;
coinex

واردات 2 هزار خودرو برقی و هیبریدی به ایران ؛ مجوز واردت ابلاغ شد

مطابق تصمیم هیئت وزیران، مجوز واردات 2 هزار خودرو برقی و هیبریدی به ایران صادر شد. با واردات جدید روند برقی‌سازی حمل و نقل کشور تسریع پیدا خواهد کرد.

هیئت وزیران، طبق تصویب‌نامه مورخ 2 اسفند 1402 مجوز واردات 2 هزار خودرو برقی و هیبریدی به ایران را ابلاغ کردند. وزارت صمت مدتی است که روند برقی‌سازی حمل و نقل کشور را در دستور کار قرار داده است. این روند با همکاری خودروسازان و شرکت‌های واردکننده وارد فاز اجرایی شد و پس واردات تاکسی‌های برقی و هیبریدی به کشور، واردات خودروهای برقی و هیبریدی سواری و اتوبوس نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد. با این روند به نظر می‌رسد که بهره‌گیری از سوخت‌های پاک در وسایل نقلیه می‌تواند هم نیاز کشور را تأمین کند و هم انتشار آلودگی هوا ناشی از خودروسازی بنزینی و فرسوده را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: سنگ اندازی بر سر راه تولید پژو پارس با استانداردهای 85گانه

واردات 2 هزار خودرو برقی و هیبریدی به ایران

تصویبنامه مصوب جلسه مورخ 1402/12/02 هیات وزیران درخصوص «اصلاح تصویبنامه موضوع اصلاح تصویبنامه در خصوص مجاز بودن وزارت کشور نسبت به ثبت سفارش، ورود و ترخیص 2000 دستگاه خودروی سواری با اولویت خودروهای برقی و ترکیبی (هیبریدی)» طی نامه شماره 227329 مورخ 1402/12/09 توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شد.

واردات 2هزار خودرو برقی و هیبریدی به ایران

بیشتر بخوانید:

لطفاً دیدگاه خود را در خصوص واردات خودروهای برقی و هیبریدی جدید به ایران بیان کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر