;
coinex

ضرر اقتصادی قطع اینترنت به کشورهای جهان چقدر بوده است؟

شاید باورتان نشود که ضرر اقتصادی قطع اینترنت در ایران، به 920 میلیون دلار تا پایان سال 2023 رسیده است. اما ایران در زمینه اول نیست. در ادامه مطلب با جزئیات خبر همراه ما باشید.

ایران تا نیمه سال 2023 از لحاظ محدودیت‌ها و قطعی‌های اینترنتی ضرری 5.7 میلیون دلاری را متحمل شد؛ اما در پایان سال 2023 این ضرر به عدد باورنکردنی 920 میلیون دلار رسید که یک رکورد جدید برای کشور محسوب می‌شود. رکوردی که نه برای بردن، بلکه برای باختن شکسته شده است.

البته آنطور که از ابتدای سال 2024 نیز مشاهده می‌کنیم، احتمالاً این عدد فراتر هم رفته و 1 میلیارد دلار را رد کرده است. به هر ترتیب لازم به ذکر است بگوییم که ایران در زمینه ضرر اقتصادی قطع اینترنت فعلاً در رده سوم جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: افزایش سرعت اینترنت ایران با فیبر نوری ؛ میانگین سرعت اینترنت کشور چقدر است؟

ضرر اقتصادی قطع اینترنت در ایران و دیگر کشورها

اخیراً گزارشی از ضرر اقتصادی قطع اینترنت ایران در سال 2023 با متن زیر منتشر شده است:

محدودیت‌ها و اختلالات اینترنتی که تا نیمه سال میلادی گذشته با تحمیل ضرر ۵.۷ میلیون دلاری، ایران را به رتبه دهمین کشور متضرر جهان از این نظر رسانده بودند؛ حالا تا پایان سال۲۰۲۳ با ضرر اقتصادی ۹۲۰.۳ میلیون دلاری، ایران را به رتبه سومین کشور جهان در این رتبه‌بندی رسانده‌اند.

جالب است بدانید که ضرر ناشی از قطعی اینترنت در کشورهای جهان، 9 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی ضربه وارد کرده است.

ضرر اقتصادی قطع اینترنت در ایران و دیگر کشورها

در سال۲۰۲۳ اینترنت جهان به مدت ۲۵ هزار و ۵۳۵ ساعت خاموش بوده است و ۷۴۷ میلیون نفر از مردم جهان در این مدت تحت تاثیر قطعی‌های عمدی اینترنت قرار گرفته‌اند.

در سال میلادی گذشته نیمی از قطعی‌های عمدی اینترنت از سوی دولت‌ها، منجر به پایمال شدن حقوق و آزادی‌های اجتماعی افراد شده است.

روسیه با ۴.۰۲ میلیارد دلار، بیشترین ضرر اقتصادی ناشی از قطع و اختلال عمدی را در سال گذشته میلادی تجربه کرده و بعد از آن اتیوپی با ۱.۵۹میلیارد دلار و ایران با ۹۲۰.۳ میلیون دلار، رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.

افزایش محدودیت‌های اینترنتی و قطعی مقطعی شبکه در ایران، نگرانی‌های مداومی را برای کاربران به ویژه آنهایی که برای ارتباطات و کسب و کار خود به اینترنت وابسته‌اند، ایجاد کرده است. بعضی بررسی‌ها و گزارش‌ها، زیان یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری اقتصاد ایران را از تشدید محدودیت‌های اینترنتی در یک سال و نیم گذشته و زیان روزانه 3 هزار میلیارد تومانی از قطع اینترنت را نشان می‌دهد.

ویدئوی زیر نگاهی دارد به مهم‌ترین نکات و آمارهای زیان قطع اینترنت بر اقتصاد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص آمار قطعی اینترنت و ضرر هنگفت آن بر اقتصاد چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر