;
coinex

دانشمندان موفق به کشف فسیل اژدها در جنوب چین شدند

دانشمندان موفق به کشف فسیل اژدها در جنوب چین شدند که قدمت آن به ۲۴۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد؛ فیزیک عجیب این جانور باعث شده که لقب اژدها بگیرد.

به تازگی فسیلی در جنوب چین یافته شده که قدمت آن به 204 میلیون سال پیش بر می‌گردد. محققین به دلیل آناتومی بدن این جانور او را حیوانی بسیار عجیب عنوان کرده و لقب اژدها را به آن نسبت داده اند.

بیشتر بخوانید: چگونه تکنولوژی لیزر ، فرآیند درمان سرطان را کنترل می‌کند [+ویدئو]

این گونه جانوری که دینوسفالوسور نام دارد اولین بار در سال 2003 کشف شد. اکنون این فسیل یافت شده به دانشمندان اجازه می‌دهد تا آناتومی کامل این موجود که در ما قبل تاریخ می‌زیسته را بررسی کنند.

دکتر نیک فریزر، از موزه‌ ملی اسکاتلند که عضو تیم بین‌المللی کشف این فسیل بوده ای جانور را حیوانی بسیار عجیب خطاب کرده و می‌گوید:« این اولین باری است که دانشمندان توانستند فسیل چنین جانوری را به طور کامل ببینند.»

دکتر نیک فریزر ادامه داد:« این حیوان اندام باله مانند داشت و گردنش از مجموع بدن و دمش بلندتر است.»

او همچنین احتمال می‌دهد که گردن بلند، خمیده و انعطاف‌پذیر امکان شکار را برای این موجود فراهم می‌کرده . این همان قابلیتی است که که به دینوسفالوسور اجازه می‌دهد در شکاف‌های زیر آب به دنبال غذا بگردد.

این محقق در مصاحبه با بی بی سی توضیح داد که:« این کشف تنها به عجیب بودن دوره زیستی تریاس می‌افزاید و هر بار که به این فسیل‌ها نگاه می‌کنیم، چیز جدیدی پیدا می‌کنیم.»

بر اساس گزارش های منتشر شده، ذخایر سنگ آهک باستانی در جنوب چین محل کشف این فسیل عنوان شده است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره‌ی فسیل اژدها چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر