرخ 30 و 24 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30/60 فریم بر ثانیه، gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 16 مگاپیکسلی واید، با دیافراگم f/2.4
  • HDR، پانوراما
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 67 وات، شارژ 100% ظرف 45 دقیقه
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو باند، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.4، A2DP ،LE
  • NFC
  • رادیو ندارد
  • GPS, GLONASS, GALILEO, BDS (B1I+B1c), QZSS
  • USB Type-C 2.0، OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب نما
قیمت پوکو ایکس 6 پرو با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، 449 دلار

بررسی پوکو X6 Pro از نظر طراحی

نقد و بررسی پوکو ایکس 6 پرو را با نگاهی به طراحی این گوشی شروع می‌کنیم. مستطیل بزرگ آشنای پشت گوشی، مهم‌ترین مشخصه این گوشی است. طراحی کلی مدل پروی X6 نسبت به X6 معمولی جالب‌تر است، چون انحنای ملایم لبه‌های پشت گوشی، جذابیت آن را کمی افزایش داده است.

بررسی پوکو X6 Pro

پوکو X6 پرو به جای گوریلا گلس ویکتوس، با لایه محافظ گوریلا گلس 5 حفاظت شده و جنس پنل و قاب مدل پرو و ساده این گوشی، پلاستیک مات است.

پوکو X6 Pro دارای سه رنگ است؛ یعنی مشکی، زرد و خاکستری. مدل مشکی این گوشی، کاملاً براق و آینه-مانند است و دقیقاً مثل آینه، لک انگشت را به خود جلب می‌کند. مدل زرد رنگ این گوشی، رویه‌ای چرم دارد بنابراین، احتمال سرخوردن و باقی ماندن اثر انگشت روی آن کمتر است.

بلاک دوربین مدل مشکی پوکو X6 Pro، به اندازه دو رنگ دیگر آن متمایز نیست؛ اما باز هم لنزهای بزرگ دوربین و لوگوی پوکو، پشت گوشی کاملاً جلب توجه می‌کنند.

بررسی گوشی پوکو ایکس 6 پرو نشان می‌دهد که این گوشی مثل X6 معمولی، دارای گواهینامه ضد آب IP54 است؛ این یعنی پاشیدن آب و بارش باران، آسیبی به این گوشی وارد نمی‌کند. با این وجود، نباید فراموش کرد که بسیاری از گوشی‌های این سطح، دارای رتبه IP67 یا IP68 هستند؛ در نتیجه از این نظر، X6  پرو نسبتاً ضعیف‌تر است.

بررسی پوکو X6 Pro

در قسمت جلوی این گوشی، نمایشگر 6.67 اینچی OLED با حاشیه‌هایی یک دست وجود دارد که ظاهر زیبا و مدرنی به آن بخشیده و بالای گوشی، جایی که گلس با قاب تماس پیدا می‌کند، یک بریدگی برای حفره گوشی (که صدای مخاطب از آن پخش می‌شود) قرار دارد. دوربین سلفی پانچ هول گوشی هم در راستای لبه بالایی نمایشگر قرار دارد.

سمت راست گوشی، دکمه‌های فیزیکی شامل یک دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا قرار دارد و در قسمت پایین هم اجزایی مثل پورت USB-C، اسپیکر و میکروفون قرار دارند. اسلات سیم کارت هم در این قسمت قرار دارد که دو سیم کارت نانو در آن نصب می‌شود و یک واشر قرمز رنگ از آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار حفاظت می‌کند.

زیر نمایشگر Poco X6 Pro یک حسگر اثرانگشت نوری قرار دارد که بدون مشکل و کاملاً روان کار می‌کند. همانطور که در جدول مشخصات فنی Poco X6 Pro اشاره شده، ابعاد این گوشی 160.5×73.4×8.25 میلی‌متر و وزن آن 186 گرم است. در مجموع، این مدل نسبت به X5 پرو ظریف‌تر به نظر می‌رسد؛ در حالی که اندازه نمایشگر آن تغییری نکرده که این موضوع نشان دهنده کوچک بودن حاشیه‌های نمایشگر X6 Pro است.

البته پوکو ایکس 6 پرو هم کوچک نیست و جیب را کاملاً پر می‌کند. کار کردن با X6 pro بسیار راحت است؛ انحنای لبه‌های پشت گوشی، حس و حال کار با آن را بهتر کرده و قاب تخت آن هم باعث پیشگیری از سرخوردن گوشی در دست می‌شود. پوکو ایکس 6 پرو در دست خیلی سر نیست اما قطعاً مدل چرم آن، کمتر در دست سر می‌خورد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بررسی پوکو X6 Pro از نظر نمایشگر

همانطور که در جدول مشخصات فنی پوکو X6 پرو مشاهده می‌کنید، این محصول پوکو مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی است که مشخصات و امکاناتی فراتر از سطح استاندارد دارد از جمله رزولوشن 1220×712 پیکسل، قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی دالبی ویژن و اوج روشنایی 1800 نیت. حداکثر نرخ نوسازی گوشی 120 هرتز است و در مشخصات پوکو X6 Pro اشاره شده که این گوشی، نرخ نمونه برداری 2160 هرتز دارد.

بررسی پوکو X6 Pro

در تست‌های انجام شده برای حالت روشنایی تطبیق‌پذیر، X6 پرو به رکورد 1148 نیت دست پیدا کرده که حدود 200 نیت نسبت به نسخه قبلی این گوشی بیشتر است اما نسبت به X6 ساده، چندان زیاد نیست. البته، این گوشی هم سطح روشنایی زیادی دارد و تصویر آن در محیط‌هایی با نور شدید کاملاً قابل مشاهده است.

بررسی پوکو X6 پرو نشان می‌دهد که نرخ نوسازی تصویر این گوشی در مواقعی که زیاد با نمایشگر کار نمی‌کنید، به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند.

در منوی تنظیمات گوشی، می‌توانید بین این حالت که پیش فرض است و حالت Custom جابجا شوید که در این حالت، می‌توانید بین دو حالت 120 و 60 هرتز گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. در واقع این حالت، فقط برای محدود کردن نرخ نوسازی به 60 هرتز کاربرد دارد چون عملکرد حالت 120 هرتز، شبیه به حالت پیش فرض است – یعنی روی 120 هرتز قفل نمی‌شود. بررسی Poco X6 Pro و تجربه اجرای بازی‌هایی با نرخ فریم بالا در این گوشی نشان می‌دهد که چنین بازی‌هایی، با نرخ فریم 120 هرتز ثابت اجرا می‌شوند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات Poco X6 Pro ، قابلیت پشتیبانی از HDR از جمله دالبی ویژن است که برای محتوای نت‌فلیکس قابل استفاده است.

با وجود قابلیت Ultra HDR اندروید 14، عکس‌های گالری هم از فرمت اچ‌دی‌آر پشتیبانی می‌کنند.

بررسی پوکو X6 Pro از نظر باتری و ماندگاری شارژ

نقد و بررسی پوکو ایکس 6 پرو را با نگاهی به مشخصات باتری این گوشی و قابلیت شارژ آن ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات پوکو X6 Pro مشاهده می‌کنید، این گوشی یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که برای محصولاتی در این سطح، یک ویژگی استاندارد است. اما ظرفیت مدل غیر پروی این سری، 5100 میلی‌آمپر ساعت است و ظرفیت باتری نسخه چینی این گوشی به 5500 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد.

بررسی پوکو X6 Pro

ماندگاری شارژ این گوشی برای استفاده فعالانه به 11 ساعت و 46 دقیقه می‌رسد که چندان زیاد نیست اما در مجموع، خوب و معمولی است.

همانطور که در برگه مشخصات پوکو X6 پرو اعلام شده، سرعت شارژ این گوشی 67 وات است و این شارژر، گوشی را ظرف 43 دقیقه از صفر تا صددرصد شارژ می‌کند که حدود 7 دقیقه نسبت به پوکو X5 پرو سریع‌تر است. در این زمینه، رقبای زیادی وجود ندارند که پوکو را شکست دهند و فقط ریلمی 11 پرو + مزیت چشمگیری نسبت به این گوشی دارد.

پوکو X6 پرو قابلیت شارژ بی‌سیم ندارد اما برای محصولی با قیمت پوکو ایکس 6 پرو این موضوع کاملاً طبیعی است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های پوکو 2024

بهترین گوشی های هواوی 2024

بررسی پوکو X6 Pro از نظر صدا و اسپیکرها

بررسی پوکو X6 پرو را با نگاهی به اسپیکرها و صدای این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی هم مجهز به دو اسپیکر است که یکی در قسمت پایین و دیگری در قسمت جلوی بالا قرار دارد و هنگام مکالمه، به عنوان گوشی پخش صدای مخاطب عمل می‌کند. در حالت عمودی، کانال سمت چپ به اسپیکر بالایی اختصاص پیدا می‌کند و در حالت افقی، کانال‌ها طوری تنظیم می‌شوند که با جهت قرار گرفتن گوشی در دست تطبیق پیدا کنند.

بررسی پوکو X6 Pro

رتبه به دست آمده گوشی برای بلندی صدا Very Good است یعنی همان رتبه‌ای که مدل قدیمی گوشی به دست آورده بود. البته پروفایل صوتی کلی گوشی کمی متفاوت است و وکال‌ها در این گوشی بهتر هستند اما فرکانس‌های پایین‌تر خیر. در مجموع، صدای این گوشی خوب است اما نسبت به ایکس 5 پرو کمی ضعیف‌تر است.

بررسی پوکو X6 Pro از نظر نرم‌افزاری

پوکو X6 Pro اولین گوشی است که از همان ابتدا، با یک پوسته جدید به نام HyperOS به دست کاربران می‌رسد. این پوسته روی اندروید 14 نصب شده و حس و حال آن، برای کاربران گوشی‌های شیائومی به خصوص برند پرو بسیار آشنا است.

بررسی پوکو X6 Pro

یکی از مهم‌ترین تغییرات این پوسته، مربوط به مرکز کنترل است که حالا بازسازی شده و برچسب متنی آیکون‌ها از آن حذف شده است. البته این برچسب‌ها در منویی که آیکون‌ها را در آن سازماندهی می‌کنید، قابل مشاهده هستند؛ در نتیجه هر از گاهی با آنها برخورد دارید. همچنین، بررسی گوشی Poco X6 Pro نشان می‌دهد که حالا اعلان‌ها و تنظیمات فوری با هم ترکیب نشده و به صورت دو پنل مجزا هستند.

MIUI همیشه کاملاً قابل شخصی‌سازی بوده و این ویژگی در HyperOS هم حفظ شده و امکان شخصی‌سازی صفحه قفل آن به شکل دقیق وجود دارد. در این نسخه هم چند طراحی مختلف وجود دارد که در هر کدام، سبک ساعت و نمایشگر همیشه روشن متفاوت است.

HyperOS یک فونت جدید هم دارد که در سطح سیستم از آن استفاده می‌شود. یکسری دکمه جدید و عملیات روان‌تر و قابل درک‌تر هم به رابط کاربری چند پنجره‌ای HyperOS اضافه شده‌اند. همچنین، در این سیستم‌عامل شاهد اضافه شدن دو گزینه یعنی Enlarged و XXL به عنوان فونت‌های بزرگ هستیم.

در حالت پیش فرض، یک کشوی اپلیکیشن در صفحه اصلی وجود دارد اما می‌توانید رابط کاربری تک سطحی را انتخاب کنید که همه اپلیکیشن‌ها را در صفحه اصلی قرار می‌دهد.

در این سیستم‌عامل هم یکسری اپلیکیشن اختصاصی وجود دارد از جمله گالری، موزیک پلیر، اپلیکیشن ویدیو، فایل منیجر، اپلیکیشن امنیتی و مرورگر می. با استفاده اپلیکیشن می‌ریموت هم می‌توانید از حسگر مادون قرمز ایکس 6 پرو برای تبدیل کردن آن به ریموت استفاده کنید.

ابزارهایی هم برای گیمینگ وجود دارند مثل Game Center/Game Turbo که مجموعه امکاناتی مفید برای محدود کردن وقفه حین اجرای بازی دارند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بهترین گوشی های ویوو 2024

بررسی پوکو X6 Pro از نظر عملکرد و بنچمارک‌ها

بررسی گوشی پوکو X6 Pro را با نگاهی به عملکرد این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات فنی پوکو ایکس 6 پرو اشاره شده، این گوشی مجهز به تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا است. تراشه‌ای که بر اساس فرایند 4 نانومتری طراحی شده که تا امروز در X60 پرو و ردمی K70E از آن استفاده شده است. این تراشه یک پردازنده 8 هسته‌ای دارد که جزئیات آن را در جدول مشخصات پوکو ایکس 6 پرو مشاهده می‌کنید.

بررسی پوکو X6 Pro

پیکربندی‌های X6 پرو هم شامل 8 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم/512 گیگابایت حافظه داخلی هستند.

بر اساس این پیکربندی‌ها، جای تعجب نیست که بین گوشی‌هایی با قیمتی مشابه با قیمت Poco X6 Pro این گوشی تقریباً بی‌رقیب است و فقط پیکسل 7a در حالت تک هسته‌ای، دارای عملکردی نسبتاً مشابه با این گوشی است.

در رابطه با بار کاری پایدار، X6 Pro (در حالت Balanced battery) یک شیب عملکردی نزولی بسیار ملایم دارد و در حدود 20 دقیقه از یک ساعت تست فشار سی‌پی‌یو، این گوشی 80 درصد از عملکرد اولیه خودش را حفظ می‌کند. چنین نتایجی بسیار قابل توجه هستند. در حالت performance هم نتایج مشابهی به دست آمده و این گوشی توانسته 71 درصد از عملکرد اولیه خودش را حفظ کند.

بررسی پوکو X6 Pro از نظر دوربین

در این بخش از بررسی گوشی پوکو X6 پرو نگاهی به دوربین این گوشی داریم. این محصول پوکو، دارای یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی است که می‌توانید جزئیات آن را در جدول مشخصات فنی پوکو ایکس 6 پرو مشاهده کنید. برای سلفی هم یک دوربین 16 مگاپیکسلی با حسگر OV16A در این گوشی به کار رفته است.

بررسی پوکو X6 Pro

اپلیکیشن دوربین HyperOS هم از نظر عملکردی و قابلیت‌ها شبیه به اپلیکیشن دوربین نسخه‌های اخیر MIUI است و مثلاً می‌توانید با کشیدن تصویر به پهلو، حالت عکاسی را تغییر دهید یا با ضربه زدن روی گزینه مربوطه، به حالت دلخواه جابجا شوید.

در یک سمت نمایاب، دکمه تغییر حالت فلاش، دکمه HDR و یک چرخ دنده برای رفتن به منوی تنظیمات قرار دارد. همچنین، یک منو در قسمت بالایی رابط کاربری دوربین قرار دارد که می‌توانید با کشیدن صفحه به پایین، به آن دسترسی پیدا کنید. این منو، شامل گزینه‌هایی مثل حالت ماکرو، خطوط راهنما، نسبت ابعاد و تایمر است.

حالت ویدیویی Teleprompter هم در این گوشی وجود دارد. در سمت دیگر، دکمه زوم اپلیکیشن دوربین وجود دارد. یک حالت Pro قدرتمند هم در اپلیکیشن دوربین وجود دارد که می‌توانید پارامترهای عکاسی را به صورت دقیق در آن تنظیم کنید.

کیفیت عکاسی در نور روز

نقد و بررسی پوکو X6 Pro را با نگاهی به کیفیت دوربین این گوشی در نور روز ادامه می‌دهیم. کیفیت دوربین اصلی X6 پرو برای عکاسی در نور روز بسیار خوب است. سطح جزئیات تصویر خوب است و در رابطه با رنگ‌ها، حالت خودکار تنظیم توازن سفیدی، گرمای تصویر را کمی بیش حد افزایش می‌دهد – که خیلی دقیق نیست؛ اما سطح اشباع تصویر، خوب است.

بررسی پوکو X6 Pro

محدوده پویای تصاویر هم مناسب است و هایلایت‌ها در صحنه‌هایی با کنتراست بیشتر، از حالت عادی محوتر هستند. حالت رزولوشن کامل هم، از نظر ثبت جزئیات، تغییر چشمگیری ایجاد نمی‌کند.

زوم 2 برابری دوربین این گوشی کیفیت خوبی دارد و با اینکه طبیعی‌ترین حالت پردازش تصویر را ندارد اما سطح جزئیات در این حالت خوب است.

دوربین اولتراواید پوکو ایکس 6 پرو هم عملکردی معمولی دارد. برای رزولوشن 8 مگاپیکسلی، سطح جزئیات تصویر خوب است اما محدوده پویا نسبتاً کم و رنگ‌ها هم کمی کمرنگ هستند.

کیفیت عکاسی در نور کم

دوربین ایکس 6 پرو، حالت شب دارد اما این حالت، فقط در محیط‌هایی بسیار تاریک فعال می‌شود. بعلاوه، بین عکاسی با حالت معمولی و حالت شب تفاوت چشمگیری مشاهده نمی‌شود. نورپردازی تصاویر خوب است؛ در قسمت‌های تاریک هم کیفیت تصویر و جزئیات آن خوب است و نویز به خوبی کنترل می‌شود.

هر از گاهی، حالت شب کمی سایه‌ها را تقویت می‌کند اما در مجموع، بین این حالت و حالت Photo معمولی تفاوت چشمگیری مشاهده نمی‌شود.

در حالت زوم 2 برابری هم این شرایط وجود دارد. نتایج این حالت هم کاملاً خوب و مورد پسند هستند، اما بافت‌ها و جزئیات تصویر کمی صادف و هموار می‌شوند.

خروجی دوربین اولتراواید هم چندان بد نیست. عکس‌ها در این حالت خیلی واضح نیستند اما باز هم وضوح آنها کافی است، محدوده پویا خوب و پردازش رنگ‌ها هم مناسب است. در مجموع، در رابطه با این دوربین هم بین دو حالت Night و Photo تفاوت زیادی وجود ندارد.

بررسی پوکو X6 Pro نشان می‌دهد که عکاسی در حالت پرتره این گوشی، با زاویه دید دوربین اصلی انجام می‌شود – امکان انتخاب زوم در این حالت وجود ندارد. تشخیص سوژه و محو شدگی پس زمینه هم به خوبی انجام می‌شود.

سلفی‌های X6 Pro هم کیفیت خوبی دارند. سطح جزئیات تصویر خوب است اما به اندازه حالت استاندارد 16 مگاپیکسلی نیست. بیشتر مواقع، سطح توازن رنگ‌ها دقیق نیست چه در فضای داخلی و چه در فضاهای باز؛ اما در مجموع، رنگ طبیعی پوست به خوبی حفظ می‌شود. محدوده پویا هم کاملاً خوب است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های اوپو 2024

بهترین گوشی های آنر 2024

ضبط ویدیو

بررسی پوکو ایکس 6 پرو را با نگاهی به عملکرد این گوشی در زمینه ضبط ویدیو ادامه می‌دهیم. پوکو ایکس 6 پرو قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارد و می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسلی را با نرخ 60 فریم بر ثانیه هم ضبط کنید. حداکثر ظرفیت دوربین اولتراواید این گوشی، 1080 پیکسل با نرخ فریم 30 است.

کیفیت ویدیوهای 4K این گوشی خوب است. کنتراست تصاویر این دوربین زیاد است اما نورپردازی کلی خوب و سطح اشباع تصویر هم مناسب است. از نظر کیفیت، بین نرخ‌های فریم 30 و 24 تفاوت چشمگیری مشاهده نمی‌شود.

کیفیت کلی فیلم‌های زوم 2x گوشی با حالت معمولی مشابه است اما وقتی از نزدیک به آنها نگاه کنید، وضوح کمتری دارند.

دوربین اولتراواید این گوشی، از نظر تعادل سفیدی رنگ عملکرد خوبی دارد اما از نظر اشباع خیر. محدوده پویا معمولی و جزئیات تصویر هم خوب است.

بررسی پوکو X6 Pro نشان می‌دهد که در این گوشی، سیستم لرزشگیر همیشه فعال است؛ اما پیاده سازی آن چندان قوی نیست. مثلاً وقتی در حالت راه رفتن فیلمبرداری کنید، دوربین گوشی قابلیت حفظ فوکوس را برای تک تک قدم‌ها ندارد.

عملکرد دوربین اولتراواید پوکو ایکس 6 پرو از این جهت بهتر است.

در نور کم هم کیفیت فیلم‌های دوربین اصلی گوشی خوب است. جزئیات کافی، محدوده پویا مناسب و اشباع رنگ‌ها هم خوب است. اما کیفیت تصاویر دوربین اولتراواید گوشی در نور کم خوب نیست و این تصاویر صاف و پرنویز هستند.

بررسی پوکو X6 Pro از نظر محصولات رقیب

پس از بررسی پوکو X6 Pro ، در این قسمت نگاهی به محصولات رقیب این گوشی داریم. این محصول پوکو یک گوشی میان رده با تمرکز بر قدرت عملکردی است و در عین حال، از نظر سایر ویژگی‌ها هم قدرت رقابت را دارد.

بررسی پوکو X6 Pro

یکی از محصولات قابل جایگزینی با قیمتی مشابه با قیمت پوکو X6 Pro ، گلکسی A54 است. این گوشی دارای رتبه IP67، سیستم دوربین قوی‌تر، یک اسلات microSD و رابط کاربری One UI سامسونگ است. برتری‌های پوکو ایکس 6 پرو نسبت به این گوشی، عبارتند از قدرت بیشتر، شارژ سریع‌تر و نمایشگری باکیفیت‌تر.

محصول بعدی، پیکسل 7a است؛ اما پوکو از بیشتر جنبه‌ها از جمله کیفیت نمایشگر، ماندگاری شارژ و سرعت شارژ نسبت به این گوشی برتری دارد. عملکرد گوشی گوگل از نظر دوربین بهتر است و قطعاً این گوشی با داشتن مزایایی مثل سیستم‌عامل اندروید، طرفداران خاص خود را دارد.

گزینه بعد، بین محصولاتی با قیمتی کمتر از قیمت پوکو X6 پرو ، پوکو X6 ساده است که نمایشگری روشن‌تر از ایکس 6 پرو دارد و از سایر جهات، به ایکس 6 پرو شباهت دارد. اما از طرفی، مدل پروی این گوشی مجهز به چیپ‌ستی قدرتمندتر، ماندگاری شارژ طولانی‌تر، دوربین بهتر و سیستم‌عامل جدیدتر است.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی پوکو X6 Pro از جنبه‌های مختلف پرداختیم. از جمله نقطه ضعف‌های این گوشی می‌توان به کیفیت نه چندان خوب دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و همچنین ویدیوهای 4K آن اشاره کرد. ایراد بعدی، مربوط به سیستم لرزشگیر این گوشی است که چندان دقیق نیست.

طراحی مدل مشکی رنگ براق ایکس 6 پرو هم یکی دیگر از نقطه ضعف‌های آن است؛ چون باعث باقی ماندن اثر انگشت روی گوشی و سرخوردن آن در دست می‌شود. البته این ایراد در نسخه زرد گوشی وجود ندارد و می‌توان با استفاده از یک قاب، آن را حل کرد. همچنین، از نظر حفاظت در برابر نفوذ آب و گل، این گوشی گواهینامه IP54 دارد که چندان قوی نیست.

همانطور که در بررسی پوکو X6 Pro اشاره شد، نمایشگر این گوشی کیفیت فوق العاده‌ای دارد و سرعت شارژ بالا و ماندگاری شارژ طولانی هم از جمله مزایای آن هستند. یکی دیگر از مزایای این گوشی، چیپ‌ست پرقدرت آن است و اینکه حالا به جای MIUI شاهد استفاده از یک رابط کاربری مدرن‌تر به نام HyperOS هستیم.

در مجموع، پس از بررسی پوکو X6 Pro می‌توان گفت که این گوشی دارای چند ویژگی استثنائی، تعدادی قابلیت خیلی خوب و چند ایراد جزئی است؛ در نتیجه می‌توان خرید آن را به کاربرانی که به دنبال گوشی با قیمت Poco X6 Pro هستند، توصیه کرد.

سوالات پرتکرار

اندروید پوکو X6 پرو چه نسخه‌ای است؟

این گوشی با اندروید 14 که رابط کاربری HyperOS روی آن نصب شده، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

رم و حافظه پوکو X6 Pro چقدر است؟

همانطور که در بررسی پوکو ایکس 6 پرو اشاره شد، پیکربندی‌های این گوشی شامل 8 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم/512 گیگابایت حافظه داخلی هستند.

قیمت پوکو X6 Pro چقدر است؟

قیمت پوکو Pro پرو با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی در سایت آمازون 449 دلار است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی پوکو X6 Pro چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر