;
coinex

ماهواره‌ای که برای بازرسی زباله‌های فضایی طراحی شده بود به مدار زمین راه پیدا کرد

ADRAS-J ماهواره ای که برای بازرسی زباله‌های فضایی طراحی شده بود به تازگی به مدار زمین راه پیدا کرد و تلاش می‌کند تا یک موشک ژاپنی منحل شده ملاقات کند.

فضاپیمای ADRAS-J شرکت Astroscale، یک ماهواره نمایشی است که می‌تواند به پاکسازی زباله‌های فضایی کمک کند؛ پس از پرتاب موفقیت‌آمیز در روز یکشنبه از نیوزلند اکنون این فضاپیما در مدار قرار دارد. آژانس فضایی ژاپن JAXA ،برای فاز اول ماموریت این فضاپیما، حذف آوار باقی مانده قدیمی را انتخاب کرد؛ بر این اساس ADRAS-J با یک موشک قدیمی ژاپنی که از سال 2009 در مدار قرار دارد، ملاقات می‌کند.

بیشتر بخوانید: China Mobile تاریخ ساز شد؛ راه اندازی اولین ماهواره آزمایش فناوری 6G

از سال ها پیش انباشت زباله در مدار زمین نگرانی‌های زیادی را به‌وجود آورده و آژانس‌های فضایی سراسر جهان برای حل این مشکل در تلاشند. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای مقابله با زباله‌های فضایی می‌تواند خارج کردن آنها از مدار یا انتقال به ارتفاع پایین‌تر باشد تا بتواند در جو زمین بسوزد. ADRAS-J اولین فضاپیمایی خواهد بود که تکه‌ای از زباله‌های بزرگ موجود را هدف قرار داده و تلاش می‌کند تا با اتکا به داده‌های زمینی برای تعیین موقعیت ، به طور ایمن به آن نزدیک شود.

ADRAS-J طی چند ماه آینده، به سمت هدف می‌رود و سعی می‌کند به اندازه کافی نزدیک شده تا بتواند تصاویری از وضعیت آن ثبت کند تا مشخص شود آیا می‌توان آن را حذف کرد یا خیر. ADRAS-J رسماً در حال انجام وظیفه بوده و آماده ملاقات با برخی زباله‌های فضایی است. این شرکت با انتشار پستی گفت، اجازه دهید دوران جدید پایداری فضا آغاز شود!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص زباله های فضایی چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر