;
coinex

گوشی های تقلبی نوکیا در ایران ، تولید نوکیای ایرانی صدای کمپانی مادر را درآورد

داستان تولید گوشی های تقلبی نوکیا در ایران ، بدون اخذ مجوز از شرکت مادر، روز به روز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد تا جایی که این شرکت طی نامه‌ای نسبت به این عمل ایران اعتراض خود را جهانی کرده است.

پیش از این نیز ماجرای کلاهبرداری کوروش کمپانی ابعاد گسترده و جهانی به خود گرفته بود و سایت‌های خارجی زیادی نسبت به آن واکنش نشان داده بودند. حالا ماجرای تولید گوشی‌های تقلبی نوکیا در ایران نیز شکل دیگری به خود گرفته و صدای کمپانی نوکیا را هم درآورده است.

بیشتر بخوانید: HMD Global به ایران در مورد تولید گوشی با برند نوکیا هشدار داد [+تصویر نامه]

ماجرای گوشی های تقلبی نوکیا در ایران

دو سال از ورود نوکیای ایرانی به بازار می‌گذرد و همچنان فروشندگان این دستگاه در هنگام فروش آن را یک گوشی فنلاندی معرفی می‌کنند. اما به تازگی تقلبی بودن این گوشی‌ها باعث اختلافاتی بین شرکت اصلی و سفیر فنلاند با نهادهای ایرانی شده است.

خبرها حاکی از آن است که گوشی نوکیا ایرانی بدون دریافت مجوز از شرکت فنلاندی شروع به تولید کرده تا جایی که واردات این برند به کشور ممنوع شده است.

پاسخ معاون صنایع عمومی وزارت صمت ایران به شکایات و اعتراض‌ها، این اقدام را به عنوان “کپی‌کارانه” توصیف کرده و آن را به عنوان دستاوردی در جهت دورزدن تحریم‌ها اظهار داشته است.

شرکت HMD، صاحب برند نوکیا، در نامه‌ای اعتراض خود را به تولید گوشی‌های تقلبی نوکیا در ایران اعلام کرده و گفته که هیچ ارتباطی با شرکت آتیلا همراه آیهان در ایران و چین ندارد و این شرکت مجاز به تولید و توزیع گوشی‌های موبایل با برند نوکیا نیست.

دبیر کنگره زیست‌بوم موبایل ایران نیز با اشاره به قوانین جهانی کپی‌رایت، این اتفاق را به چالش کپی‌رایت جهانی و تخلف از آن دانست و بیان کرده که حقوق مادی و معنوی یک برند بعد از ثبت آن متعلق به شرکت مادر است و دیگران بدون اجازه نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تولید گوشی های تقلبی نوکیا در ایران چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر