;
coinex

تخلیه شبانه دفتر کوروش کمپانی ؛ فروشنده آیفون تقلبی با میلیاردها تومان فرار کرد! [+عکس و فیلم]

شد آنچه که نباید می‌شد؛ کوروش کمپانی یکی از فروشندگان اصلی آیفون‌های تقلبی 20 میلیون تومانی، از کشور فرار کرد. از شب گذشته تصاویر تخلیه شبانه دفتر کوروش کمپانی در فضای مجازی پربازدید شده و برخی فعالان حوزه تکنولوژی به این موضوع پرداخته‌اند.

مدتی پیش تبلیغات بسیار زیادی از فروش آیفون 13 با قیمت 20 میلیون در فضای مجازی، رسانه‌ها و غیره دست به دست می‌شد. با وجود اینکه اهالی تکنولوژی و فعالان این حوزه بارها هشدار دادند که بوی کلاهبرداری می‌آید، اما علاقه زیاد و بیش از حد به گوشی‌های آیفون منجر شد تا بسیاری از افراد گول خورده و برای خرید گوشی‌ آیفون 13 با قیمت 20 میلیون تومان اقدام کنند.

اصلی‌ترین مدعیان فروش این گوشی، دو کمپانی مطرح فروشنده گوشی موبایل یعنی کوروش کمپانی و موبایل موسوی هستند که کذب گفتار آنها ثابت شده است.

کوروش کمپانی که تخلفش مُحرز و دفترش توسط مراجع قضایی پلمپ شد. از حدود یک هفته پیش نیز وب‌سایت کوروش کمپانی از دسترس خارج شد و حالا نیز تصاویری از تخلیه شبانه دفتر کوروش کمپانی به دست رسیده که نشان می‌دهد این شرکت و مالکان آن با میلیاردها تومان پول بی زبان مردم از کشور فرار کرده‌اند.

تصاویر دفتر این شرکت را شب گذشته میلاد نوری، برنامه‌نویس و فعال حوزه تکنولوژی منتشر کرده که مدتی است نسبت به کذب گفتار این شرکت و دیگر شرکت‌های مشابه مانند موبایل استقلال هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید: درآمد 79 درصدی گمرک از واردات خودرو و موبایل

تخلیه شبانه دفتر کوروش کمپانی

میلاد نوری فعال حوزه تکنولوژی، شب گذشته تصاویری نأمل‌برانگیز از تخلیه شبانه دفتر کوروش کمپانی در کانال تلگرام خود منتشر کرد که نشان می‌دهد مالکان این شرکت شبانه از کشور گریخته‌اند. کوروش کمپانی با تبلیغات دروغین میلیاردها تومان وجه نقد از مردم برای خرید آیفون 13 با قیمت 20 میلیون تومان دریافت کرده بود و برای اینکه بتواند مشتریان را جذب کند، از چهره‌های مشهور همچون بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران و غیره استفاده کرد.

این کمپانی اما با وجود تمامی هشدارها در رابطه به فیک بودن فروش آیفون با قیمت 20 میلیون تومان، موفق شد به هدفش برسد و از علاقه‌مندان به گوشی‌های آیفون اخاذی کرد.

غیر از کوروش کمپانی که جرمش محرز شده، شرکت دیگری که اخیراً به واسطه همین سلبریتی‌ها مشهور شده و نامی برای خود دست و پا کرده، اقدام به فروش آیفون 20 میلیونی کرد و هنوز گوشی‌ها را به مشتریان تحویل نداده است. این شرکت موبایل موسوی (موبایل استقلال) نام دارد که به عنوان اسپانسر رسمی باشگاه استقلال شناخته شده است.

تخلیه شبانه دفتر کوروش کمپانی

چندی پیش ما در تکراتو به موضوع تأخیر در تحویل آیفون زیرقیمت توسط موبایل موسوی پرداختیم و هشدار دادیم که احتمالاً این شرکت مانند کوروش کمپانی از مردم اخاذی کرده است. مگر می‌شود گوشی آیفونی که 1000 دلار قیمت‌گذاری شده و هزینه‌هایی ازجمله گمرکی نیز به آن اضافه می‌شود را به قیمت 20 میلیون تومان (از خود شرکت اپل هم ارزان‌تر) فروخت، در صورتی که قیمت واقعی آن چیزی نزدیک به 60 میلیون تومان است.

تخلیه شبانه دفتر کوروش کمپانی
فروش آیفون 13 با قیمت کمتر از خود اپل در موبایل استقلال

این مسئله نشان می‌دهد که موبایل استقلال نیز از اتهام کلاهبرداری گریزان نیست و باید پاسخگو باشد.

پلمپ دفتر کوروش کمپانی

دفتر کوروش کمپانی پس از عدم تحویل گوشی‌های به خریداران و شکایات این افراد، پلمپ شد تا به پرونده فضایی و کلاهبرداری این شرکت رسیدگی شود. اگرچه دفتر شرکت بسته شد، اما امکان خرید اینترنتی گوشی از وب‌سایت این شرکت وجود داشت. حال به نظر می‌رسد که ماجرای کوروش کمپانی با فرار آن از کشور وارد فاز جدید شده است.

تخلیه شبانه دفتر کوروش کمپانی

میلاد موسوی در کانال تلگرام خود غیرمستقیم به موبایل موسوی هم اشاره کرده است. این فعال تکنولوژی گفته است که مال‌باختگان کوروش کمپانی علی‌رغم شکایت از این شرکت، می‌بایست از سلبریتی‌هایی هم که در تبلیغات آیفون 20 میلیونی کوروش کمپانی نقش داشته، شکایت کنند. در پایین می‌توانید تصاویر تخلیه دفتر کوروش کمپانی را در قالب ویدئو مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در مورد کلاهبرداری دو شرکت کوروش کمپانی و موبایل استقلال از مردم چیست؟ آیا در میان اطرافیان خود فردی وجود دارد که جزء قربانی‌های آیفون 20 میلیونی باشد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    من در مقام دفاع نمیگم. دارم تشریح می کنم که موبایل استقلال داستانش فرق میکنه. موسوی پشتش به صد جا گرمه اصلا بحثش موبایل نیست. اون پلشت با این موسوی مثیاس نکنید.

    پاسخ

    ایقدر چرت و پرت نگو مگه شرکت کوروش حامی درست حسابی نداشت از سایت های معتبر دولتی گرفته تا بازیکن تیمی ملی و بازیگران سینما و رسانه های ملی چی شده اخرش پول برداشت و فلنگ رو بس

    پاسخ

    من بلک فرایدی سفارش گذاشتم
    تحویلی هارو میدیدم و تبلیغات و حضور و حمایت افراد مشهور
    بعد چند وقت همش استرس داشتم پشیمون
    ولی راه رفته نمیشد برگشت
    امروز هم این خبر شنیدم از صبح اندوهگینم و سرافکنده پیش دوست و خانواده

    پاسخ

    عاقبت سلبریتی پرست شدن مردم. اونایی که سرتون کلاه رفت، باز برید با صادق بوقی عو عو بخونید به حماقتتون بخندید.

    پاسخ

    قوه قضاویه کشور بوقه چه ربطی به سلبریتی داره؟! نمیتونید حقتون رو بگیرید بیخود بهانه نیارید

    پاسخ

    در خونت رو برا دزد باز بگذاری میگی تقصیر قوه قضاییه است؟

    پاسخ

    تقصیر مردم هست .طمع کرده پیش خودش گفته ۲۰ میلیون ارزون میخرم دوباره میفروشم ۲۰ میلیون سود میکنم این حماقت رو کرده فکر کرده طرف دلش سوخته داره ارزون میده نگو که کیسه دوخته برا طمع کاران

    پاسخ