;
coinex

ویژگی های پهپادهای راهبردی جدید ارتش ؛ از پهپاد ابابیل تا پهپاد آرش و باور [+ویدئو]

وزارت دفاع طی یک مراسم ویژه، پهپادهای راهبردی جدید ارتش را به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق کرد. این پهپادها به ویژگی‌هایی کاربردی مجهزاند.

امروز طی مراسمی با حضور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی و وزیر دفاع، پهپادهای راهبردی جدید ارتش ساخت وزارت دفاع به سازمان رزم ارتش الحاق شدند. این پهپادها در چند نقطه ایران به این سازمان الحاق شده قرار است مأموریت‌هایی در آینده انجام دهند.

از جمله این پهپادها می‌توان به پهپاد ابابیل 4 و 5، پهپاد باور، آرش و پهپاد جت کرار نام برد که دارای ویژگی‌های بسیار کاربردی و پیشرفته هستند. در ادامه نوشته با معرفی تمامی ویژگی‌های متمایز این پهپادها همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: ناو ابومهدی المهندس و شناورهای موشک انداز ملحق شده به نیروی دریایی سپاه چه ویژگی هایی دارند؟ [+فیلم]

پهپادهای راهبردی جدید ارتش به سازمان رزم اضافه شدند

امروز در چند از کشور آئین الحاق جدیدترین پهپادهای راهبردی چندمنظوره با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این مراسم، انواع پهپاد های راهبردی چند منظوره ابابیل۴، ابابیل ۵ با قابلیت اجرای انواع ماموریت‌های شناسایی، مراقبت، جنگ الکترونیک، جمع آوری اطلاعات سیگنالی، رزمی، همچنین پهپادهای آرش و باور با قابلیت اجرای ماموریت انهدامی، دوربُرد و نقطه زن و نیز پهپاد جت کرار با قابلیت اجرای انواع مأموریت‌های هدف، رزمی و رهگیر هوایی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

پهپادهای تحویلی ضمن ارتقا، به سامانه‌های خود حفاظتی و ضد جنگال، ناوبری چندگانه بومی و تسلیحات هوشمند نقطه زن تجهیز شده و دارای قابلیت ویژه و روز آمد در بهره‌گیری ترکیبی با سایر سامانه‌های سلاح و عملیات شبکه محور هستند.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم الحاق پهپادهای فوق به ارتش گفت:

طی سال‌های اخیر به خصوص در نیروهای مسلح ما، با توانمندی بالا و اهتمامی که در وزارت دفاع و سازمان صنایع هوایی وجود دارد، اتفاقات مبارکی افتاده و در همین یکی دو سال اخیر صدها فروند انواع پهپاد از نظر تعداد و تنوع به ارتش جمهوری اسلامی ایران افزوده شده است.

 

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع نیز عنوان کرد: «الحاق این پهپادها در توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران تاثیر بسزایی خواهد داشت.»

وی افزود:

همواره تمامی تحولات منطقه و جهانی تحت رصد هستند و فناوری‌های نوین و به روز در دنیا بررسی می‌شود و با نیازهای نیروهای مسلح تطبیق داده می‌شود تا در راستای دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات زمینی، هوایی، دریایی و فضایی بومی‌سازی و تولید شود.

ویژگی‌های پهپاد آرش

پهپاد آرش یک پهپاد انتحاری با برد 2000 کیلومتر است که به عنوان دوربردترین پهپاد انتحاری جهان نیز شناخته می‌شود. این پهپاد توانایی سرکوب پدافند هوایی را دارد. پهپاد آرش دارای نقشه ضد رادار است. همچنین این پهپاد مجهز به یک سیستم هدایت ماهواره‌ای و سیستم اینرسی است که به آن اجازه می‌دهد دقتی زیر 7 تا 10 متر داشته باشد.

پهپادهای راهبردی جدید ارتش به سازمان رزم اضافه شدند
پهپادهای راهبردی جدید ارتش

ویژگی‌ های پهپاد باور

پهپاد باور نیز یکی دیگر از پهپادهای انتحاری ایران است که برای انهدام موازین از پیش تعیین شده بکار گرفته می‌شود. این پهپاد یکی از پهپادهایی است که بر روی ناو پشتیبانی لجستیکی شهید مهدوی سوار می‌شود.

پهپادهای راهبردی جدید ارتش به سازمان رزم اضافه شدند
پهپادهای راهبردی جدید ارتش

ویزگی های پهپاد جت کرار

پهپاد جت کرار یک پهپاد چندمنظوره است که یه یک موتور توربو جت مجهز شده و اولین پهپاد ساخت ایران با پیشرانه جت و توانایی حمل سلاح است. پهپاد کرار تاکنون در 4 نسخه متفاوت شامل موارد زیر تولید شده است:

  • پهپاد انتحاری
  • پهپاد ضد زیردریایی
  • پهپاد رهگیر هوایی
  • پهپاد حامل موشک کروز

پهپادهای راهبردی جدید ارتش به سازمان رزم اضافه شدند

ویژگی های پهپاد ابابیل 5

پهپاد ابابیل 5 یک پهپاد مسلح تاکتیکی است که توسط شرکت هواپیماسازی ایران ساخته شده است. این پهپاد می‌تواند 12 ساعت بدون وقفه پرواز کند و تا ارتفاع 25 هزار پایی اوج با سرعت 200 کیلومتر برساعت اوج بگیرد.

پهپاد ابابیل 5 برای انجام مأموریت‌های زیر بکار گرفته می‌شود:

  • مراقبت و شناسایی
  • جمع‌آوری اطلاعات و جنگال
  • مأموریت‌های رزمی با قابلیت حمل بمب‌های هواپرتاب خانواده قائم و موشک‌های ضدزره خانواده الماس در شش جایگاه تسلیحاتی
پهپادهای راهبردی جدید ارتش به سازمان رزم اضافه شدند
پهپادهای راهبردی جدید ارتش

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص پهپادهای معرفی شده امروز چیست؟ لطفاً نقطه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر