;
coinex

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی و کارهای روزانه ؛ راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت مناسب

در این مطلب با بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی و کارهای روزانه آشنا می شوید که با وجود داشتن قیمت مناسب، سرعت بالا و امکانات خوبی دارند.

اگر به جای لپ تاپ‌های تخصصی طراحی شده برای طراحان گرافیک یا گیمرها، به دنبال یک سیستم عمومی برای انجام کارهای روزانه و وبگردی باشید، ممکن است پیدا کردن یک لپ تاپ مناسب کار بسیار سختی باشد. مثلاً، قیمت لپ تاپ‌ها و امکانات آنها تنوع بسیار زیادی دارد.

همچنین، اصطلاحات تخصصی زیادی در این زمینه وجود دارند؛ به خصوص برای پردازنده‌های لپ تاپ (مثل سلرون یا رایزن و غیره). بعلاوه، باید بتوانید بین انواع کروم بوک، مک بوک، لپ تاپ‌های دو در یک، لپ تاپ‌های گیمینگ یا قابل حمل و غیره، بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

به همین دلیل، امروز در این مطلب با معرفی بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی با شما هستیم تا به شما برای انتخاب بهترین لپ تاپ های این رده از جمله بهترین لپ تاپ های وب گردی با قیمت مناسب و بهترین لپ تاپ ها تا 20 میلیون تومان کمک کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ ها برای کارهای روزانه باید به چند ویژگی مهم توجه داشته باشید. اولین ویژگی، قیمت است. ممکن است شما به دنبال ارزانترین لپ تاپ های بازار باشید یا بهترین لپ تاپ های اداری و غیره. بودجه مورد نظر شما برای خرید لپ تاپ، نقش مهمی در محدود کردن گزینه‌ها دارد.

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی
بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

ویژگی مهم بعدی، ماندگاری شارژ است. با خرید لپ تاپی که ماندگاری شارژ طولانی داشته باشد، نیازی به نگرانی برای شارژ پی در پی لپ تاپ ندارید؛ به خصوص در مواقعی که در رفت و آمد بوده و به پریز برق دسترسی ندارید.

ویژگی بعدی که باید هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ ها برای کارهای روزمره در نظر داشته باشید، عملکرد و کارایی است. قطعاً مایل نیستید لپ تاپی را بخرید که بعد از مدتی، دچار افت عملکرد شده و کارها را با سرعت پایین انجام دهد. به همین دلیل، بهتر است لپ تاپی را انتخاب کنید که رم، پردازنده و امکانات خوبی داشته باشد.

با در نظر گرفتن این نکات، بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی عبارتند از:

1. Lenovo Yoga Slim 7 Pro X

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

  • مزایا: پردازنده سریع، نمایشگر OLED با تصویری واضح، حداکثر ماندگاری شارژ 15 ساعت
  • معایب: نداشتن قابلیت‌هایی مثل صفحه لمسی و شناسه اثر انگشت

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی را با لنوو یوگا اسلیم 7 پرو X شروع می‌کنیم. در مجموع، شرکت چینی لنوو به تولید سیستم‌های ویندوزی با ارزش و قیمت مناسب شناخته شده است. می‌توانید جدیدترین نسخه از لپ تاپ‌های ویندوزی این شرکت را با قیمتی در حد 300 پوند بخرید؛ در نتیجه این لپتاپ‌ها جزء بهترین لپ تاپ ها تا 20 میلیون تومان هستند.

این مدل از لپ تاپ‌های لنوو، بسیار پیشرفته‌تر است و با اینکه اسکنر اثر انگشت و نمایشگر لمسی ندارد، با خرید آن به یک سیستم ویندوزی بسیار قدرتمند و ظریف دسترسی دارید که توازن بسیار خوبی بین قابلیت حمل و قدرت برقرار کرده و امکاناتی مثل پردازنده سریع و صفحه نمایش OLED با تصویر بسیار واضح را در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته این لپ تاپ لنوو دارای یک پورت USB مناسب برای اتصال لوازم جانبی است و ترک پد بزرگی دارد که با استفاده از آن، امکان کنترل دقیق لپتاپ را خواهید داشت.

این لپ تاپ لنوو هم به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای روزانه ، سرعت بسیار بالایی دارد. این سیستم ظرف 9 ثانیه بوت می‌شود، کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و کیفیت تصویر دوربین آن حتی در نور کم هم بسیار خوب است.

اگر به دنبال یکی از لپ تاپ های سبک برای کار هستید که بتوانید آن را همه جا همراه ببرید، این لپ تاپ لنوو می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای شما باشد.

2. ASUS ChromeBook CX5

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

  • مزایا: یک سیستم تاشو قابل استفاده به عنوان تبلت یا لپ تاپ، نمایشگر واضح، ماندگاری شارژ 10 ساعته
  • معایب: ChromeOS به اندازه سایر سیستم‌ها جامع نیست

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی و کارهای معمولی، ایسوس کروم بوک CX5 است. به طور کلی، سیستم‌عامل کروم بوک شرکت گوگل، سبک و استفاده از آن بسیار راحت است (می‌توان گفت که این سیستم‌عامل شبیه به یک پنجره مرورگر است که امکان دسترسی به ایمیل، یوتیوب و سایر سرویس‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد).

ایراد ChromeOS این است که استفاده از آن برای امور کاری کمی سخت‌تر است؛ اما این سیستم‌عامل سرعت بسیار بالایی دارد و می‌توانید بیشتر کارها از جمله برقراری تماس ویدیویی و سرگرمی را بدون نیاز به نصب اپلیکیشن انجام دهید.

ایسوس یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید ارزانترین لپ تاپ های بازار از جمله کروم بوک است. می‌توانید این مدل را با یک نمایشگر فول اچ دی بزرگ و اسپیکرهای Harman Kardon تهیه کنید در نتیجه این لپ تاپ برای سرگرمی بسیار مناسب است (همچنین، می‌توانید کیبورد آن را زیر نمایشگر تا زده و از آن در حالت تبلت استفاده کنید).

این لپ تاپ هم به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی سرعت بسیار بالایی دارد و مثلاً وب اپلیکیشن مایکروسافت ورد را به صورت فوری اجرا می‌کند. همچنین، این کروم بوک ظرف کمتر از 2 ثانیه روشن شده و کیفیت تصویر و صدای بسیار خوبی برای ویدیو کال دارد.

ویژگی‌های دیگری مثل نمایشگر 15.6 اینچی بزرگ و قلم نوری هم این محصول ایسوس را تبدیل به یکی از بهترین لپ تاپ های وب گردی با قیمت مناسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های ایسوس 2024

بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

3. Samsung Galaxy Book2 Pro 360

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

  • مزایا: قلم S Pen برای طراحی، نمایشگر تاشو، حداکثر 12 ساعت ماندگاری شارژ
  • معایب: نداشتن پورت‌های زیاد

گلکسی بوک 2 پرو 360، یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای روزانه است که می‌توانید برای بازی و کار از آن استفاده کنید. این سیستم سامسونگ، یکی از سیستم‌های دو در یکی است که می‌توانید برای سرگرمی از آن در حالت تبلت استفاده کنید اما قدرت زیادی هم برای انجام کارهای مختلف دارد. این لپ تاپ، یک قلم S Pen با سرعت بالا هم دارد که می‌توانید از آن برای طراحی استفاده کنید.

تنها ایراد این لپ تاپ برای انجام امور کاری، نداشتن پورت‌های زیاد است. این لپ تاپ فقط سه پورت USB-C دارد؛ در نتیجه اتصال لوازمی قدیمی‌تر مثل ماوس به آن، کمی سخت است.

البته، این لپ تاپ سامسونگ در کنار طراحی شیک، سرعت بسیار بالایی هم دارد و تنها ظرف چهار ثانیه روشن می‌شود. همچنین، کیفیت تصویر گلکسی بوک 2 پرو 360 و میکروفون و دوربین آن بسیار خوب است. وجود قابلیت‌های دیگری مثل اسکنر اثرانگشت که سرعت لاگین را افزایش می‌دهد، این لپ تاپ سامسونگ را تبدیل به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای روزمره کرده است.

4. Dell G15

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

  • مزایا: پورت‌های زیاد، کارت گرافیک انویدیا، دوربین باکیفیت، تا چهار ساعت ماندگاری شارژ
  • معایب: بزرگ بودن و ظاهر پلاستیکی

قیمت لپ تاپ جی 15 دل، هم در سطح بیشتر لپ تاپ‌های همه منظوره است اما کارت گرافیک این لپتاپ، قابلیت اجرای بازی‌ها را دارد؛ در نتیجه می‌تواند برای بعضی خانواده‌ها، یکی از بهترین لپ تاپ های خانگی باشد.

کارت گرافیک انویدیای موجود در این لپ تاپ، توانایی اجرای جدیدترین بازی‌ها را دارد (اما با توجه به اینکه این لپ تاپ در رده ارزانترین لپ تاپ های بازار قرار دارد، نمی‌توانید در حد یک سیستم گیمینگ پیشرفته از آن انتظار داشته باشید). در عین حال، طراحی بیرونی این لپ تاپ چندان زیبا نیست و یک بدنه پلاستیکی بزرگ معمولی دارد.

از جمله مزایای جی 15 دل می‌توان به داشتن انواع کانشکن اشاره کرد؛ از جمله HDMI و پورت‌های USB قدیمی. بعلاوه، این لپ تاپ دل سرعت بسیار بالایی دارد و کیفیت دوربین آن برای ویدیو کال بسیار مناسب است. این لپ تاپ، ظرف حدود 12 ثانیه بوت می‌شود و مایکروسافت ورد را تقریباً فوری اجرا می‌کند.

یک پورت لن هم برای اتصال باسیم وجود دارد – به خصوص با توجه به اینکه بزرگ بودن این لپ تاپ باعث شده که زیاد برای جابجایی مناسب نباشد. در مجموع، این لپ تاپ دل هم می‌تواند یکی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی برای کارهای روزمره و وبگردی باشد.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

بهترین لپ تاپ های اپل 2024

5. Apple MacBook Air

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

  • مزایا: تراشه پرسرعت جدید، ماندگاری شارژ 18 ساعته
  • معایب: قیمت بالا و پورت‌های محدود

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای کارهای روزمره را با اپل مک بوک ایر ادامه می‌دهیم. مک بوک‌های اپل، جزء لپ تاپ های سبک با طراحی شیک و زیبا هستند و کار کردن با آنها، لذت بسیار زیادی دارد.

مک بوک پروی اپل به عنوان لپ تاپی قدرتمندتر، توانایی بیشتری برای اجرای کارهای گرافیکی و ادیت ویدیو دارد و البته، قیمت آن نسبت به مدل‌هایی مثل مک بوک ایر بالا‌تر است. اگر به دنبال یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای روزمره هستید، مک بوک ایر می‌تواند به عنوان یک محصول همه منظوره، انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد.

مک بوک ایر اپل دارای بدنه‌ای فلزی و جذاب، یک ترک پد بزرگ (برای کنترل دقیق هنگام انجام کارهای هنری) و طراحی بدون فن است. بعلاوه، قدرت پردازشی این لپ تاپ اپل نسبت به مدل‌های قبلی این برند بیشتر است و به لطف وجود تراشه M1 اپل، می‌توانید به راحتی از آن برای انجام کارهای نسبتاً سنگین استفاده کنید.

همچنین، ماندگاری شارژ مک بوک ایر به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های اداری به 18 ساعت می‌رسد. اما پورت‌های این لپ تاپ اپل نسبتاً محدود است و فقط دو پورت USB-C دارد؛ البته افرادی که تجربه کار کردن با مک را دارند (از تولیدکنندگان پادکست گرفته تا طراحان) به این ایراد لپ تاپ‌های اپل عادت دارند. در مجموع، مک بوک ایر نسبت به قیمت آن، یک سیستم بسیار قدرتمند و خوب است و جزء بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی و کارهای معمولی محسوب می‌شود.

6. Microsoft Surface Go 3

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

  • مزایا: دوربین جلوی بسیار باکیفیت، پردازنده سریع، ماندگاری شارژ تا 11 ساعت
  • معایب: کیبورد پلاستیکی

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی را با سرفیس گو ادامه می‌دهیم که یک دستگاه دو در یک است؛ در واقع این دستگاه، یک تبلت ویندوزی است که می‌توانید یک کیبورد مغناطیسی به آن وصل کنید تا تبدیل به یک لپتاپ کاملاً کاربردی شود.

این لپ تاپ مایکروسافت به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی ، دارای نمایشگر 12.5 اینچی است؛ در نتیجه برای هر سلیقه‌ای مناسب نیست اما یک لپ تاپ بسیار سبک و قابل حمل، با قدرت زیاد محسوب می‌شود. سرفیس گو، با پردازنده کور i5 و یک درایو SSD با ظرفیت 128 گیگابایت، سرعت بسیار خوبی دارد.

باتری سرفیس گو، تا 13 ساعت ماندگاری شارژ دارد و برای اشخاصی که دائماً در حال جابجایی هستند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که کیبورد پلاستیکی آپشنال این لپ تاپ، مناسب هر سلیقه‌ای نیست و این لپتاپ، تنها یک پورت USB-C دارد.

سرفیس گو به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های خانگی ، سرعت بسیار خوبی دارد و ویندوز را ظرف 8 ثانیه و مایکروسافت ورد را ظرف کمتر از 3 ثانیه اجرا می‌کند. دوربین سرفیس گو هم کیفیت بسیار خوبی دارد و برای اپلیکیشن‌هایی مثل زوم و نت‌فلیکس بسیار مناسب است.

دقت داشته باشید که کیبورد مجزای این لپ تاپ با قیمت حدود 125 پوند به فروش می‌رسد (البته می‌توانید کیبوردهای ارزان‌تری را هم برای آن پیدا کنید).

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های اچ پی 2024

بهترین لپ تاپ های دل 2024

7. ACER Swift 3

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی

  • مزایا: باریک، پردازنده سریع، سرعت شارژ بالا، ماندگاری شارژ تا 12 ساعت
  • معایب: کیفیت پایین دوربین در نور کم

لپ تاپ‌های سری سوئیف ایسر، نسبت به قیمت آنها، امکانات و طراحی بسیار خوبی دارند. معمولاً به این لپتاپ‌ها، اولترابوک گفته می‌شود (یعنی لپ تاپ های سبک و باریک با قدرت زیاد). این مدل‌های ایسر، عملکرد خوب، قیمت مناسب و پورت‌های مختلف (از جمله 2 پورت USB و یک HDMI) دارند.

این در حالیست که معمولاً وقتی به دنبال ارزانترین لپ تاپ های بازار به خصوص لپ تاپ های سبک باشید، به خیلی از پورت‌های مفید و کاربردی دسترسی نخواهید داشت.

ایسر سوئیف 3 با پردازنده رایزن 7 شرکت AMD و SSD یک ترابایتی، سرعت بسیار خوبی دارد و مایکروسافت ورد را ظرف کمتر از 1 ثانیه اجرا می‌کند. همچنین، بوت شدن این لپ تاپ تنها 6 ثانیه زمان می‌برد. تصویر دوربین این لپ تاپ ایسر هم برای ویدیو کنفرانس با زوم بسیار خوب است؛ اما در محیط‌هایی با نور کم، کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند.

اگر به دنبال یک لپ تاپ سبک و قابل حمل هستید، این لپ تاپ‌های ایسر گزینه بسیار خوبی هستند و ظرف 30 دقیقه، به صورت کامل شارژ می‌شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب با بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی آشنا شدید. به طور کلی، بازار لپ تاپ یکی از بازارهای بسیار رقابتی است؛ این یعنی حتی اگر مشخصات مد نظرتان را به صورت دقیق انتخاب کرده باشید، باز هم گزینه‌های خیلی خوب زیادی در دسترس خواهید داشت که باید بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید. امیدواریم که با مطالعه این مطلب، اطلاعات لازم را برای انتخاب بهترین لپ تاپ برای کارهای روزمره پیدا کرده باشید.

سوالات پرتکرار

چقدر رم برای یک لپتاپ معمولی کافی است؟

به طور کلی، برای یک کامپیوتر معمولی و انجام کارهایی مثل وبگردی، 8 گیگابایت رم توصیه می‌شود. اگر قصد اجرای نرم‌افزارهای آفیس از جمله صفحه گسترده‌ها را دارید، 16 گیگابایت رم بهتر است و برای گیمرها و ادیتورها، 32 گیگابایت رم را توصیه می‌کنیم.

لپ تاپ های ضعیف معمولاً از چه برندهایی هستند؟

بر اساس نظرات کاربران، لپ تاپ‌های ایسر، سامسونگ و مایکروسافت، جزء لپ تاپ های ضعیف هستند که کاربران زیادی مشکلاتی مثل افت سرعت، مشکلات دوام و ماندگاری و باگ‌های نرم‌افزاری را درباره آنها گزارش داده‌اند (البته، این به معنای بد بودن همه محصولات این برندها نیست).

بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی و کارهای روزانه، چه مدل‌هایی هستند؟

ایسر Aspire 3، دل Inspiron Plus 16 7630، لنوو Flex 5i Chromebook Plus، ایسر سوئیفت، ریزر بلید 14 و غیره، جزء بهترین لپ تاپ ها برای کارهای روزانه هستند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی چیست؟ شما کدام مدل را ترجیح می‌دهید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    در تهران مجود میباشد

    پاسخ