coinex
راهنمای خرید تکراتو

درجه تیتانیوم استفاده شده در گلکسی S24 اولترا مشخص شد

گلکسی S24 اولترا اولین گوشی سامسونگ بوده که برای فریم گوشی از تیتانیوم و برای حفاظت از صفحه از جنس شیشه Gorilla Glass Armor استفاده می‌کند.

این گوشی حدود شش ماه بعد از آیفون ۱۵ پرو با قاب تیتانیومی عرضه شد. اخیرا یک یوتیوبر با نام JerryRigEverything گوشی گلکسی S24 Ultra را کالبدشکافی کرده تا بررسی کند چقدر از قاب گوشی از جنس تیتانیوم بوده و درجه تیتانیوم به‌کار گرفته شده آن چند است؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


درجه تیتانیوم استفاده شده در گلکسی S24 اولترا چقدر است؟

ویدئویی که JerryRigEverything در یوتیوب منتشر کرده، نشان می‌دهد که سامسونگ از تیتانیوم درجه 2 برای ساخت قاب‌های جانبی گوشی استفاده کرده است.

در مقایسه با آیفون 15 پرو، درجه تیتانیوم به‌کار رفته در پرچم‌دار آیفون 5 است؛ در نتیجه طبعا سامسونگ در زمینه مقاومت و استحکام امتیاز کمتری نسبت به آیفون 15 پرو کسب می‌کند.

تیتانیوم درجه ۲ اندکی نسبت به آلومینیوم ۶۰۶۱ مقاومت بیشتری دارد اما به پای تیتانیوم درجه 5 نمی‌رسد. طبق این ویدئوی کالبدشکافی، این غول کره‌ای از آلومینیوم 6061 برای ساخت بقیه قسمت‌های قاب گوشی بهره برده است. به علاوه، برای جوش دادن قسمت‌های آلومینیوم و تیتانیوم در گلکسی S24 اولترا ، از پلاستیک استفاده شده است.

درجه تیتانیوم استفاده شده در گلکسی S24 اولترا مشخص شد

این ویدئو نشان می‌دهد که سیلو S Pen نیز در برابر مایعات محافظت می‌شود تا آب از شیار S Pen به بدنه گوشی نفوذ نکند. اسپیکر پایینی از توپ‌های فوم برای بهبود عمق صدا بهره می‌گیرند، اما بلندگوی بالایی از آن مواد استفاده نمی‌کند.

در این کالبدشناسی مشخص شد که با وجود پیچ‌های فیلیپس و باتری Pull Tab، پرچم‌داران جدید سامسونگ نسبت به سری‌های قبل راحت‌تر تعمیر می‌شوند و صفحه نمایش و پنل پشتی نیز به راحتی قابل جدا شدن هستند.

نکته مهم دیگر این ویدیو، مکانیسم شارژ بی‌سیم قلم S است. به علاوه، سیم‌پیچ شارژ وایرلس ۱۵ واتی از شکل منحصر به فردی استفاده می‌کند که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ دیده شده است. متأسفانه گوشی از شارژ بی‌سیم مبتنی بر Qi 2 پشتیبانی نمی‌کند.

با تست‌هایی که JerryRigEverything در این ویدئو انجام داده، به دلیل شکل سوراخ میکروفون، امکان آسیب رسیدن به آن کمتر شده است.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که سامسونگ در مقایسه با آیفون 15 پرو، از تیتانیوم با درجه پایین‌تری برای گلکسی اس 24 اولترا استفاده کرده است. احتمالا به همین خاطر هم بوده که در تبلیغاتش بر بدنه تیتانیومی پرچم‌دارانش تاکید زیادی نکرد. امید است که کهکشانی‌ها در پرچم‌داران نسل‌های بعدی خود از درجه تیتانیوم بالاتری برای ساخت فریم گوشی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر