coinex
راهنمای خرید تکراتو

معاوضه نفت ایران با واگن قطار

اخیراً وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی جنجالی با مضمون معاوضه نفت ایران با واگن قطار ارائه داده است که هدف اول آن شرکت‌های موجود در خود کشور است.

شاید پس از خواندن تیتر این مطلب به این نکته فکر کنید که مگر می‌شود به همین راحتی معاوضه نفت ایران با واگن قطار را با شرکت‌های موجود در کشور انجام داد. وزیر راه و شهرسازی به تازگی گفته است که «اگر شرکتی می‌تواند واگن قطار تولید کند، حاضریم با نفت معاوضه کنیم.» اگرچه ممکن است این توانایی در برخی شرکت‌های ایران وجود داشته باشد، اما معاوضه با نفت چه سودی می‌تواند برای این شرکت‌ها داشته باشد؟ گفتنی‌ست که سالهاست تهاتر نفت، امکان تأمین مالی را برای دولت ایران فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: ملی شدن فضای مجازی به اندازه ملی شدن نفت مهم است!

معاوضه نفت ایران با واگن قطار

مهرداد پذرپاش، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید که تامین واگن مسافری به شرکت راه‌آهن ایران محول می‌شود تا به گفته او قرارداد ساخت ۵۰۰ واگن مسافری با هر شرکت داخلی که توان تولید آن را دارد منعقد کند.

وی همچنین بیان کرد که یکی از راه‌های تامین منابع مالی این وزارتخانه، تهاتر نفت خواهد بود.

معاوضه نفت ایران با واگن قطار

پس از خروج آمریکا از توافق اتمی برجام و بازگشت تحریم‌های نفتی ایالات متحده، ایران برای فروش نفت خود و تأمین منابع مالی مورد نیاز خود برای اداره کشور، دست به راه‌های مختلفی زده است.

مقام‌های ایرانی می‌گویند موفق به صدور نفت به میزان پیش از تحریم شدند اما هرگز آماری در این زمینه و همچنین قیمت و مشتریان نفت صادراتی ایران اعلام نمی‌کنند. وزیر نفت ایران می‌گوید این یکی از راه‌های محافظت از تداوم فروش نفت در زمان تحریم است.

در سال‌های اخیر تهاتر نفت با کالا و خدمات از جمله خدمات فنی و مهندسی، یکی راه‌های تامین منابع مالی مورد نیاز دولت ایران بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما نسبت به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر