;
coinex

مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی امروز به پایان می‌رسد

مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شده است. در این دور، 11 خودرو به بازار عرضه شده‌اند و اشخاص متقاضی تا پایان روز جمعه، 18 اسفند ماه، مهلت دارند تا درخواست خود را برای یک خودرو از میان محصولات ارائه شده ثبت کنند.

به اطلاع آن دسته از متقاضیانی که در اسفند 1401 در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی ثبت نام کرده‌اند و اولویت آن‌ها مشخص شده است، اعلام می‌شود که سامانه از تاریخ 16 اسفند ماه 1402 تا ساعت 23:59  روز جمعه 18 اسفند ماه برای انتخاب خودروها بر اساس جدول زیر در دسترس قرار دارد. این انتخاب تنها برای ثبت نام‌کنندگان مرحله اول که حساب خود را در اسفند 1401 بلوکه کرده‌اند، ممکن است.

بیشتر بخوانید:

مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی

قیمت مندرج در جدول شماره ۱ به عنوان قیمت اولیه در مبادی ورودی آورده شده است و هزینه‌ها و عوارض قانونی از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … پس از ترخیص به این قیمت اضافه می‌شود. واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر خودرو را تحویل دهند.

جدول شماره 1: خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی

دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی
جدول شماره 1؛ خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی

جدول شماره 2: خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

برآورد قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب در مبادی ورودی به ریال
جدول شماره 2؛ برآورد قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب در مبادی ورودی به ریال

تبصره ۱: قیمت علی‌الحساب اعلام شده به عنوان قیمت در مبادی ورودی است و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های قطعی و تصویب شده اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰٪ از قیمت علی‌الحساب، قرارداد را با متقاضی انعقاد دهند.

تبصره ۲: قیمت قطعی خودروها بعد از ارائه تمام مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳: عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر تا ۵ روز پس از فراخوان، به عنوان انصراف از طرح در نظر گرفته می‌شود و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف خواهد شد.

توجه ۴: تمام شرکت‌های واردکننده باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند؛ در غیر این صورت، قراردادها ممکن است تحت جریمه‌های مرتبط با آیین‌نامه فوق قرار گیرند.

تبصره ۵: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌شود.

تبصره ۶: افرادی که در مراحل قبل از انتخاب خودرو اقدام به ثبت نام کرده و در پرتال خود گزینه “عدم تخصیص” را انتخاب کرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند در این مرحله از محصولات ارائه شده در جداول فوق یک خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷: اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح، طبق ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه، در اختیار نهادهای ذیربط قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: 

نظرات خود را درباره‌ی مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر