;
coinex

پرتاب دو ماهواره ایرانی پیشرفته از پایگاه فضایی چابهار ؛ ویژگی های ماهواره ظفر 2 و ناهید 2

رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب دو ماهواره ایرانی پیشرفته از پایگاه فضایی چابهار خبر داد. او همچنین در ادامه ویژگی های ماهواره ظفر 2 و ناهید 2 را توضیح داد.

چندروز پیش عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که برنامه ده ساله فضایی ایران به تصویب رسیده است. اکنون رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب دو ماهواره ایرانی پیشرفته از پایگاه فضایی چابهار خبر داد.

بیشتر بخوانید: استقرار اولین ماهواره در مدار بالا؛ گام نخست در برنامه ۱۰ ساله فضایی ایران

او در خصوص پرتاب این دو ماهواره  از پایگاه فضایی چابهار توضیح داد:«  طراحی و ساخت و تکمیل پایگاه فضایی چابهار از دیگر دستاوردها است که در فاز اول ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدوارم تا سال آینده این پایگاه آماده پرتاب شود.»

رئیس سازمان فضایی ایران درباره‌ی ویژگی های ماهواره ظفر2 عنوان کرد:« ماهواره‌های «ظفر ۲» با وزن ۵۰۰ کیلوگرم از نوع سنجشی است که در دانشگاه علم و صنعت اجرایی شده است. این ماهواره سال آینده پرتاب خواهد شد. ماهواره «پارس ۱» امسال پرتاب می‌شود.»

او در توضیح ویژگی های ماهواره ناهید 2 گفت:« ماهواره «ناهید ۲» ماهواره مخابراتی است که با وزن ۱۲۰ کیلوگرم و با عمر مداری ۲ سال در سال آینده پرتاب می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ویژگی های ماهواره ظفر 2 و ناهید 2 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر