coinex
راهنمای خرید تکراتو

قوی‌ترین و ضعیف‌ترین گذرنامه‌های جهان 2024 ؛ [+جایگاه ایران]

سال‌ها از زمانی که پاسپورت ایران یکی از قوی‌ترین‌ها در بین منطقه و بعضا جهان بود می‌گذرد. حالا  موسسه بین‌المللی هنلی و همکاران طی لیستی قوی‌ترین و ضعیف‌ترین گذرنامه‌های جهان 2024 میلادی را اعلام کرده است.طی این لیست، چهار کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا جزء اولین‌های این لیست در کنار کشورهایی همچون سنگاپور و ژاپن قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: دلالی جدید با ثبت نام خودرو در بورس ؛ 10 میلیون تضمین دریافت خودرو!

موسسه بین‌المللی «هنلی و همکاران» قوی‌ترین و ضعیف‌ترین گذرنامه‌های جهان 2024 را اعلام کرد و چهار کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی «فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا» توانستند در بالای لیست و در کنار ژاپن و سنگاپور قرار بگیرند.

بر اساس اعلام موسسه بین‌المللی «هنلی و همکاران» ، «فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور و اسپانیا» می‌توانند به 194 کشور در سراسر چهان بدون نیاز به ویژا وارد شوند؛ که از این جهت عنوان قوی‌ترین گذرنامه‌های جهان در سال 2024 شمرده می‌شوند.

طبق اعلام این موسسه، گذرنامه‌های افغانستان با اجازه ورود به 28 کشور بدون ویزا، در جایگاه ضعیف‌ترین گدرنامه قرار گرفت. همچنین سوریه اجازه ورود به 29 و عراق به 31 کشور بدون روادید  را دارند که در به ترتیب یک پله و دو پله بالاتر از افغانستان قرار گرفته‌اند.
حال سوال پیش می‌آید که جایگاه ایران در این لیست کجاست؟ ایران با اجازه ورود بدون ویزا به 45 کشور  و در کنار لبنان، نیجریه و سودان در جایگاه 100 تا 109 این لیست و در دسته‌بندی ضعیف‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند.

گفتنی است موسسه بین‌المللی هنلی و همکاران (Henley & Partners) در حوزه مربوط به اقامت و شهروندی در سراسر جهان فعالیت می‌کند و به لحاظ آماری آنها را رصد کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را در خصوص قوی‌ترین و ضعیف‌ترین گذرنامه‌های جهان 2024 و جایگاه ایران در این لیست را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر