coinex
راهنمای خرید تکراتو

آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد

آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به ایران توسط شرکت‌های واردکننده اعلام شد. طبق این آمار درمجموع 6532 خودرو وارد کشور شده است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

شرکت‌های واردکننده، آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به ایران را با انتشار یک جدول اعلام کردند. طبق این جدول مشخص شده است که 9 شرکت واردکننده خودرو، توانسته‌اند تعداد مشخصی خودرو وارد کشور کنند.

در این آمار، سهم شرکت سایپا با 1947 دستگاه بیش از دیگر شرکت‌هاست و شرکت کوشا خودرو نگین نیز کمترین میزان واردات را داشته است. این آمار خلاف وعده وزارت صمت است که گفته بود، 100 هزار خودرو در سال 1402 وار کشور خواهد شد.

البته هنوز وارد سال 1403 نشده‌ایم؛ ممکن است سال 1403 اوضاع واردات خودرو بهتر شود و بازار خودرو نیز از التهاب خارج شود. پس بهتر است که منتظر ماند و دید که چه وقایعی در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 6 اسفند 1402

آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد

به نقل از خودروبانک؛ در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در بحث واردات خودرو فعال هستند که اطلاعات 10 مورد از آنها موجود است. از بین تمامی شرکت‌های واردکننده خودرو، سایپا، کرمان خودرو و معین خودرو حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی را به کشور وارد کرده‌اند.

آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد

در جدول زیر می‌توانید جزئیات بیشتر از تعداد خودروهای وارداتی را مشاهده کنید:

شرکت واردکننده تعداد خودروهای وارد شده
سایپا 1947
کرمان خودرو 1000
معین خودرو 736
ماموت خودرو 616
بی ام کارز (گروه بهمن) 597
ایران خودرو 506
پارس خودرو 462
ایساکو کیش 450
کوشا خودرو نگین 218
مجموع 6532

همانگونه که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، تعداد خودروهای وارداتی به داخل کشور هنوز از 10 هزار دستگاه عبور نکرده است. حتی اگر اطلاعات خودروهایی همچون محصولات سوزوکی و GAC را به این میزان اضافه کنیم، بعید است رقم نهایی از 8000 دستگاه فراتر رود. بنابراین با وجود تمامی وعده‌ها مبنی بر واردات 100 هزار، 40 هزار یا 20 هزار خودرو که به صورت دوره‌ای بیان شدند، تنها تعداد اندکی خودرو وارداتی به کشور ما رسیده است.

تاثیر این میزان خودرو بر شرایط بازار اندک خواهد بود. البته باید توجه داشت که تمامی خودروهای یاد شده موفق به دریافت پلاک نشده‌اند و بسیاری از آن‌ها در انبارها قرار دارند. با توجه به آماری که در پایان امسال شاهد هستیم، انتظار داریم در صورت تدوام روند واردات در سال 1403 به ارقام 20 یا 50 هزار خودرو برسیم. البته این ارقام براساس مجموع دو سال 1402 و 1403 تخمین زده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تعداد خودروهای وارد شده به کشور چیست؟ به نظر شما، چرا آمار خودروهای وارداتی با ادعای وزارت صمت زمین تا آسمان فاصله دارد و روند واردات خودرو لاک‌پشتی شده است؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر