;
coinex

اعلام مشخصات فنی خودرو سهند ؛ آپشن های سهند پارس خودرو [+کاتالوگ]

پارس خودرو، مشخصات فنی خودرو سهند را با انتشار کاتالوگ رسمی اعلام کرد. در این کاتالوگ، مشخصات فنی 2 تیپ دنده دستی این سدان جمع و جور منتشر شده است.

خودرو سهند یکی از خودروهای اختصاصی و تولید شرکت پارس خودرو، است که چند پیش معرفی شد. این خودرو که فیس‌لیفتی از خودرو ساینا است، بر پایه پلتفرم X200 توسعه یافته و یکی از محصولات بسیار سبک و پرامکانات این خودروساز است.

با وجود اینکه هنوز سهند وارد بازار خودرو ایران نشده، پارس خودرو اعلام کرده است که دو نسخه اولیه این خودرو با دنده دستی به زودی برای فروش عرضه خواهند شد. لازم به ذکر است که سدان جدید پارس خودرو، نسخه‌های دنده اتوماتیک از نوع CVT و البته نسخه دوگانه‌سوز نیز خواهد داشت که هنوز تولید نشده‌اند. در ادامه با معرفی مشخصات فنی خودرو سهند و امکانات رفاهی و ایمنی سهند پارس خودرو همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: پژو پارس رسماً توقف تولید شد؛ 23 در شکوه کامل

مشخصات فنی خودرو سهند اعلام شد

سهند در نسخه دنده‌ای در دو تیپ ۱ (N325) و تیپ ۲ (N326) به بازار می‌آید. این دو تیپ از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با هم ندارند و در هر دو تیپ پیشرانه ۱.۵ لیتری M15GSI را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و قدرت هم از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌رسد. این همان مشخصاتی است که در سایپا اطلس و نسخه‌های جدید کوییک دیده می‌شود. استفاده از پیشرانه جدید با تغییرات فنی باعث می‌شود تا حداکثر گشتاور در دورهای پایین‌تر وارد مدار شود و به نوعی این خودرو چابک تر از محصولات قدیمی‌تر با موتور M15 باشد.

مشخصات فنی خودرو سهند اعلام شد

آپشن های سهند پارس خودرو

اما تفاوت اصلی این دو تیپ در بحث امکانات است. در هر دو تیپ به صورت استاندارد امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است. اما در تیپ ۲ (N326) که درر واقع تیپ فول از نسخه دنده‌ای به حساب می‌آید، امکانات بیشتری نظیر رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه‌های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه‌نمایش مالتی‌مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه‌ای و دو بلندگوی عقب را می‌بینیم.

با انتشار مشخصات دو تیپ دنده‌ای سهند به نظر می‌رسد عرضه این خودرو نزدیک است و قطعاً در ابتدا نسخه دنده‌ای به بازار می‌آید و بعدها باید منتظر عرضه نسخه اتوماتیک و دوگانه سوز سهند باشیم. این دقیقاً همان رونی است که قبلا در اطلس هم دیده بودیم و هنوز از نسخه‌های اتوماتیک این دو خودرو خبری نیست.

مشخصات فنی خودرو سهند اعلام شد

کاتالوگ خودرو سهند

همانطور که بالا گفتم، پارس خودرو کاتالوگ رسمی سدان سهند را نیز منتشر کرده است. این کاتالوگ هردو نسخه سهند را شامل می‌شود:

مشخصات فنی خودرو سهند اعلام شد
مشخصات فنی خودرو سهند

قیمت خودرو سهند

هنوز قیمت قطعی برای سهند اعلام نشده است اما پیش‌بینی هزینه خرید این خودرو با توجه به ساینا و شاهین قابل پیش‌بینی است. هم‌اکنون ساینا دنده‌ای صفر کیلومتر ۱۴۰۲ در بازار آزاد، ۳۴۰ میلیون تومان و شاهین ۵۵۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ پس سهند دنده‌ای احتمالاً برای خریدار نهایی، ۴۲۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان هزینه خرید خواهد داشت

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد که این خودرو در بازار ایران با فروش خوبی همراه شود. شما چه فکر می‌کنید؟ در مقایسه با خودرو ساینا، سهند غالب‌تر است یا ساینا؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر