;
coinex

ایلان ماسک یا جف بزوس؛ ثروتمندترین فرد جهان کیست؟

جف بزوس برای کسب عنوان ثروتمندترین فرد جهان با ایلان ماسک رقابت می‌کند. بر این اساس او در هفته گذشته 12 میلیون سهم از سهام خود را فروخته است.

جف بزوس از سال 2018 تا 2021 به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد اما اکنون برای کسب دوباره این عنوان با ایلان ماسک رقابت می‌کند. به تازگی اعلام شده که هفته گذشته بزوس 12 میلیون سهم از سهام خود را در آمازون به فروش گذاشته که همین موضوع ثروت 2 میلیارد دلاری برای او به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: استفاده ایلان ماسک از قابلیت تماس صوتی و تصویری ایکس به جای تماس تلفنی

البته پیش تر در ماه فوریه اعلام شده بود که بزوس تا پایان سال 2024 پنجاه میلیون از سهام خود با ارزش 8.5 میلیارد دلار را به فروش می‌رساند. به هر حال هنوز انگیزه اصلی او برای فروش سهام آمازون مشخص نیست .

بر اساس آمار های بلومبرگ، اکنون دارایی خالص جف بزوس 200 میلیارد دلار است که او را در رتبه دوم و پس از ایلان ماسک با ثروت 209 میلیارد دلاری قرار می‌دهد. جایگاه سوم این لیست هم به برنارد آرنو تعلق گرفته کسی که در سال های گذشته بارها موفق شده بود لقب ثروتمند ترین فرد جهان را از ایلان ماسک بگیرد.

به نظر می‌رسد بزوس قصد دارد ثروت خود را به ماسک نزدیک تر کند. در هفته گذشته ثروت او تنها 5 میلیارد کمتر از 200 میلیارد دلار سرمایه ایلان ماسک بود. اما چند روز بعد  شاخص میلیاردرهای بلومبرگ مشخص کرد که دارایی خالص ماسک رشد داشته و به 209 میلیارد دلار رسید است.

به هر حال دارایی جف بزروس تاکنون 200 میلیارد دلار بوده که فروش سهام آمازون در هفته پیش 2 میلیارد دیگر نیز به دارایی های او اضافه کرده است. باید دید بزوس نهایتا موفق می‌شود جایگاه ثروتمند ترین فرد جهان را از آن خود کند یا نه.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ثروتمندترین فرد جهان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر