;
coinex

اختلال مداوم اینترنت در ایران ضرری 50 میلیارد تومانی به بار آورده است

نتایج تحقیقات نهادهای بین‌المللی که وضعیت اختلالات اینترنت در جهان را نظارت رصد می‌کند نشان می‌دهد اختلال مداوم اینترنت در ایران ضرری 50 میلیارد تومانی به بار آورده است

این مبلغ بیشتر از سه برابر بودجه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در سال 1402 است. به گزارش مجموعه بریتانیایی Top10VPN،  ایران در رتبه سوم جهان از نظر زیان سالانه ناشی از قطع اینترنت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اختلال در پیام رسان ایتا 21 بهمن 1402 ؛ [+اطلاعیه روابط عمومی ایتا]

ضرر 50 میلیارد تومانی از اختلال مداوم اینترنت در ایران

تحلیل وضعیت اینترنت در ایران در سال 2023 نشان می‌دهد که اینترنت در بخش‌های مختلف کشور به مدت 516 ساعت قطع بوده‌اند. در همین بازه زمانی، رسانه‌های اجتماعی بین‌المللی نیز به مدت 13 هزار و 140 ساعت فیلتر شده‌اند.

. آمارهای مشابه نشان می‌دهند که 6 ماهه ابتدایی سال 2023، 14 بار دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف محدود یا به‌طور کامل قطع شده‌اند.

این در حالی است که دولت اخیراً دستور افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت را صادر کرده. گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که خدمات حوزه ارتباطات بیشترین تورم سالانه خانوارهای کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

در سال گذشته، در برخی نقاط دیگر جهان نیز کاربران برای دسترسی به اینترنت دچار مشکل شده‌اند. روسیه با اعمال محدودیت‌های مختلف، بیشترین زیان مالی را در این بازه به کشور خود وارد کرد؛ آمار منتشر شده نشان می‌دهد که با بیش از 113 میلیون کاربر اینترنت، روسیه با اعمال محدودیت‌های عمدی بیش از 4 میلیارد دلار خسارت دیده است.

اتیوپی نیز با رکورد زیان 1.59 میلیارد دلاری که به دلیل قطع 14,910 ساعتی اینترنت ایجاد شده، در رتبه دوم این لیست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما  درباره‌ی اختلال مداوم اینترنت در ایران چچیستت؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر