;
coinex

قرارداد مودم‌های 5G اپل و کوالکام تا سال 2027 تمدید شد

کوالکام درآمد سه ماه اول سال 2024 خود را گزارش داده است. در جریان این گزارش مدیر عامل کوالکام اعلام کرد قرارداد مودم‌های 5G اپل و کوالکام تا سال 2027 تمدید شد.

کوالکام گزارش درآمدی سه ماهه اول سال 2024 خود را به اشتراک گذاشت. بر اساس گزارش اعلام شده این شرکت در سه ماه اول سال  9.92 میلیارد دلار درآمد داشته همچنین سود خالص آن نیز 2.77 میلیارد دلار برآورد شد. کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در جریان اعلام گزارش سه ماهه درآمد، واقعیت جالب دیگری را فاش کرد، اپل و کوالکام قرارداد صدور مجوز مودم 5G خود را تا مارس 2027 تمدید کردند.

بیشتر بخوانید: سامسونگ هنوز درباره ویژگی‌های Galaxy AI پس از سال 2025 تصمیم مشخصی نگرفته است

آمون می‌گوید: «در تجارت QTL خود، خوشحالیم که به اشتراک بگذاریم که اخیراً چندین قرارداد مجوز کلیدی را تمدید کرده‌ایم. ابتدا، اپل از گزینه یک جانبه خود برای تمدید قرارداد مجوز ثبت اختراع جهانی خود برای 2 سال دیگر استفاده کرد و قرارداد موجود را تا مارس 2027 ادامه داد.»

در سال 2016 این دو شرکت موفق به تولید یک برنامه شدند که مودم‌های 5G کوالکام را بر روی دستگاه‌های اپل پوشش می‌داد. به نظر می‌رسد همکاری جدید مرتبط با همین موفقیت است. البته اپل پس از خرید کسب‌وکار مودم اینتل در سال 2019، زمان روزهای بسیار سختی را برای توسعه مودم‌های 5G داخلی خود سپری کرد.

روند توسعه مودم 5G کوپرتینویی با موانع بسیاری روبه رو شد حتی این پروژه چندین بار به تعویق افتاد. برخی گزارش ها حاکی از آن است که اپل پروژه مودم را به طور کلی کنار گذاشته است. با این حال گزارش 10-Q کوالکام که به SEC ارسال شده است نشان می‌دهد که این شرکت معتقد است اپل مودم‌های 5G خود را در آینده توسعه و استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی قرارداد مودم‌های 5G اپل و کوالکام چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر