;
coinex

وام 100 میلیونی فرهنگیان با بازپرداخت 36 ماهه ؛ [جزئیات]

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، جزئیات جدیدی از وام 100 میلیونی فرهنگیان ارائه کرد. بازپرداخت این وام 36 ماهه است.

از مهر سال 1401 تاکنون، 19 هزار میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان کشور اعطا شده است. این آماری است که مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ارائه کرده است. براساس گفته‌های وی، مبلغ وام فرهنگیان 100 مییلون تومان است که با بازپرداخت 36 ماهه به این افراد پرداخت می‌شود. البته برای برخی از شهرهای کشور ثبت‌ نام وام فرهنگیان غیرحضوری است، اما مابقی شهرهای کشور می‌بایست درخواست خود را به صورت حضوری از آموزش و پرورش ناحیه خود ثبت و پیگیری کنند. جزئیات خبر را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: مبلغ قسط وام نهضت ملی مسکن ؛ نحوه پیگیری نهضت ملی مسکن با کد ملی

پرداخت وام 100 میلیونی فرهنگیان

سید سعدی مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: «در مهر ۱۴۰۱ موفق به انعقاد تفاهم‌نامه جدید با بانک ملی ایران شدیم و براساس آن ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات مرابحه ۱۲ درصدی به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و تا به امروز ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.»

پرداخت وام 100 میلیونی فرهنگیان

مقدم‌زاده ادامه داد:

براین اساس ماهانه ۲.۵ درصد از رقم واریزی بابت حقوق در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به فرهنگیان پرداخت کنیم. این وام نیاز به سپرده ندارد و به یک ضامن فرهنگی نیاز است.

وی افزود: «سقف پرداخت وام بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است که در ۴ استان (اصفهان، قزوین، شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران) دریافت غیرحضوری وام نیز انجام شده است، بدین صورت که فرهنگیان فرم الکترونیک را تکمیل می‌کنند و پس از تأیید آموزش و پرورش به بانک ارسال می‌شود و در صورت تکمیل مدارک، بعد از حدوداً ۱۰ روز کاری، رقم وام به حساب متقاضی تسهیلات واریز می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص پرداخت وام فرهنگیان به مبلغ 100 میلیون تومان چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نزدیک به ۲۰ روزه مدارک رو تکمیل کردیم جلوی وام رو از تهران بستند و منی که مطمئن به این وام چک دادم چیکار کنم موندم

    پاسخ