;
coinex

شرایط دریافت تسهیلات واردات اتوبوس ؛ هر اتوبوس 20 میلیارد تومان!

شرایط دریافت تسهیلات واردات اتوبوس توسط دولت اعلام شد. دولت این طرح را به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی راه‌اندازی کرده است.

دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه‌های ویژه‌های درنظر گرفته که یکی از این برنامه‌ها، واردات اتوبوس به کشور است؛ اما واردات این وسیله نقلیه بزرگ شرایطی دارد که فرد متقاضی باید دارا باشد تا بتواند روند واردات را انجام دهد. غیر از این مورد، شرایط دریافت تسهیلات واردات اتوبوس نیز برای این افراد در نظر گرفته شده که می‌توانند درخواست خود را ثبت و از شرایط این طرح بهره‌مند شوند.

ناگفته نماند که غیراز واردات اتوبوس، واردات خودروهای برقی نیز یکی دیگر برنامه‌های دولت و وزارت صمت است که با هدف نوسازی سیستم و جلوگیری از ایجاد آلایندگی انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: آغاز فروش 9 خودرو وارداتی ؛ جزئیات فروش خودروهای جدید در سامانه یکپارچه

شرایط دریافت تسهیلات واردات اتوبوس

به نقل از ستاد مدیریت حمل و نقل و ترافیک، تسهیلات موردنظر با همکاری بانک مرکزی ویژه افرادی که قصد واردات اتوبوس به کشور را دارند اعطا خواهد شد. جزئیات شرایط وام واردات انوبوس به شکل زیر است:

  • میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری اتوبوس برون شهری به نسبت 30 درصد آورده متقاضی و 70 درصد تسهیلات تا سقف 100 میلیارد ریال.
  • میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری ون و مینی‌بوس برون‌شهری به نسبت 40 درصد آورده متقاضی و 60 درصد تسهیلات تا سقف 10 میلیارد ریال.
  • میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری سواری کرایه برون شهری به نسبت 50 درصد آورده متقاضی و 50 درصد تسهیلات تا سقف 2 میلیارد ریال.

شرایط دریافت تسهیلات واردات اتوبوس

در زمان کنونی خرید یک اتوبوس کم‌کارکرد و سالم، برای مشتریان حدود 17 الی 18 میلیارد تومان هزینه دارد. درهمین‌حال برخی شرکت‌های بازرگانی و افراد مختلف اقدام به واردات اتوبوس‌های دست دوم کرده‌اند. درحال‌حاضر خرید یک اتوبوس وارداتی مدل بالا با حداقل کارکرد ممکن و از برندهای معتبر نظیر مان، به بیش از 300 هزار دلار بودجه نیاز دارد. با تبدیل این رقم به پول ملی براساس نرخ ارز امروز، هزینه خرید هر اتوبوس وارداتی کم‌کارکرد حدود 16 الی 17 میلیارد تومان خواهد بود. به این رقم باید هزینه‌های گمرکی را اضافه کنید تا رقم نهایی از 20 میلیارد تومان فراتر برود.

درحال‌حاضر شرکت سروش دیزل تولید اتوبوس نویگیتور را با موتور و گیربکس ایویکو آغاز کرده است. این شرکت اتوبوس یادشده را با قیمت تقریبی 18 میلیارد تومان برای فروش عرضه کرده است. انتظار داریم در آینده نزدیک و با عرضه اتوبوس ایران خودرو دیزل و مارال با موتور کامینز، رقابت قیمتی بین اتوبوس‌های وارداتی و اتوبوس‌های تولید داخل ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص تسهیلات واردات اتوبوس به ایران چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر