;
coinex

پلیس عربستان خودروهای هوشمند مجهز به پهپاد خود را به نمایش گذاشت [+فیلم]

عربستان پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کند؛ اینبار نیز از خودروهای هوشمند مجهز به پهپاد در یک نمایشگاه رونمایی کرده که در داخل کشورشان تولید شده است

گلف نیوز گزارش کرده این خودروهای برقی لوسید مجهز به پهباد هستند و از فناوری پیشرفته‌ی هوش مصنوعی برای شناسایی مجرمین و تخلف‌های راهنمایی و رانندگی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تعلیق سامانه یکپارچه با افزایش فروش خودرو توسط خودروسازان

خودروهای هوشمند مجهز به پهپاد عربستان

از این خودروی هوشمند که تولید داخل عربستان است در نمایشگاه جهانی دفاع که در روز یکشنبه در ریاض برگزار شده بود رونمایی شد.

علاوه بر پهباد این خودروی پلیس گشت‌زنی را با قابلیت‌های نوآورانه‌ای دیگری نیز مجهز کرده‌اند که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده که می‌توان آن را به عنوان قدمی بزرگ در راستای پیشبرد اهداف ماموریت‌های نیروهای امنیتی عربستان قلمداد کرد.

پلیس عربستان خودروهای هوشمند مجهز به پهپاد خود را به نمایش گذاشت [+فیلم]

خودروی برفی لوسید که یکی از جذاب‌ترین محصولات غرفه وزارت کشور عربستان بوده از 6 دوربین با ویژگی شناسایی مجرمین تحت تعقیب و ردیابی افرادی که رفتار‌های خشن دارند و مرتکب جرائم رانندگی می‌شوند استفاده می‌کند. بعلاوه اینکه بر روی سقف آن پهبادهایی نصب شده تا زمانی که اتفاقی مانند شلیک گلوله رخ می‌دهند واکنشی سریع از خود نشان دهند. پهبادها می‌توانند با ثبت تصاویر به واکنش‌های سریع کمک کنند.

در این خودروی پلیس هوشمند از فناوری یکپارچه سازی پهباد استفاده شده که علاوه بر ارتقا آگاهی موقعیتی به ماموریت اصلی آن در جهت بهبود ایمنی عمومی نیز کمک خواهد کرد؛ فارغ از تمامی ویژگی‌هایی که به منظور تامین امنیت عمومی طراحی شده، می‌توان به برقی بودن آن اشاره کرد که  از لحاظ محیط زیستی اهمیت فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی خودروهای هوشمند مجهز به پهپاد عربستان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر