coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

پرنده افسانه‌ای همای سعادت در ایران دیده شد [+ویدئو]

همای سعادت یا هما، در افسانه‌های ایران به عنوان یک نماد ارزشمند و مهم شناخته شده است. این موجود افسانه‌ای به نام علمی Gypaetus barbatus و ملقب به “مرغ استخوان دار”، نقشی مهم در میراث فرهنگی ایران ایفا می‌کند.مرغ استخوان‌خوار، کرکس ریش‌دار یا همان همای سعادت افسانه‌های ایران است که ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد به تازگی در ارتفاعات طالقان دیده شده. این پرنده به عنوان نمادی از سعادت، خوشبختی و پاکیزگی در افسانه‌ها و ادبیات ایرانی ظاهر شده و به عنوان حامل خبرهای خوب و نیایش‌های مثبت شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: دانشمندان موفق به کشف فسیل اژدها در جنوب چین شدند

خرید بلیط هواپیما

در افسانه‌ها، همای سعادت اغلب به عنوان یک پرنده با بالهای گسترده و زیبا توصیف می‌شود که بر طبق باورهای محلی، دیدن آن نشانه‌ای از خیر و برکت است. گونه “Gypaetus barbatus” یا مرغ استخوان دار، با ریش‌هایی که به نظر یک نوع مرغ نادر و متفاوت می‌آید، به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ ایران در طول دوره‌های مختلف شناخته شده است.

همای سعادت در اسطوره‌ها به عنوان حیوانی مقدس و با ارتباط با خدایان یا نیروهای فراطبیعی نیز تصویر شده است. باورها و افسانه‌های مرتبط با همای سعادت، ارتباط مستقیم با مفاهیم مثل خوشبختی، پاکیزگی روحانی، و نیکوکاری دارند.

در مجموع، همای سعادت به عنوان یک نماد فرهنگی و افسانه‌ای در تاریخ ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و از آن به عنوان نمادی از خیر و خوبی‌های زندگی بهره‌مند شده است.

بیشتر بخوانید: 

نظرات خود را درباره‌ی دیدن شدن همای سعادت در ارتفاعات طالقان را با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر