;
coinex

فروش چیپست های اگزینوس سامسونگ به ZTE و سایر تولیدکنندگان

چیپست های اگزینوس سامسونگ آماده فروش هستند. سامسونگ در حال مذاکره با بسیاری از شرکت های فناوری است تا بتواند این چیپست ها را به آنها بفروشد.

به گزارش تکراتو، کوالکام سهمی بسیار بزرگ از بازار پردازنده های میان رده و پرچمدار موبایل دارد اما به نظر می رسد که سامسونگ قصد رقابت با آن را داشته باشد زیرا در حال توسعه‌ی چیپست های اگزینوس است و قصد دارد تا آنها را به شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند بفروشد.


بیشتر بخوانید: اگزینوس سامسونگ ، قربانی رقابت غیرقانونی شرکت کوالکام!


سامسونگ به صورت رسمی تایید کرده که در حال مذاکره با چند شرکت، از جمله شرکت چینی ZTE است تا چیپست های اگزینوس خود را برای استفاده در موبایل های هوشمند، تبلت ها و سایر دیوایس ها به آنها بفروشد.

بخش اعظمی از درآمد سامسونگ با فروش چیپست های حافظه تامین می شود و کره ای ها امیدوارند که با ارائه چیپست های مبتنی بر ARM خود، قادر به تکرار موفقیت پیشین این کمپانی باشند. البته پیش از این نیز سامسونگ همیشه واحد System LSI خود را همچون یک شرکت مستقل در نظرگرفته است و بنابراین موضوع فروش چیپست های اگزینوس سامسونگ موضوع غافلگیرکننده ای نیست.

فروش و عرضه چیپست های اگزینوس سامسونگ

سامسونگ از توان و ظرفیت کافی برای رقابت با شرکت هایی مثل مدیاتک و کوالکام برخوردار است. در این بین تنها رقیب بزرگ دیگری که باقی می ماند HiSillicon است. البته این شرکت زیرمجموعه هواوی است و چیپست های کایرین را به صورت انحصاری برای این کمپانی تولید می کند.

مدیر واحد System LSI سامسونگ اعلام کرد که آنها برای فروش چیپست های اگزینوس سامسونگ در حال مذاکره با تمام تولیدکنندگان هستند. اما به نظر می رسد که مذاکره با ZTE  جالب تر از سایرین برای این کمپانی باشد.

دولت آمریکا ZTE را از خرید تکنولوژی های این کشور منع کرده بنابراین ZTE به چیپست های کوالکام دسترسی ندارد و بدیهی است که ZTE باید برخی قطعات را جایگزین کند، اما هیچ تولیدکننده چیپست بزرگی در خارج از خاک آمریکا وجود ندارد.

اما چیپست های اگزینوس سامسونگ در حال عرضه به بازار هستند و اکنون گسترش تجارت و تولیدات اگزینوس می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که ZTE لازم دارد. البته سامسونگ جزییات خاصی درباره قرارداد احتمالی خود با ZTE  منتشر نکرده و باید فعلا منتظر بود.

.

منبع: reuters

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر