;
coinex

سونی برای اولین بار در 24 سال گذشته بیشتر از سامسونگ درآمد داشت

سونی از سال 1999 پس از 24 سال برای اولین بار توانسته سامسونگ را شکست بدهد و رکورد جدیدی از نظر درآمدی برای خود به ثبت برساند.

رشد سامسونگ در دهه گذشته حتی با پشتوانه عملکرد درخشان بخش تراشه‌های آن چندان قابل توجه نبود. این شرکت به دلیل تسلط خود در بازار تراشه‌های حافظه توانست به پیشرفت قابل توجهی دست یابد به طوری که طی 14 سال گذشته، سود عملیاتی 9 شرکت بزرگ الکترونیک ژاپنی حتی نصف آن چیزی نبود که سامسونگ الکترونیکس به تنهایی به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید: سامسونگ هنوز درباره ویژگی‌های Galaxy AI پس از سال 2025 تصمیم مشخصی نگرفته است

اما اکنون همه چیز تغییر کرده و شرایط به نفع ژاپنی‌ها شده؛ به دلیل شرایط بازار فروش حافظه سامسونگ روزهای سختی را سپری می‌کند. این موضوع به سونی این فرصت را داده است تا برای اولین بار در بیش از دو دهه اخیر، سود عملیاتی سامسونگ را شکست دهد.

سامسونگ امروز آمار فروش خود در سه ماهه چهارم سال 2023 را ارائه کرد. این گزارش نشان‌دهنده کاهش 34.4 درصدی سود این شرکت بود. انتظار می‌رود که سود سامسونگ در سال 7.49 تریلیون وون یا 5.62 میلیارد دلار در مقایسه با برآورد سود سونی 1.17 تریلیون ین یا 7.95 میلیارد دلار باشد. بر اساس این برآوردها، سونی بیش از 2 میلیارد دلار بیشتر از سامسونگ الکترونیک در سال 2023 درآمد داشته است.

این اولین بار از سال 1999 این اولین بار است که سود عملیاتی سامسونگ الکترونیکس از سونی کم‌تر می‌شود، شرکتی که به معنای واقعی کلمه از بازار گوشی‌های هوشمند بیرون رانده شد. این موضوع تا حد زیادی با رکود بازار تراشه‌های نیمه هادی ارتباط دارد، وضعیت هنوز به اندازه کافی بهبود نیافته است تا سامسونگ بتواند دوباره سود خود را ثبت کند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند که تمرکز فزاینده سونی بر جهانی‌سازی، تحول دیجیتال، بازسازی، و رویکرد تهاجمی برای ادغام‌ها و تملک‌ها نیز به عملکرد قوی آن کمک کرده است. در حالی که سامسونگ انتظار دارد بازار نیمه هادی ها در سال 2024 بهبود یابد، ممکن است مدتی طول بکشد تا این شرکت بتواند یک بار دیگر از نظر سود سونی را شکست دهد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی رکورد فروش سونی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر