;
coinex

لنوو طرح مفهومی یک لپ تاپ با نمایشگر فوق عریض رول شونده را به ثبت رساند

لنوو در حال کار بر روی ساخت یک لپ تاپ با نمایشگر فوق عریض رول شونده است. این شرکت به تازگی این طرح مفهومی را به ثبت رسانده که می‌توان آن را یک طرح انقلابی تلقی کرد.

لپ تاپ با نمایشگر فوق عریض رول شونده دیگر یک رویا نیست. لپ تاپی را تصور کنید که هر زمان که به آن نیاز داشتید، صفحه نمایش خود را از اندازه استاندارد به صفحه نمایش فوق عریض تبدیل می‌کند. این مفهوم آینده‌نگرانه، به لطف حق اختراع اخیر لنوو، دیگر فقط علمی تخیلی نیست. این حق امتیاز از یک طراحی پیشگامانه برای لپ تاپ‌ با نمایشگر رول شونده پرده‌برداری می‌کند که به طور بالقوه انقلابی در نحوه کار کردن ما و مصرف محتوای متحرک ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ شفاف لنوو در نمایشگاه MWC 2024 معرفی خواهد شد

لپ تاپ با نمایشگر فوق عریض رول شونده چگونه کار می‌کند؟

هسته اصلی این نوآوری در صفحه نمایش انعطاف‌پذیر تعبیه شده در بدنه لپ تاپ نهفته است. این صفحه نمایش متشکل از قطعات ثابت و متحرک است که می‌تواند به طور یکپارچه کشیده و جمع شود و اندازه صفحه نمایش را بر اساس نیاز شما تنظیم کند.

این اولین باری نیست که لنوو به لپ‌تاپ‌های رول شونده علاقه نشان می‌دهد. سال گذشته در کنگره جهانی موبایل، لنوو یک نمونه اولیه لپ تاپ منحصربه‌فرد را به نمایش گذاشت که دارای صفحه نمایش OLED رول شونده بود. لپ تاپ 13 اینچی رول شونده صفحه نمایش 12.7 اینچی را در فرم جمع و جور خود ارائه می‌دهد، اما می‌توان با فشار دادن یک دکمه به صورت عمودی به اندازه بزرگتر 15.3 اینچی گسترش یابد.

لپ تاپ با نمایشگر فوق عریض رول شونده

اما چرا این اختراع یک مسئله بزرگ است؟ خب، لپ‌تاپ‌های سنتی، علی‌رغم قابلیت حمل غیرقابل انکارشان، اغلب از صفحه نمایش محدودی برخوردار هستند. این محدودیت می‌تواند برای کسانی که از لپ تاپ برای مصارف مختلف استفاده می‌کنند، متخصصان خلاق یا هر کسی که به سادگی از داشتن فضای صفحه نمایش بیشتر لذت می‌برد، دردسر بزرگی باشد. فناوری صفحه‌نمایش رول ‌شونده لنوو این مشکل را مستقیماً برطرف می‌کند و راه‌حلی پویا ارائه می‌دهد که با گردش کار شما سازگار است.

مزایای لپ تاپ با نمایشگر فوق عریض رول شونده فراتر از یک صفحه نمایش بزرگتر است. تصور کنید که از نمایشگر توسعه یافته برای ویرایش چندین سند در کنار هم، لذت بردن از تجربه فیلم سینمایی یا حتی لذت بردن از دنیای بازی گسترده بدون به خطر انداختن قابلیت حمل استفاده کنید. احتمالات بی‌نهایت هستند.

البته این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است. در حالی که گوشی‌های هوشمند رول شونده ممکن است زودتر وارد بازار شوند، لپ‌تاپ‌های تاشو و رول شونده چالش‌های مهندسی منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند. با این حال، پتانسیل غیرقابل انکار است. اگر لنوو بتواند بر این موانع غلبه کند و این لپ‌تاپ‌ها را با قیمت‌های مناسب در دسترس قرار دهد، می‌تواند بازار سنتی لپ‌تاپ‌ها را به‌طور عمده‌ای مختل کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد این طرح جدید لنوو برای لپ تاپ‌های رول شونده چیست؟ آیا شاهد انقلابی در بازار رایانه‌های شخصی خواهیم بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر