;
coinex

تصویب شد؛ سهم تولیدکنندگان محتوا در درآمد حاصل از فروش ترافیک

شورای عالی فضای مجازی در مصوبه جدید خود اعلام کرد که تولیدکنندگان محتوا در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهم دارند. در جلسه شورا، رئیس جمهور نیز حضور داشت.

در جلسه شورای عالی فضای مجازی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، سندی تحت عنوان سند سیاست‌های و الزامات تعرفه‌گذاری تراقیک شبکه و تسهیم درآمد تصویب شد. براساس این سند، سهم تولیدکنندگان محتوا در درآمد حاصل از فروش ترافیک درنظر گرفته شد. این درآمد مربوط به تولیدکنندگان در محتوا در شبکه‌های اجتماعی، سکوها، تولیدکنندگان محتواهای تخصصی و حرفه‌ای و رسانه‌های کوچک می‌شود.

بیشتر بخوانید: کیفیت آثار؛ مهم‌ترین شاخص تنظیم‌گری پلتفرم‌ها در شبکه نمایش خانگی است

تولیدکنندگان محتوا در درآمد فروش ترافیم سهم دارند

شورای عالی فضای مجازی سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا را تصویب کرد.

به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، طبق این سند، تولیدکنندگان محتوا از قبیل کاربران فعال در سکوها و شبکه‌های اجتماعی، تولیدکنندگان محتواهای تخصصی و حرفه‌ای و همچنین رسانه‌های اجتماعی کوچک و محلی در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم خواهند شد.

تولیدکنندگان محتوا در درآمد فروش ترافیم سهم دارند

«ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور، در این جلسه نظر اعضای شورا مبنی بر اینکه این سند می‌تواند گام مؤثری در جهت اشتغال‌زایی و توسعه فعالیت‌های مردمی در فضای مجازی و تقویت آن‌ها باشد یا خیر را تأیید کرد.

او تولید محتوا و حمایت از تولیدکنندگان محتوا را موضوعی مهم دانست و از دستگاه‌های مرتبط خواست در توجه به سیاست‌ها و الزامات این سند نگاهی ملی داشته باشند.

گفتنی است هنوز جزئیاتی از این سند و نحوه درآمدزایی مردم بابت تولید محتوا و پلتفرم‌هایی که مشمول این سند می‌شوند، منتشر نشده است. همچنین براساس این سند، سکوها و سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات کاربردی به مردم نیز توسعه یافته و تقویت خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص کسب درآمد تولیدکنندگان از فروش ترافیک چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر