;
coinex

China Mobile تاریخ ساز شد؛ راه اندازی اولین ماهواره آزمایش فناوری 6G

China Mobile اولین ماهواره با هدف آزمایش فناوری 6G را به مدار زمین فرستاد. این ماهواره قصد دارد اینترنت پرسرعت را در اختیار همه قرار دهد.

در 3 فوریه، China Mobile با پرتاب اولین ماهواره با هدف آزمایش فناوری 6G، خبرساز شد و این غول مخابراتی را در خط مقدم کاوش بخش‌های جدید در ارتباطات قرار داد. این ماهواره که در فاصله نسبتاً نزدیکی به دور زمین می چرخد، قرار است مشکلات جهان را حل کند.

بیشتر بخوانید: کاوشگر ماه Intuitive Machines اولین تصاویر خود را به خانه فرستاد

این ماهواره منحصربه‌فرد است زیرا طوری طراحی شده که در ارتفاع حدود 500 کیلومتری وبسیار نزدیک‌تر از دیگر ماهواره‌ها به دور زمین بچرخد. این موضوع باعث می‌شود که ماهواره جدید داده‌ها را بسیار سریعتر و قابل اطمینان‌تر از ماهواره‌هایی که دورتر هستند ارسال و دریافت کند.

ماهواره جدید با فناوری داخلی ساخته شده است که می‌تواند خود را از فضا به روز کرده و عملیات خود را به طور خودکار مدیریت کند.

هدف این ماهواره فقط آزمایش فناوری جدید نیست و در حل مشکلات دنیای واقعی نیز کارآمد است. امروزه، بسیاری از نقاط جهان هنوز با اینترنت ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند؛ زیرا سیگنال ماهواره‌های دور به اندازه کافی قوی نیست. یک ماهواره جدید می‌تواند اوضاع را تغییر دهد و اینترنت سریع را در همه جا در دسترس قرار دهد.

فعالیت China Mobile به همینجا ختم نمی‌شود. آنها قصد دارند به آزمایش این فناوری ادامه دهند تا ببینند چگونه می‌تواند به بهترین شکل فضا را به زمین متصل کند و شبکه ارتباطی جهانی را برای همه سریعتر و در دسترس‌‌تر کند. این راه‌اندازی در واقع یک پیروزی بزرگ برای آینده ارتباطات است و رویای اینترنت پرسرعت را در هر گوشه از جهان به واقعیت تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص فناوری 6G چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر