;
coinex

افزایش سرعت اینترنت ایران با فیبر نوری ؛ میانگین سرعت اینترنت کشور چقدر است؟

طبق آمارها میانگین سرعت اینترنت کشور به 12 مگابایت بر ثانیه می‌رسد؛ ای در حالی است که مسئولان وعده سرعت 100 مگابایتی را پس از توسعه شبکه‌ی فیبر نوری می‌دهند.سرعت دانلود بیشتر به کاربر امکان می‌دهد از داده‌های بیشتری استفاده کنند. اهمیت سرعت اینترنت زمانی که شما برای انجام کاری مانند محتواهای با کیفیت بالا که برای پخش پایدار به سرعت دانلود بالا نیاز دارند متوجه خواهید شد.

بیشتر بخوانید: ارائه اینترنت ماهواره ای از طریق اپراتورها ؛ مذاکرات با دومین اپراتور آغاز شد

میانگین سرعت اینترنت کشور چقدر است؟

سرعت آپلود نیز زمانی اهمیت دارد که محتوای مشارکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند بازی‌های آنلاین با دوستان، تماس‌های ویدیویی یا آپلود فایل‌ها به فضای ابری. با توجه به گسترش فناوری و نیاز به اینترنت پرسرعت، زیرساخت‌های نسل جدید به عنوان عامل مؤثر در کسب و کارها، اقتصاد و جامعه در دنیای اطلاعات امروز مطرح می‌شوند. به همین دلیل، فناوری فیبرنوری که تا کنون در حوزه ارتباطات ثابت ایران به ندرت مورد استفاده قرار گرفته بود، اکنون کمورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

فناوری فیبرنوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های مسی معمولی است و با انتقال داده‌های صوتی و تصویری با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه و بیشتر، به عنوان یک جایگزین ضروری برای کابل‌های مسی قدیمی ظاهر می‌شود. پروژه‌هایی که به منظور افزایش سرعت اینترنت در کشور در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته‌اند، از جمله این پروژه‌ها است. طبق هدف‌گذاری انجام شده، تا پایان امسال این پروژه قرار است تا هشت تا 10 میلیون خانوار و تا پایان دولت حدود 20 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گیرند و تا کنون پنج میلیون و 200 هزار خانوار از این امکان بهره می‌برند.

وزیر ارتباطات بیان کرده که در حال حاضر میانگین سرعت دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور 12 مگابیت بر ثانیه است، اما با اجرای پروژه مبتنی بر فیبرنوری، می‌توان به سرعت‌های ۱۰۰۰ مگابیت برثانیه دسترسی پیدا کرد. این افزایش سرعت اینترنت در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به خصوص با توجه به افزایش تعرفه‌های اینترنتی و تعهد اپراتورها که قرار است در شش ماه آینده، میانگین سرعت اینترنت در کشور 30 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی میانگین سرعت اینترنت کشور چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر