;
coinex

تراشه Tensor G4 گوگل از Exynos 2400 به عنوان طرح اولیه استفاده می‌کند

تراشه Tensor G4 گوگل که قرار است در سال 2024 معرفی شود، همانند مدل‌های قبلی خود از چیپست‌های Exynos سامسونگ الهام می‌گیرد. با اینحال ممکن است شاهد یک CPU سفارشی برای این چیپست باشیم.

گوگل چند سال پیش به استفاده از تراشه‌های تنسور خود برای دستگاه‌های پیکسل روی آورد. تراشه Tensor G4 نسخه 2024 چیپست گوگل خواهد بود که ترکیب دستگاه‌های گوگل را تقویت می‌کند و مانند تراشه‌های قبلی گوگل، آخرین تراشه از Exynos 2400 سامسونگ به عنوان طرح اولیه استفاده می‌کند. در حال حاضر Exynos 2400 در برخی از انواع گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس وجود دارد.

این موضوع تعجب آور نیست، زیرا چیپست‌های قبلی Tensor از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ به عنوان طرح اولیه استفاده می‌کردند. نکته جالب توجه این است که گوگل این بار بر خلاف استفاده از طراحی CPU سامسونگ، از طراحی CPU سفارشی استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: گوشی تاشو پیکسل فولد 2 گوگل با پردازنده تنسور G4 در سال جاری معرفی خواهد شد

تراشه Tensor G4 نیز قرار است توسط سامسونگ تولید شود

چیپست تنسور نتیجه همکاری نزدیک گوگل و سامسونگ است. اولین مدل از این تراشه در سری Pixel 6 مورد استفاده قرار گرفت که در سال 2021 معرفی شد. این تراشه مبتنی بر Exynos 2100 بوده و دارای همان پیکربندی CPU و GPU است.

سال بعد زمانی که Tensor G2 بر اساس Exynos 2200 با یک GPU سفارشی مبتنی بر ARM طراحی شده توسط گوگل عرضه شد، تغییراتی جزئی را شاهد بودیم. این داستان برای Tensor G3 تکرار شد و انتظار می‌رفت که تراشه Tensor G4 امسال نیز همینطور باشد. با این حال، همانطور که اخیراً این چیپست در یک بنچمارک رویت شده، ممکن است تراشه Tensor G4 از این رویه پیروی نکند.

این پردازنده با طراحی هشت هسته‌ای CPU برخلاف پردازنده اگزینوس 2400 مشاهده شده که احتمالاً نشان دهنده این واقعیت است که Google یک پیکربندی CPU سفارشی برای جدیدترین تراشه خود طراحی کرده. اگر این گزارش صحت داشته باشد، این اولین چیپست در سری Tensor گوگل خواهد بود که دارای یک CPU سفارشی است.

این نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در هدف گوگل برای توسعه تراشه سفارشی خود است. این شرکت تاکنون چیپست‌های خود را در Samsung Foundry ساخته است، اما گزارش‌های قبلی همچنین نشان می‌دهند که ممکن است گوگل سال آینده برای Tensor G5 به سراغ TSMC برود.

بیشتر بخوانید:

آیا گوگل با چیپست‌های جدید خود می‌تواند به موفقیت با سری پیکسل ادامه دهد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر