;
coinex

بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری ؛ راهنمای خرید لپ تاپ با ماندگاری شارژ بالا

در این مطلب با بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری آشنا می‌شوید که علاوه بر ماندگاری شارژ طولانی، قدرت پردازش و کیفیت تصویر بالایی هم دارند.

معمولاً برای انجام کارهای حرفه‌ای، درسی یا صرفاً برای سرگرمی و تفریح، نیاز به لپ تاپی دارید که ماندگاری شارژ مناسبی داشته باشد. شارژ باتری لپ تاپ همواره در حال مصرف و تخلیه شدن است – حتی وقتی از لپ تاپ استفاده نمی‌کنید. بنابراین، بهتر است لپ تاپی بخرید که ماندگاری شارژ مناسبی داشته باشد تا دائماً نگران شارژ کردن آن نباشید.

در این مطلب با بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری آشنا می‌شوید که بر اساس تست‌های مختلف انتخاب شده‌اند؛ این یعنی می‌توانید مطمئن باشید که همه لپ تاپ‌های انتخاب شده در این مطلب، ماندگاری شارژ زیادی دارند و از این نظر جزء بهترین لپ تاپ های بازار هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری

ارتقای ماندگاری شارژ لپ تاپ‌های امروزی بیشتر به دلیل استفاده از پردازنده و قطعات جدید دیگری است که انرژی کمتری مصرف می‌کنند و صرفاً ناشی از پیشرفت تکنولوژی ساخت باطری نیست. به خصوص تولید پردازنده‌هایی مثل نسل سیزدهم اینتل کور و رایزن 7000 و همچنین تراشه‌های هوش مصنوعی-محوری مثل Meteor Lake که همگی انرژی بسیار کمی مصرف می‌کنند، در تولید بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری نقش چشمگیری داشته است.

بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری
بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری

علاوه بر اهمیت قطعات، ارزیابی ماندگاری شارژ باطری هم کار سختی است؛ چون مثلاً عمر باطری لپ تاپ هنگام انجام کارهایی مثل تماشای فیلم بیشتر از زمانی است که پردازش‌های سنگینی مثل ادیت ویدیو و فتوشاپ را اجرا می‌کنید. به همین دلیل، لپ تاپ‌های معرفی شده در این مطلب بر اساس تست‌های مختلفی که شامل کارهای سبک تا سنگین هستند انتخاب شده‌اند. با در نظر گرفتن این معیارها، بهترین لپ تاپ ها با شارژدهی بالا عبارتند از:

1. MacBook Pro 16-inch (M2 Max, 2023)

بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری

  • پردازنده: M2 Pro
  • جی‌پی‌یو: M2 Pro
  • رم: 16 تا 96 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت تا 8 ترابایت
  • نمایشگر: 16.2 اینچی لیکوئید رتینا XDR(با رزولوشن 3024×1964 و تراکم پیکسل 254 ppi)
  • ابعاد: 14×9.8×0.7 اینچ
  • وزن: 4.8 پوند
  • دلایل خرید: قدرت بالا برای انجام کارهای مختلف از جمله گیمینگ، عمر باطری طولانی، صدای عالی، نمایشگر زیبا
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بسیار بالا

معرفی بهترین لپ تاپ ها با باطری قوی را با مک بوک پروی اپل شروع می‌کنیم، چون پس از اینکه اپل تصمیم به استفاده از پردازنده‌های اختصاصی خودش گرفت، شاهد ارتقای مک بوک‌های این شرکت از همه نظر بودیم؛ به خصوص از نظر عمر باطری که موضوع اصلی این مطلب است.

مک بوک پروی 16 اینچی با داشتن تراشه M2 مکس اپل یکی از گرانترین لپ تاپ ها با باطری قوی محسوب می‌شود که ماندگاری شارژ آن به حدود 19 ساعت می‌رسد؛ اما عمر باطری تنها مزیت این لپ تاپ نیست.

در حال حاضر، شاهد انتشار انواع بازی‌های جذاب برای مک بوک هستیم و بازی‌هایی مثل رزیدنت ایول روستا به خوبی روی این سیستم اجرا می‌شوند. البته نباید صدای قدرتمند و نمایشگر باکیفیت 16 اینچی این مک بوک اپل را فراموش کرد که در ترکیب با هم، یک سیستم بسیار قدرتمند و جذاب را تشکیل می‌دهند. پس از تولید این مک بوک اپل، دوباره به دوره‌ای برگشتیم که کار کردن با کیبورد این لپ تاپ‌ها بسیار راحت بود.

همانطور که اشاره شد، مک بوک پروی 16 اینچی یکی از گرانترین لپ تاپ ها با باطری قوی محسوب می‌شود، چون قیمت این لپ تاپ از حدود 2700 دلار تا 5300 دلار است.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

2. Apple MacBook Pro (16-inch, M3 Max)

بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری

  • پردازنده: M3 (سی‌پی‌یوی 14 هسته‌ای، جی‌پی‌یوی 30 هسته‌ای، موتور عصبی 16 هسته‌ای یا سی‌پی‌یوی 16 هسته‌ای، جی‌پی‌یوی 40 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای)
  • نمایشگر: 16.2 اینچی لیکوئید رتینا XDR (با رزولوشن 3456×2234 و تراکم پیکسل 254 ppi)
  • وزن: 4.8 پوند
  • دلایل خرید: عملکرد بسیار خوب، قدرت بالا برای گیمینگ، نمایشگر پرنور خوشرنگ، عمر طولانی باتری
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالا

با وجود اینکه این مک بوک پروی اپل مجهز به قدرتمندترین پردازنده این شرکت یعنی M3 Max است، عمر باطری این مدل به کمی بیشتر از 18 ساعت می‌رسد. این یعنی بر خلاف آنچه بعضی شرکت‌ها ادعا می‌کنند، قدرت پردازشی بالا و نمایشگر واضح می‌تواند تأثیر چشمگیری بر ماندگاری شارژ لپ تاپ نداشته باشد. البته عمر باطری تنها مزیت این لپ تاپ نیست بلکه این مک بوک اپل از نظر عملکردی هم نسبت به سایر مک بوک‌ها و مدل‌های رقیب در سطح بالاتری قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین مزایای اپل مک بوک پروی 16 اینچی با تراشه M3 Max، نمایشگر لیکوئید رتینای XDR این لپتاپ با رزولوشن 3456×2234 پیکسل است که تصویر خیره کننده و شادابی دارد. اما این لپتاپ اپل هم جزء گرانترین لپ تاپ ها با باطری قوی است و قیمت این مدل از 3500 دلار شروع می‌شود؛ بنابراین خرید این مدل برای همه توصیه نمی‌شود.

3. MacBook Pro 14 (M3, 2023)

بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری

  • پردازنده: M3 اپل
  • نمایشگر: 14.2 اینچی لیکوئید رتینا XDR (با رزولوشن 1964×3024 و تراکم پیکسل 254 ppi)
  • وزن: 4.8 پوند
  • دلایل خرید: عملکرد بسیار قوی، قدرت بالا برای گیمینگ، طراحی زیبا، صفحه کلید راحت
  • دلایل اجتناب از خرید: نداشتن فیس آی‌دی

معرفی بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری را با یکی دیگر از لپ تاپ‌های اپل ادامه می‌دهیم. جدیدترین مک بوک این شرکت که با تراشه M3 اختصاصی اپل ساخته شده، نشان دهنده شروع عصری جدید برای لپ تاپ‌های این شرکت است. نگاهی به محصولات شرکت اپل نشان می‌دهد که این شرکت کاملاً در جریان است که چطور با ساخت چیپ‌ست‌هایی اختصاصی، بهترین لپ تاپ ها با عمر باطری بالا را تولید کند.

ماندگاری شارژ مک بوک پرو 14 (با تراشه M3) با یک بار شارژ به بیشتر از 17 ساعت می‌رسد. حتی اپل موفق شده برای این لپ تاپ 14 اینچی، از یک نمایشگر 3024×1964 پیکسلی استفاده کند و از نظر راحتی استفاده از کیبورد هم این مک بوک یکی از بهترین لپ تاپ ها محسوب می‌شود. خوشبختانه، مک بوک‌های شرکت اپل هر سال بهتر از قبل می‌شوند و محصولات اخیر این شرکت هم نشان دادند که تصمیم اپل برای ترک کردن تراشه‌های اینتل تصمیم بسیار خوبی بوده است.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های اپل 2024

بهترین لپ تاپ های اچ پی 2024

4. Lenovo ThinkPad Z16

بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری

  • پردازنده: پردازنده 6650H ای‌ام‌دی رایزن 5 پرو
  • نمایشگر: 16 اینچی IPS با رزولوشن 1920×1200 پیکسل
  • وزن: 4 پوند
  • دلایل خرید: ماندگاری شارژ 15 ساعته، عملکرد قوی، گرافیک پیشرفته، طراحی شیک اما مینیمال
  • دلایل اجتناب از خرید: مشکلات کیبورد

لپ تاپ‌های ThinkPad لنوو جزء معدود لپ تاپ‌هایی هستند که نه تنها برای امور شغلی بلکه برای کارهای روزمره هم عملکرد بسیار خوبی دارند. این لپ تاپ لنوو به عنوان یک لپ تاپ بیزنسی جزء ارزانترین لپ تاپ ها با باطری قوی محسوب نمی‌شود، اما ماندگاری شارژ زیادی دارد که به حدود 15 ساعت می‌رسد.

ThinkPad Z16 فقط جزء بهترین لپ تاپ ها با باتری قوی نیست؛ بلکه طراحی بسیار باریک و ظریفی داشته و فضای تصویر لازم را برای انجام انواع کارها بدون هیچ مشکلی دارد. این لپ تاپ لنوو با داشتن نمایشگر 16 اینچی 1920×1200 پیکسلی، تصویری بسیار خوشرنگ و روشن دارد و البته نباید عملکرد پردازشی و گرافیکی ThinkPad Z16 را که با قطعات AMD ساخته شده، فراموش کرد. در مجموع این لپتاپ لنوو جزء بهترین لپ تاپ ها از نظر باطری محسوب می‌شود به ویژه برای کسب و کارها.

5. Lenovo ThinkPad X1 Carbon (Gen 11)

بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری

  • پردازنده: اینتل Core i7-1355U
  • نمایشگر: 14 اینچی IPS با رزولوشن 1920×1200 پیکسل
  • وزن: 2.5 پوند
  • دلایل خرید: بسیار سبک، SSD پرسرعت، عمر باطری طولانی، اسپیکرهای قوی
  • دلایل اجتناب از خرید: تبلیغات اغراق آمیز

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ ها با شارژدهی بالا ThinkPad X1 Carbon لنوو است که جزء لپ تاپ‌های قابل حمل طراحی شده برای کاربران بیزنسی محسوب می‌شود. این لپ تاپ، دارای یک نمایشگر 14 اینچی لمسی با رزولوشن 1920×1200 پیکسل است و این یعنی نسبت به لپتاپ‌های معمولی 1920×1080 پیکسلی، 120 پیکسل عمودی بیشتر دارد. همچنین این لپ تاپ، دارای یک تاچ پد پهن‌تر و حسگر تشخیص حضور انسان برای ارتقای امنیت و لاگین راحت‌تر است.

استفاده از پردازنده نسل 13 اینتل هم باعث افزایش سرعت این لپتاپ شده اما باز هم این محصول لنوو یکی از بهترین لپ تاپ ها از نظر باتری محسوب می‌شود که ماندگاری شارژ آن با یک بار شارژ به حدود 14 ساعت می‌رسد. این لپتاپ هم طراحی مشکی مات آشنای همیشگی را دارد و با وزن 2.5 پوند و ضخامت 0.6 به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ ها با باطری قوی ، کاملاً سبک و قابل حمل است.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های دل 2024

بهترین لپ تاپ های ایسر 2024

6. Asus ExpertBook B9450

بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری

  • پردازنده: اینتل Core i7-1255U
  • نمایشگر: 14 اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل
  • وزن: 2.23 پوند
  • دلایل خرید: ماندگاری شارژ طولانی، محکم و بادوام، تصویر روشن و شاداب، SSD پرسرعت
  • دلایل اجتناب از خرید: یکسری مشکلات عملکردی

معرفی بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری را با ExpertBook B9450 به پایان می‌بریم که ماندگاری شارژ آن حدود 13 ساعت است، اما تنها مزیت این لپ تاپ ایسوس ماندگاری شارژ طولانی آن نیست.

این لپ تاپ از نظر طراحی هم جزء بهترین مدل‌ها محسسوب می‌شود و دارای یک نمایشگر 14 اینچی 1080 پیکسلی خوشرنگ و شاداب است. اگر به دنبال یکی از بهترین لپ تاپ ها از نظر باطری هستید که کیفیت صدای خیلی خوبی هم داشته باشد، حتماً این مدل ایسوس را در نظر داشته باشید چون صدای این لپتاپ کاملاً واضح و بلند است.

جمع‌بندی

در این مطلب با بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری آشنا شدید. ماندگاری شارژ جزء مهم‌ترین جنبه‌هایی است که باید هنگام خرید لپتاپ در نظر داشته باشید چون تخلیه سریع شارژ باطری لپ تاپ به شدت آزاردهنده است؛ به خصوص اگر دائماً بیرون و یا در حال رفت و آمد باشید.

خوشبختانه امروزه بسیاری از لپتاپ‌ها با پردازنده و قطعاتی تولید می‌شوند که مصرف انرژی کمتری دارند. البته هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ ها از نظر باطری باید به ویژگی‌های دیگری مثل قدرت پردازشی و تجربیات کاربری هم توجه داشته باشید. امیدواریم که این مطلب به شما برای انتخاب بهترین لپ تاپ ها با باتری قوی کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

آیا 2 ساعت ماندگاری شارژ برای لپتاپ خوب است؟

بله، بسته به کاربرد و میزان استفاده، 2 ساعت ماندگاری شارژ می‌تواند عادی باشد. مثلاً زمانی که از لپ تاپ استفاده نمی‌کنید، ماندگاری شارژ آن باید حداقل به 5 تا 6 ساعت برسد، اما برای استفاده‌های معمولی، 3 ساعت مناسب است.

کدام لپ تاپ اچ پی بیشترین ماندگاری شارژ را دارد؟

اچ پی کروم بوک x360 یکی از بهترین لپ تاپ ها با عمر باطری بالا است که ماندگاری شارژ آن به 13 ساعت و 15 دقیقه می‌رسد.

لپ تاپ‌های کدام برند بهترین لپ تاپ ها از نظر باتری محسوب می‌شوند؟

به طور کلی، مک بوک‌های اپل به خصوص جدیدترین مدل‌های ساخته شده با تراشه‌های خود اپل، جزء بهترین لپ تاپ ها از نظر باطری هستند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری چیست؟ به نظر شما کدام یک از این لپ‌تاپ‌ها ارزش خرید را دارند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر